بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

به خانمها میگویم :

تا حالا شده کسی ازتون انتقاد کنه (انتقادی که خودتون هم پذیرفته باشید که درسته) و شما براحتی بپذیریدش و از دستش ناراحت نشید ؟

هیچوقت ...!

هیچوقت واسطه کاری نشید ، کسی رو به کسی معرفی نکنید ، کسی رو تضمین نکنید و ...

فقط مشکلاتش برا شما خواهد موند ، خوبیاش به شما نخواهد رسید !

رفتن دوش بگیرن !

زنگ زدم خونه یه آشنا ،دخترشون جواب داد:

بابا کجاست عزیزم؟

با مامان رفتن دوش بگیرن !

 تو دلم خندیدم و گفتم امان از این بچه ها، آبروریزی میکنن ، خداحافظی کردم و نیم ساعت بعد به موبایل اون آشنای گرامی زنگ زدم،صدای بیرون میومد،پرسیدم کجایی؟

گفت اومدیم یه سَردوشی جدیدواسه حموم  بگیریم ! (لبخند)

فریبکارِ زیبا !

منطق ، انسان را فریب نمیده ولی احساس چرا و چقدر هم زیبا و دوست داشتنی اینکارو میکنه !

همش تقصیره اونه !

در یه رابطه عاطفی دچارِ اختلافی شدی و تصور میکنی هیچ اشکالی نداری و همه تقصیرها متعلق به طرفِ دیگه ماجراست ؟

همین طرزِ فکر خودش بزرگترین اشکالیِ که داری !

برگرد ...!

اینایی که میگن برگرد ، دوباره بیا از نو بسازیم ، از اول شروع کنیم و ... از این حرفا ، نمیخوام ناامیدتون کنم ولی هیچ رابطه تموم شده ای با برگشتنِ کسی به وضعیت و حس و حالِ سابق برنمیگرده .

میدونید ضرب المثل چطور بوجود میاد ؟

 از تکرارِ زیادِ یه تجربه !

 آزموده را آزمودن خطاست !

فضا !

عاشقید؟

زن و شوهرید؟

 صمیمی ترین دوستید؟

...

باور کنید هر کس برای خودش یه فضا ، یه حریم خصوصی لازم داره که گاهی فقط خودش باشه ، وگرنه یه روز زیرِ همه چی میزنه !

همسایه !

با همسایه بسیار با احترام برخورد کنید ولی صمیمی نشید !

ریلکس کردن بلاگر و تلویزیون !

روز حمعه گفتم عالیه امروز تعطیله و خونم  ،یکم ریلکس کنم ، تلویزیون رو روشن کردم ،

کانال فیلم،یکی چاقو بدست داشت دنبال چند تا دخترمیکرد..سریع عوض کردم که آرامشم بهم نخوره

مستند،یه شیر گردنِ یه آهو رو گرفته..

علمی،احتمال داره یه سنگ آسمانی  بخوره زمین..

کارتون،تام داشت با ماهیتابه میزد تو سر جری..

موزیک،چاوشی : خدا الهی بزنه تو کمرت !!!

هیچی دیگه خاموش کردم ! (لبخند)

قضاوت کردنِ دیگران ، خوب یا بد؟

اینکه توقع داشته باشی قضاوت نشی اشتباهه !

همه حتی خودت ناخودآگاه توی ذهنت اینکارو با دیگران میکنی ، فقط از دیدِ من فرقِ غلط یا درست بودنش در اینه که به زبون بیاد یا نه !

خودشناسی: آیا کنجکاوی؟

 -صدای دعوا از کوچه میاد،میری کنار پنجره که بهتر بشنوی؟

-به صحنه تصادف رانندگی میرسی،می ایستی که ببینی چی شده؟

-تو یه کوچه یه دَر بازه،تویِ خونه رو نگاه میکنی؟

-کسی یه چیزی میخواد بهت بگه،بعد میگه،ولش کن و نمیگه،اصرار میکنی که حتما بگو؟

واو ...همه اینکارو میکنی ؟ چقد کنجکاوی !! (لبخند)

میبایست به هم بیاد !

آدم عاقل صبور هم هست

آدم صبور با جنبه هم هست

آدم با جنبه آروم هم هست

آدم آروم مهربون هم هست

آدم مهربون راستگو هم هست

آدم راستگو متعهد هم هست

آدم متعهد وفادار هم هست

آدم وفادار قابل اعتماد هم هست

آدم قابل اعتماد ...

تجربه بزرگ بلاگر : یه چیزایِ آدما میبایست به چیزای دیگشون بیاد !

نکته مهم برای طعم غذا :

میری پیتزا بخوری؟ تا آوردن بهش سس نزن ، یه تیکه خالی بخور ، ببینی طعم واقعیش جیه؟!

چلوکباب میخوای بخوری؟ تا آوردن بهش سماق نزن یا هر چیز دیگه ، یه قاشق بخور که ببینی طعم واقعیش چیه؟!

اینو راجب هر غذایی رعایت کنید تا متوجه بشیذ آشپز تا چه حد آشپز بوده !

خاطرات رو از دست ندید !

وقتی با کسی که تو زندگیت بوده خوب و خوش تموم کنی،تمام خاطراتِ خوبت باقی میمونه و هر وقت به یادش میفتی حسِ دلنشینی خواهی داشت،وقتی بد تموم کنی، تنها چیزی که یادت میمونه سیاهیه و همه خاطراتِ زیبایی که داشتی پاک میشه ! اگر با کسی به آخر خط رسیدی خوب و با احترام از هم خداحافظی کنید.

به آقایان میگویم !

خانمها تا نیم ساعت اول که از خواب بلند میشن همه اطرافیان رو بصورت دشمن میبینند ، توصیه میکنم تو این وضعیت بهشون زیاد نزدیک نشید ، اجازه بدید چای و قهوشو بخوره ، بعدش شاید شما رو شناخت ! (لبخند ولی جدی !)

چقدر !

نگاش میکردم

 چقدر زیبا شده!

اوایل بهم ریخته بود

چقدر آروم شده!

 چشماش کِدر بود

چقدر عمیق و شفاف شده!

پوستش زبر بود

چقدر نرم و لطیف شده!

 سکوت بود

چقدر الان میگه و میخنده!

 به ظاهرش نمیرسید

چقدر خوب میپوشه و با سلیقه شده!

احساسِ دلنشین،اعتماد،انگیزه خوب و همدلی

چقدر آدمارو تغییر میده!

مهاجرت و صداقت !

تو یه کشورِ دیگست ؟

 میخوای بواسطه اون مهاجرت کنی ؟

 توصیه میکنم صادقانه بهش بگی که یکی از دلایلت برای آشنایی مهاجرته ، اینو راحت تر میپذیره تا بگی از این راهِ دور عاشقِ دلخستت شدم و دوسِت دارم و از این حرفا !

آدمِ عجیب؟!

- بیا عکسهای مهمونی رو که با دوستام گرفتمو ببین

+نمیبینم،درست نیست !

- چرا؟ من راضیم

+شما راضی هستی ،شاید دوستاتون راضی نباشن کسِ دیگه ای عکساشونو ببینه ،عکسای تکی خودتونو میبینم !

 - آدمِ عجیبی هستی

+تازگیا حس میکنم هر کسی مودب باشه و به حریم دیگران احترام بذاره بهش میگن عجیب !

آره ، نه !

وقتی میگی آره میبایست فکر کنی و همینطور وقتی میگی نه !

 تا زمانی که فرصت ندی و شناخت پیدا نکنی گفتنِ عجولانه هر دو اشتباهه !

فکر و ظاهر !

وقتی عاشقِ فکرِ کسی میشی ، جدایی از اون بسیار سخت از موقعیه که به ظاهرِ کسی دلباختی !

بهش فکر نکن !

دلتنگِ کسی هستی که یه زمانی دوست داشته ؟

 زیاد بهش فکر نکن ، تا بحال کسی دوست نداشته ، اگه واقعا داشت ، الان پیشت بود و دلتنگش نبودی !

به خانمها میگویم :

تو شبکه های اجتماعی مثل اینستا با گذاشتنِ یه پست و متن ،  گاهی صد تا لایک میخورید  و نظرات سرازیر میشه و ... ، میگم دقیقا همون محتوایی که میذارید رو با آی دی و عکسِ یه پسر بفرستید تا وزنِ واقعی نوشته هاتون رو متوجه بشید !!!

شدنیه؟ !

میگه : کسی رو میخوام که مسئولیتهای زندگی رو بخوبی بپذیره و ضمنا حرفم حرفِ من باشه !

میگم : مسئولیت با اون ولی تصمیم با شما ؟

 انگار موقع رانندگی به کسی که کنارت نشسته بگی ، من میرونم ولی اگه تصادف کردیم شما بگو من پشتِ فرمون بودم !

محدودش نکن !

در ابتدای آشنایی هستید؟

 به داشته هاش ، آزادیهاش و اختیاراتش دقت کن و سعی نکن محدودش کنی ، حضورِ شما میبایست به داشته های او اضافه کنه نه اینکه همونی رو هم که داره ازش گرفته بشه ! (بدون نگاه جنسیتی)

اگه همش بله هست !

به هم شادی میدید؟
خوب میخندید با هم؟
به هم اعتماد دارید؟
اینور اونور و سفر میرید؟
تفاهم جنسی داری؟
آزار نمیدید همو؟
برای دیدنش بی تابی؟
همش ناله نمیکنید؟
فقط حقیقت رو بهم میگید؟
وقتی از هم دورید،به یادش هستی؟
راحت میبخشی و سرزنشش نمیکنی؟
اگه جوابها بله هست،آره عاشقِ همدیگه اید !

احتیاط معقول ! !

چرا کلاس میذاری؟

چرا خودتو میگیری؟

فکر میکنی با این کارا کسی متوجه نمیشه تنهایی و نیاز به کسی داری و داری داد میزنی یکی به دادم برسه؟

درها رو  نبندید و با احتیاطِ معقول و متعادل به هم نزدیک بشید و اجازه بدید فرصتها شما رو و شما فرصتها رو بدست بیارید !

به آقایان میگویم :

به آقایان میگویم : خانمها دو برابر شما هم درآمد داشته باشن دوست دارن آقایان مسئولیت هزینه های زندگی را بعهده بگیرن ، این قسمتی از ذات و طبیعتشونه و ربطی به اینکه خسیس هستن و به معیشت خانواده کمک نمیکنن نداره.

قلبیم !

تا حالا دقت کرده بودید که وقتی داری میگی "من" ، ناخودآگاه به کجا اشاره میکنی ؟

 امتحان کن

 به قلبت !

درست یا غلط ، ما بیشتر خودمونو احساس میبینیم تا منطق !

آخرین ضربدر !

هر روز که میگذره یه ضربدر روی تقویمِ زندگیت میزنی !
چطور میگذرونیش؟
با حسرتهات چه میکنی؟
شادیهاتو محبوس کردی؟
غمها آزادن؟
امروز هنوز تموم نشده !
دنیا با تمام تکنولوژیش جمع شه،یه ثانیه رو هم نمیتونه عقب بکشه،یه روز برای لحظه ای بیشتر التماس خواهی کرد،روزی که آخرین ضربدر رو میزنی !