بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

صبحِ خوب !

حالِ دلِ گنجشکهای کوچه بلاگر اینا خوبِ، ظاهرا همشون هم 5 شنبه ای هستند،  از سر و صداشون معلومه شادن ، ولی  نمیدونم چرا حرفاشون تموم نمیشه ، همش دارن جیک جیک میکنن ، احتمالا دیشب مهمونی بودن الان دارن غیبت میکنن !

***

دقت کردید وقتی توی خواب هستیم ، اتفاقاتی که برامون میفته را واقعی تصور میکنیم؟ میترسیم ، شاد میشیم ، غمگین میشیم ، حتی تو خواب گاهی میخندیم یا اشک میریزیم ،توی خواب فکر نمیکنیم که خوابیم !

وقتی احساس غلیان میکنه و به اوج میرسه در حقیقت مثل خواب میمونه ، توی یه دنیای دیگه هستیم که فکر میکنیم واقعیه ولی خیلی چیزاش نتیجه رویاها و تصوراتِ ماست !

دارم اینو گوش میکنم

***

مهمترین چیزی که از دیدِ من باعث کسالت و حتی افسردگی میشه ، جدایی و عشق و عاشقی و این حرفا نیست ، بیکار بودنِ !

حالا اگر همون کاری را هم  که بهش علاقه دارید پیدا نکردید هم ، بالاخره یه جایی مشغول باشید ، آدم که بیکار باشه شروع میکنه برای خودش دردسر درست کردن ،یا تو خونه به این و اون گیر میده یا میره عاشق میشه ! (لبخند)

***

اگر یه روزی از دستِ همه چی خسته شدید ،  دارید به نوک قله میرسید و بدانید پشت هر سختی  ، یه سختی بزرگتر منتظرتونه! (لبخند)

***

بعضی وقتها میخواهیم هم چیزی که دستمونه نگه داریم و یه کار دیگه هم بکنیم ،  مثلا گوشی موبایل دستتونه و بسختی اونو میزنید زیر بغلتون و میخواهید در یه شیشه را باز کنید؟ خب موبایلتون را بذارید روی میز بعد برین با در شیشه کشتی بگیرید !

***

زیاد به این فکر نکنید بازنده زندگی هستید ، چون کارهایی را نکردید که دیگران در سن شما کردند ، شما هم کارهایی کردید که آنها نکردند !

***

جوری بچگیام زود گذشت که انگار یکی اونا رو دزدیده !

***

درسته وظیفش بوده ، ولی ازش تشکر کن ، حس خوب را توی خونه پخش کنید!

***

وقتی حس رهایی بهش میدی، شادش میکنی  ، مجبورش نمیکنی ، آزادش میذاری ، اختیار را ازش نمیگیری ، دوسش داری !

***

وسواس تمیز بودن داری؟ حالت هم خوب نیست و تازه خونه رو تمیز کردی ولی بازم میخوای تمیز کنی؟ خسته میشی ، عصبی میشی ، پشت سرش با دیگران درگیر میشی، حالا یه روز استراحت کن ، یکم گرد و خاک کسی را آزار نمیده !

***

کباب کوبیده را اینجور درست میکنن : نیم کیلو مغز رون گوساله با نیم کیلو قلوه گاه گوساله ، با هم چرخ بشه ، 2 تا پیاز متوسط را رنده ریز کنید و با یه جوراب زنانه  آبشو بگیرید و چیزی که میمونه را با گوشت و کمی نمک قاطی کنید ، توصیه میکنم ادویه و یا حتی فلفل سیاه یا زعفرون هم به گوشت نزنید ، طعمشون به طعم کباب غالب میشه ، به سیخ بکشید و سر و ته سیخ را با دستتون جوری حالت بدید که یه حالت مورب نسبت به سیخ داشته باشه ، نیم ساعت سیخ ها را جلوی پنکه بذارید یا 10 دقیقه روشون سشوار بگیرید ، منقل حرارتش زیاد باشه وقتی کبابها را میذارید روش ، سیخ آخر را که گذاشتید ، اولی را برگردونید ، گوجه ها را اول بذارید ، چون دیرتر آماده میشه و اگر بعد کبابها بذارید ، کباب سرد میشه و هنوز گوجه آماده نشده. با اون روش پنکه یا سشوار ، هیچوقت کبابتون رو منقل نمیریزه.

***

وقتی میبینی احساس داره برات تصمیم میگیره ، از دیدِ من شما را به دنیای رویاها برده ، حتی میتونم بگم خیلی هم زیباست ، خیلی حس خوبی داره ، متاسفانه نکته اش اینه که یه تناقضِ بزرگ داره ، نمیشه تو دنیای واقعی زندگی کنی و  رویایی تصمیم بگیری !

***

وقتی پول داری و  ازش استفاده نمیکنی ، با کسی که نداره چه فرقی داری؟

***

یه روزی تکنولوژی آنقدر پیشرفت خواهد کرد که با یه دستگاه ساده صدای فکر کردن یه انسانِ دیگه را بشنویم و قطعا آن موقع دنیا شکل دیگری خواهد گرفت !

***

فردا یا میریم رستوران ارکیده یا میرزایی هر دو شون  جاده چالوس هستند ، یا یه پرس باقالی پلو با ماهیچه (ارکیده) یا یه ماهی پلو(میرزایی) ، هوا خیلی گرم شده ، خنکی جاده ، موزیک خوب ، غذای خوب  ، تا جایی که بشه میرم جلو ، شاید تا  تونل کندوان که مرز استانِ مازندرانه و جلوتر نمیشه رفت ، یه چیز جالب در رابطه با این تونل هست ، اینور تونل همیشه هوا آفتابیه و اونورش همش مه و مرطوب !

***

هر وقت دچار اختلافی تو زندگی شدید بدنبال مسکن براش نباشید، به درمانش فکر کنید ، با مسکن  فقط درد را از بین میبرید و متوجه نخواهید شد که بیماری داره پیشرفت میکنه و یه روزی خودشو نشون میده که دیگه برای هر درمانی دیر شده !

***

به چیزی تحت عنوان شانس و اقبال اعتقاد ندارم ، هر وقت اسم بدشانسی را روی اتفاقات ناگوارِ زندگیمون میذاریم ، بدونید که داریم پشت بدشانسی ، اشتباهات و بی دقتی های خودمون را پنهان میکنیم !

***

انتخابِ میون بد و بدتر زیاد فرقی با هم نمیکنه ، مرورِ زمان بد رو بدتر میکنه !

***

یکی میاد میگه خواسته هام اینه ، اینو میخوام و شخصیتم اینه ، اینکارا را میکنم و اینکارا را نه ، حتی ممکنه چیزایی بگه که به مذاقتون خوش نیاد، ولی هر چی هست ، کم و زیاد ،  واقعیه و انجامش میده ،از نظر من  این بهتر از کسیه که وعده های شیرین میده و حرفهایی میزنه که سراسر خوش آمدن شماست ، اما پوچ و توخالی !

***

بین سفارش پیتزا از بیرون و درست کردن مرغ سوخاری و سیب زمینی در خونه مردد هستم ، میدونم ممکنه در مقابل  انتخابِ سختی قرار بگیرم !

پنجشنبه نظرش روی پیتزاست ، منم که دل نازک ، نمیتونم حرفشو ندیده بگیرم !

https://s19.picofile.com/file/8433540768/DMi_7654376_5_13_21.jpg


لحظاتِ عزیزِ شما 2 تا مشتری داره ، یکی شادیه یکی غم ، واقعا دست خودتونه با کدوم میخواهید معامله کنید !


نظرات 13 + ارسال نظر
توسن شنبه 25 اردیبهشت 1400 ساعت 02:29

جوری بچگیام زود گذشت که انگار یکی اونا رو دزدیده !
.
چی میشد اگ بلاگر ی شب مینشست برامون از خاطره هاش تعریف میکرد خاطره های خوش بچگیش یا شیطونیاش یا خاطرات سربازیش یا هر چیزی ک خودش بخاد بگع ....

من بیشتر مفهوم نویس هستم تا روزمره نویس ، سبک نوشتنم فرق میکنه ولی لابلای همین نوشته ها هم میشه یه چیزایی پیدا کرد ، تجربه خاطره ایه که اگه خوب باشه تکرارش میکنم و اگر نه ازش دور میشم !
ممنون از حضورتون

توسن جمعه 24 اردیبهشت 1400 ساعت 11:08

ی روز نبودمااااا
ببین چطوری دلش تنگ شده
بلاگر اینجوری نگو میترسم
من هستم حتی اگ ننویسم

واو ، وقتی نیستی کی میبایست با کشف رمز بتونه نظراتِ را بخوانه ؟ همنشین های خوب همیشه در یاد بلاگر هستند !

توسن جمعه 24 اردیبهشت 1400 ساعت 11:05

مشقام ؟؟؟
ن فعلا دارم ترسامو تو زمینه روابط ،مالی،اعتقادی ،سلامت و .... مینویسم
امسال قصد دارم با ترسام روبرو بشم و تغییر کنم تا بتونم ب چیزایی ک میخام و ارزوهایی ک دارم برسم اول باید ببینم چ میخ هایی زیر پامه ک نمیذاره

کار خوبی میکنی ، روبرو شدن با چیزایی که آدم ازشون میترسه بهتر از فرار ازشون هست، حتی اگر براشون هزینه بدیم !

توسن جمعه 24 اردیبهشت 1400 ساعت 10:36

ری را ک خوبه تازه اومده
منم ک یک ساله اینجام نمیدونم
خودت ک میگی بلاگر ۱۵ ساله از تهران
اما من فک میکنم قرون وسطایی باشی (توسن در حال فکر)
یا ن ماقبل تاریخ باشی
شایدم برای دوران ژولاستیک باشی قطعا برای همونی ک مث دایناسورا اینقد گوشتخوار شدی
فک نکن با این صبونه وجترینی ک درست کردی ما گول میخوریم ما خودمون این کاره ایم بلححح

کم پیدا شدین !
حس میکنم مخاطبین من یه تعدادشون دبستانی و محصل باشند ، نه اینکه فصل امتحاناتِ ،کم میان !
مشقاتو نوشتی ؟ (لبخند)

ری را جمعه 24 اردیبهشت 1400 ساعت 04:53 http://gozareomrrr.blogfa.com

آهنگ باز باران رو گوش دادم از اینجا...
تصمیم کبری ش منو پرت کرد به کودکی هام... به تصویر دختریی توو کتاب، که گویا تکیه داده بود به درختی ..
نوستالژیک داشت ... نمیدونم چند سالتونه ،
اما احتمالا اگه لذت بردین از متن شعرش باید یه دهه شصتی باشید ...

همینطوره ،یه لحظه آدم پرت میشه عقب !
ممنون از همراهیتون

همنشینِ خوبان پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 23:26

تولد نبود؟ عه چرا من تصور میکردم بلاگر اردیبهشتیِ!!
بلاگر مگه کسی هست بخواد با غم معامله کنه ؟

بله ، هستند متاسفانه ، انگار از غم و غصه خوششون میاد ، حتی خودشون میرن استقبالش !

scammer doll پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 22:51

چرا پیتزا دوتاس؟

شاید هم سه تا باشه ! (لبخند)

همنشینِ خوبان پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 22:51

تولدت مبارک بلاگر

ممنون ، ولی گذشته ! این سلیقه 5 شنبه بود که شمع بذاره روش !

همنشینِ خوبان پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 12:17

سلام بلاگر
خواستم بگم عیدت مبارک دیدم هر ۵ شنبه برا بلاگر عیده
خب نهار عید در عید چیه ؟

سلام همنشین خوب ، مرغ پرتقالی !

zahragoli پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 12:06 http://zahragoolii.blogfa.com

حس بازنده بودن ندارم ولی بیشتر میتونستم پیشرفت کنم تا این سن…
عیدتون مبارک

ممنون از شما و همراهیتون

Sra پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 11:46

عیدتون مبارک و 5شنبه هم

ممنون از شما

lili پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 11:33

سلام
به شما وپنج شنبه عزیزمون. خصوصا روز عید و پنج شنبه هم یکی باشه. هرچند از نظر من تمام پنح شنبه ها عیده. حیف که اخرای اردیبهشته. من که خوب از این ماه عزیز استفاده کردم وبخصوص پنج شنبه هاش. ارزوی سلامتی و شادی برای همه.

سلام هم پنجشنبه ای گرامی و عزیز
ممنون از شما و برای همه روزاتون خصوصا 5 شنبه ها ، شادی، سلامتی ، آرامش ، دل خوش و زندگی آسون آرزو میکنم ، و البته کارت بانکی پر و یه مرکز خرید خوب هم که پای ثابت هست !
ممنون از همراهیتون

بارون پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 09:50

امروز کلا حق با پنج شنبه و پنج شنبه ای هاست ..

یعنی روزای دیگه نیست؟! (لبخند)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد