بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

خواستگاری خانمها از آقایان


چه اشکالی داره اگر از پسری خوشتون آمده با خانواده و گل و شیرینی برین خونشون خواستگاری؟ کی گفته و کجا نوشته که حتما" پسرا باید این کارو بکنن؟ میشینین و صحبت میکنین تو خانه مردی که ازش خوشتون آمده بهمراه خانواده ها ، ممکنه ادامه بدین یا ممکنه طرف باب میلتون نباشه و ارتباط را قطع کنین ، چیزی را از دست نمیدین، حتی میتونین تو خیابون بهش شماره بدین و بگین بده به مادرش و با هم هماهنگ کنید.

این ضعف نیست و به نظر من اوج اعتماد به نفسه ، شاید شما شایستگی های زیادی داشته باشین ولی تا وقتی دیده نشین و کشف نشین ، اون چیزای خوبی که دارین به چه درد میخوره؟ معمولا خانواده ها (مثلا مادر و پدر یا خواهر و برادر) ممکنه کسی را به شما معرفی نکنن ، از ترس اینکه فردای زندگی ممکنه بین شما مشکلی بوجود بیاد و از چشم اونا ببینین.

این مطلب من اصلا طنز و شوخی نیست ، تصور کنین که شاید اون مرد یا پسر هم از این حرکت شجاعانه شما خوشش بیاد و شروع یه آشنایی خوب باشه

نظرات 5 + ارسال نظر
بارون چهارشنبه 11 تیر 1399 ساعت 23:01


ببینید تقصیر خودتونه آدمو وادار میکنید که یه کوچولو انتقاد کنه، حالا بحث خواستگاری خانمها و خلاف عرف قدم برداشتن و سختی های زیادش چه ربطی به اوضاع خراب بی شوهری داشت؟
چیزی که وجود داره و ناراحت کننده ست،
فارق از اوضاع بد اقتصادی تنها فرقی که دنیای امروز با قدیم و شرایط آسان ازدواجش داشت اینه که:
شاید تعداد مردهای واقعی کم شده، یعنی حتما همینطوره،
و ایضا" خانم های واقعی.
وگرنه خیلی هم مهم نیست کی قدم اول را برداره، یعنی مهمه اما اولویت نیست، با این حال من اگر شخصی رو واقعا دوست داشته باشم حتما اینکارو میکنم به شرط حمایتگر بودن و مورد اطمینان بودن مرد مورد علاقه ام.

بعله دلیل این اوضاع خراب خیلی چیزهاست که جای بحث فرااااااوان داره.

بعد از سفر حتما انتقادم رو به صورت کتبی خدمتتون میفرستم.

منتظر انتقادهای سازنده شما هستیم !

بارون چهارشنبه 11 تیر 1399 ساعت 21:46

راستش خنده ام گرفت، یه لحظه فکر کردم مثلا در خیابان، بریم سمت یه آقای خیلی جدی که کمی هم اخم داره، و تقریبا از وجناتش بقیه حساب میبرن، در مودبانه ترین حالت ممکن شماره بدیم بگیم بی زحمت بدین مادرتون که با گل و شیرینی خدمت برسیم، اول اینکه قطعا هنگ میکنه( )، خیلی آقا باشه و جنتلمن و مسلط به خود، به دختر خانم حالی میکنه بره پی کارش.
(البته این مدل انتخاب خیلی مورد پسند شخص من نیست چون یجورایی انتخاب در یک نگاه و بهتر بخوام بگم انتخاب از روی ظواهر هست، و واقعا سخته اطمینان و اعتماد به موارد اینچنینی ولی خب اگر انتخاب عاقلانه ای باشه چرا که نه)
یا مثلا محل کار، تحصیل و... فرقی نداره در هر صورت برداشتن قدم اولیه از طرف خانم اصلا و اصلا قابل قبول دیگران نیست، مخصوصا اینکه بدون شناخت باشه و مستقیم بخوای قرار خواستگاری تعیین کنی اونم خونه آقا!!
میتونم بگم تقریبا محاله؛
اتفاقا غلط نیست و این حرف شما یعنی حقوق برابر خانم و آقا در انتخابی که حقشه، به نظرم مطرح کردنش به خاطر منصف بودن و دید عقلانیتون هست و من به شخصه ازتون ممنونم که مثل جامعه ای که همیشه صفر و صدی هستن نبودین و حق انصاف رو رعایت کردین، اما خب به نظرتون چند تا مرد اینطوری فکر میکنن؟ حالا خانواده ها بماند که حتی یک نفرشون هم اینو نخواهند پذیرفت، به فرض که دختر شجاعی این کارو انجام بده چند درصد از آقایون حمایت گر خواهند بود؟ واقعا چند درصد؟ خانواده های دو طرف چطور؟
بعضی مسائل خوبه و انجامشون شاید لازم باشه اما ما در غار زندگی نمیکنیم و تنها هم نیستیم وقتی در یه جامعه زندگی میکنی بعضی وقتا مجبوری با عرف اون جامعه پیش بری وگرنه کلا از جامعه طرد خواهی شد.

ولی با این حال من بازم از شما به خاطر انصافتون ممنونم.

حالا شما امتحان کنید، یه بار برین خواستگاری آقایون ، شاید تو این بازار خراب بی شوهری ، یه امیدی بوجود بیاد!

خانوم شفتالو شنبه 23 آذر 1398 ساعت 11:40

بازم بلاگ اسکای نظر بنده رو خورد؟

اینجا نظرم رو نوشته بودم.

متاسفم

فاضله شنبه 9 آذر 1398 ساعت 11:29 http://golneveshteshgh.blogsky.com

ببینید به این صراحت به نظرم اصلا جالب نیست وخلاف عرف جامعه هست اما یه واسطه‌ که آشنای دوطرف باشه میتونه اوناروازعلاقه ی هم آگاه کنه وزمینه آشنایی روفراهم کنه

میدونستی چند دهه پیش گذاشتن بچه ها تو مهدکودک یه کار زشت و خارج عرف بوده؟ مادر شوهرها وقتی میدیدن که عروسشون اینکارو میکنه ،کلی پشت سرش حرف میزدن ، الان عادی شده ، سرای سالمندان الان در حال عادی شدنه ولی هنوز مثل مهدکودک نشده ، شاید خواستگاری خانمها از آقایان هم یه روزی عادی بشه !

حسن کچل بانو چهارشنبه 6 آذر 1398 ساعت 09:24 http://hasankachalbanoo. blogsky. com

شما ایران زندگی میکنید؟

در حال حاضر ، بله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد