بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

باز هم نگرانِ بلاگر نباشید ! (لبخند)

میدونم همنشین های گرامی نگران من هستند که ناهار و شام آیا به اندازه کافی میخورم؟ عایا؟ (لبخند)

خواستم با گذاشتن این فیلم کوتاه شما را از نگرانی دربیارم .

اونایی که احساس تنهایی میکنن ، تنها نیستن ، بلاگر کنارِ همشون هست!

فیلم کوتاه ناهار بلاگر اول فروردینِ دوست داشتنی

دارم اینو گوش میکنم ،  حرکات موزون مخفی ؟!

کته خاص زعفرونی بلاگر

https://s16.picofile.com/file/8428477384/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B2%DB%B0_%DB%B1%DB%B2%DB%B5%DB%B9%DB%B4%DB%B8.jpg


چاره ای نیست ، میبایست پست را بروز کنم ، روزِ تعطیله دیگه !


میبینم دلتون برای عروسی رفتن و حرکات موزون تنگ شده ، یکم دیگه تحمل کنید ، درست میشه و میتونین لباسهایی که خریده بودید و نپوشید را مصرف کنید !


یه چیز عجیبی که تو خانمها دیدم اینه که از 5-4 سالشون تا 70-60 سالشون وقتی از کنار هم تو خیابون رد میشن بهم نگاه میکنن که چی پوشیدن و چطور آرایش کردن ، واقعا آقایون اینکارو نمیکنن !


نه ،نه ، نه  مگه میشه؟ اینو تو عروسی پسرخاله بابام اینا پوشیده بودم ، بده ، میگن یه لباس را 2 بار پوشیده ! واقعا؟ بده؟؟؟ تفاوت عمیقی بین خانمها و آقایون هست ، حالا یه لباس خوب داری که بهت میاد ، توی 2 تا مراسم بپوش ، چی میشه؟


این پری تا نگاه نکنه من هنوز دارم همونو گوش میدم ! (لبخند)


بعضی دوستها را دیدید میگن برو فلان کارو بکن ، بامن ! چی چیو با تو؟ یعنی یه افتضاح بشه اصلا میشه پیدات کرد؟ برنمیگردی بگی کی؟ کجا؟ با کدوم مدرک و سند من گفتم با من ؟! مواظب این رفقای از همه ناباب تر باشید ! (لبخند)


ناز نکن ، اولین کسی که جدی بود و پاشنه در را از جاش درآورد ، بله را بگو ، اصلا و ابدا  به امید بهترش نشین ، معمولا بدترش میاد  ! (لبخند)


وقتی دارید میرید مهمونی صبر کنید خانم آماده بشه ، دم در هم بود و میخواست کفشاشو بپوشه و گفت بلند شو حاضر شو دیگه دیره ،گول نخور ،  تازه برو دوش بگیر و خودتو یواش یواش آماده کن ، همون دم در خانمها و کفش انتخاب کردنشون ،  یه ساعت طول میکشه !


هر وقت خانمت بدون علت خاصی بهت گفت میدونم دیگه منو دوست نداری ، فقط یه سوال کن ازش ، چی میخوای برات بخرم؟! (لبخند)


توصیه جدی : هر وقت براحتی و همون چند روز اولِ آشنایی کسی بهت گفت دوست دارم ، فقط فرار کن !


به کسی نزدیک شو ، دوست انتخاب کن ، عاشق شو ، دوست بدار یا هر رابطه حسی دیگه..که چیزی برای از دست دادن داشته باشه ، کسی که چیزی برای از دست دادن نداره (موقعیت اجتماعی ، کار ، خانواده خوب ، اخلاق ، طرز فکر و باورهای مشخص و ...) براتون دردسر درست میکنه و آزار خواهی دید ! (این مطلب را دو بار و با دقت بخوانید!)

دلتون بیشتر از هر کس و هر چیز ، میدونید برای چی بسوزه؟ برای عمری که مثل باد نه ، مثل طوفان داره میگذره ، بعدش اگر جایی برای دلسوزی موند ، به فکر بقیه باشید، اون بقیه هم عملا دارن همین کارو میکنن ، هر چند بعضی به زبون جور دیگه نشون میدن !


طرف قندو انداخته گوشه لپش و استکان چای را گرفته سمت من میگه بفرما ! آخه این اسمش چی میشه ؟ از تعارف های نشدنی اصلا خوشم نمیاد و اگر روزی به کسی بگم بیا برای خوردن فلان چیز همراهم شو ، اصلا تعارف نیست و کاملا واقعیِ ! مثلا من پیتزایی که برای خودم  درست میکنم را حتی به وابستگان درجه یک هم نمیدم و اصلا تعارف هم نمیکنم بهشون !


مرد و زنهایی که دارن با هم زندگی میکنن مشترکا از یک چیز متنفر هستند ، از اینکه زن یا مردِ دیگه ای را با آنها مقایسه کنید و بگید ، زن یا شوهر فلانی را ببین فلان کارو میکنه و البته خانمها حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع دارند !


وقتی با کاری که حتی ممکنه ناخودآگاه بوده ، اصل و ریشه یه رابطه را از بین بردی ، اینکه بگی عمدی نبوده ، مفهومش این نیست که دیگه کسی بهت چیزی نگه و کاری باهات نداشته باشه ، شما غیر عمد هم با یکی تصادف کنی و از بین ببریش ،  به این راحتی رها نمیشی !


وقتی به اینکه برای او خاص هستی  ایمان داری ، روزی هم اگر اشتباه غیر قابل گذشتی کرد ، فقط برو   ،  این شدیدترین حکمیه که میتونه داشته باشه !


چه حس خوبیه تا عید بعدی من چند روز بیشتر نمونده !

دارم اینو گوش میکنم


برام روی موبایل و واتس آپ پیام تبریک خیلی زیاد اومده ، فقط  چند تاشو جواب دادم ،اونایی که دیدم اسمِ کوچیک یا فامیلِ منو نوشته و کپی پیست به همه نبوده !


او همانقدر از مردانگی دور میشه که شما از زنانگی !


کاری را که نمیدونی درسته یا نه ، انجام نده ، پشیمون نمیشی !


آنقدر آدم قابل اعتماد زیاد نیست که وقتی به یکیش رسیدی به سادگی رهاش کنی ، محکم بهش بچسب !


وقتی قاطی هستی ، به فکر آینده هم باش ، فردا هورمون نمیاد وساطت کنه و آشتیتون بده ها ، از من گفتن !


فکر میکنم دوستم داره ،  مدرک موثقی هم داری؟  خوبه که خودتم میگی داری فکر میکنی !  (لبخند)


هر وقت دیدی نمودار عشقِ بدونِ منطق غیر عادی رفته بالا ، سریع سهامتو بفروش وگرنه منتظر یه سقوطِ آزاد باش ، بدون خریدار !


یه عده با لب و لوچه آویزون دارن میرن ، اگه گفتید کیا هستن؟ به کسی که درست جواب بده و در محدوده تهران باشه واقعا یه نون خامه ای بزرگ جایزه میدم !

متاسفانه کسی نتونست درست جواب بده ، اگه به ساعت نگاه میکردید حدود 12 شب این قسمت را نوشتم ، شنبه ایها بودن که داشتن میرفتن و جاشون را با یکشنیه ایهای تخس عوض میکردن !


برای یکشنبه ایها روز خوبی آرزو میکنم ، فقط لطفا بعد برنامه چیپس و پفک هایی که ریختین زمین جمع کنید ! (لبخند)

مهمون محبت ها باشید نه کالری ها !

جهت اطلاع همین ظرفی که گذاشتم شامل آجیل و چند تا باسلوق به اندازه 6 پرس چلوکباب کالری داره ، خواستم شاید اینجوری توی ایام تعطیلات حواستون را بیشتر جمع کنید !

توصیه میکنم همه چیز بخورید ولی کم !

https://s17.picofile.com/file/8428471392/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B2%DB%B0_%DB%B1%DB%B0%DB%B4%DB%B2%DB%B4%DB%B7.jpg

غریبه و آشنا !

چی میشه که گاهی یه غریبه جوری به تن و روحمون نزدیک میشه که حس میکنیم  و هیچ فاصله ای با ما نداره و انگار زیر پوستمون داره زندگی میکنه و  از نزدیکترین آشناها بهمون آشناترِ !

چی میشه که گاهی یه آشنا آنقدر ازمون دور میشه که دیگه حتی بودنشو حس نمیکنیم و حضورش تبدیل میشه به یه مجسمه کنج دکور  و از یاد میبریم که اصلا وجود داره ، از غریبه های خیابون هم غریبه تر !

چگونه دوستت داشته باشم؟!

شاید یکی از مشکلات در روابط عاطفی این باشه که  اونجوری که خودمون میپسندیم ، رفتارهای حسیمون را به طرفِ دیگه نشون میدیم ، به این فکر نمیکنیم که خواسته های او در این زمینه شاید با ما متفاوت باشه  !

مصداق:شما نحوه بیان احساست روزی 10 بار گفتن دوستت دارمه ولی او  فقط روزی یکبار مایل باشه  اینو بشنوه  و حس میکنه اینجوری ارزش کلمات بیشتر حفظ میشه و بیشتر روش اثر داره، این میل شماست که روزی ده بار بگی نه تمایل او  که روزی ده بار بشنوه ! 

جوری که او میپسنده دوستش داشته باش و  او هم یاد میگیره به روشی که شما دوست داری ، کنارِتون باشه و عشق بورزه !

زحمت نکشید ، نمیشه !

دنبال عوض کردن آدمها نباشید که یا بسیار سخته یا در بیشتر مواقع نشدنی ، دنبال آدمی باشید که بدونِ نیاز به تغییر همونی باشه که میخواهید !

دل نمیشکنه !

این همه میگن فلانی دلمو شکونده را هیچوقت متوجه نشدم ، مگه دل هم میشکنه؟ دل از شیشه نیست ، از ماهیچه و خون هم نیست ، اونی که ما بهش میگیم دل یعنی روحِ ما ،افکارِ ما ، عقایدِ ما ،  فکر کنم منظور از شکستن هم اینه که اونی که ما میخواستیم یا آرزوشو داشتیم نشد !

قرار نیست که هر چی ما میخواییم بشه !

روحِ قدرتمند داشته باش ، توقع از کسی نداشته باش ، به توانایی های خودت برس و بهشون باور داشته باش ، قوی و محکم باش ، هیچوقت هیچکس و هیچ چیز نمیتونه دلتو بشکنه !

عقیده یک مرد !

از نظر من اگر روزی تونستین با وعده ،  قهر ، تطمیع یا هر روش دیگه ای  ، قسمتی از عقیده و منش یک مرد را که مورد پسندتون نیست تغییر بدین،  احتیاط کنید ، وقتی بتونه راجب یک چیز عقیدشو تغییر بده ، میتونه راجب همه چیز و حتی اون چیزهایی که شما میپسندید هم تغییر پیدا کنه !

لطفا دو بار و با دقت بخوانید !

شام جمعه شب !

شام ساده جمعه شب بلاگر ، سوسیس در فر + گوجه + خیار شور +یه ورق پنیر + نون باگت + سس خردل + سس گوجه ، خیلی خوب شده بود با تمام سادگیش !


https://s17.picofile.com/file/8428431418/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B9_%DB%B1%DB%B9%DB%B0%DB%B1%DB%B0%DB%B7.jpg

یه سین مونده !

سین های من آمادس ، یه سین کمه ، الان دارم میرم بگیرم و یه قدمی هم بزنم ، هر چی به همه در واقعی و مجازی میگم دسته گل دوست ندارم  باز مثل اینکه کسی باورش نمیشه !

به هر بهانه ای دسته گل یا سبد گل دوست ندارم ، عید ، دیدار اول ، خودم دلم خواست بگیرم یا هر علتِ دیگه ای ، با یه شاخه گل مشکلی ندارم !

از همه بیشتر حاجی فیروزو دوست دارم ! 5 شنبه ای هم هست ، با کلاسه ! (لبخند)

https://s17.picofile.com/file/8428407526/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B9_%DB%B1%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B2%DB%B4.jpg


بالاخره سفره هفت سین هم کامل شد ، با اینکه نمیخواستم ماهی بگیرم و با این رسم مخالفم ، ولی امسال اینکارو کردم  و ماهی هم سر سفره دارم ! (لبخند)

فیلم کوتاه سفره تکمیل شده هفت سین بلاگر

شروع کننده !

یکی یه مشکلی بوجود میاره، یه خطایی میکنه و  شروع کننده یه ماجرا هست ، بعدش هر چی میخواد بشه ، اصلا طرف دیگه کار بدتری بکنه و مشکلات بزرگتری بوجود بیاره ،کسی که شروع کننده است  ، تمام مسئولیتِ عواقب کاری را که شروع کرده را بعهده داره و حتی نوک سوزنی تقصیر متوجه طرف دیگه نیست ، حرفی میزنید ، کاری میکنید ، قبلش فکر کنید !

توصیه های مردانه لباسشویی !

اینبار در زمینه ماشین لباسشویی ! همیشه که نمیشه آشپزی باشه !

موقع خشک کردن لباس RPM ماشین خود(خشک کن) را روی حداقل بذارید ، اینجوری عمر لباساتون بیشتر میشه و کمتر دچار پوسیدگی میشن !

فیلم کوتاه آموزش عملی !

بی احساس !

از دیدِ من انسان بی احساس  نداریم  ، وقتی مسیر رسیدن به احساسِ کسی را با روشها و معیارهای خودمون پیدا نمیکنیم ، به او میگیم بی احساس !

براحتی میشه !

بعضی کارمندها هستن که دارن جایی کار میکنن و یه موقعیت کاری بهتر با درصدی حقوقِ بیشتر پیدا میکنن و براحتی تعهد کاریِ خودشون را زیر پا میذارن و میرن سراغ اون کارِ جدید !

توی زندگی هم مشابهشو میشه دید ، کسی که صرفا بخاطر یه حس بهتون نزدیک میشه و تعهد و منطقی توی اون رابطه نباشه ممکنه یه روز وقتی حسِ جدیدی بیاد سراغش براحتی اون رابطه را رها کنه و بره سراغ اون حسِ جدید ، باور کنید به همین سادگیه که میگم !

احساسِ بدون منطق همینه !


دانلود فیلم کوتاه هوس ساعت سه و نیم بعد از نصف شب بلاگر !  یه جورایی صبح جمعه !

هوا خوب ، روزِ خوب ، حالِ دل هم خوب !

,وقتی به 5 شنبه میرسم ، انگار یه تخته پاک کن برمیدارم و هر چی روش هست (خوب و بد) را پاک میکنم و  فکرم را آزاد میذارم تا به هرجا بخواد بره .

توصیه میکنم به قیمت از دست دادن آرامشتون ، بدنبال آرام کردن کسی نباشید !

این پست بروز میشود


فیلم کوتاه 1 (گیو دُم)

فیلم کوتاه 2 (گیو دُم)



یه موقع میبینید کسی که بهش اعتماد دارید و ثابت کرده قابل اطمینانه چیزی ازتون میخواد که شاید از نظر شما اشتباه باشه ، رسم اعتماد اینه که با او همراه باشی ، هر چند مخالف طرز فکرتون باشه ، غیر این باشه ، پس بهش اعتماد نداشتین و صرفا نمایشی از اینکه من بهت مطمئنم در میاوردید !


دارم اینو گوش میکنم


من عمرمو برات گذاشتم !  انگار طرف دیگه زندگی نون خامه ای وسط گذاشته ! (لبخند)


جالبه تا وقتی دختر ها خواستگار دارن میگن قصد ازدواج ندارن ، وقتی میبینن دیگه خبری نیست خودشون میفتن دنبال خواستگار !


گاهی از عاشق شدن یکی دو ماه مرخصی بگیر ! آدم که همیشه نمیبایست یکی رو دوست داشته باشه ، یه موقع هایی هم بذار زندگیت خالی از دوست داشتن و تعهد و باید و نباید ها باشه ، حالا یه ماه عاشق نباش، چی میشه؟ (لبخند)


دانلود فیلم چند دقیقه با بلاگر و پنجشنبه های خوبش !


نتیجه غذای ژاپنی (گیودم) رنگش بخاطر سس سویاست ، با کته خیلی خوب میشه

https://s16.picofile.com/file/8428332384/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B8_%DB%B1%DB%B3%DB%B1%DB%B8%DB%B2%DB%B7.jpg


کته هم آماده شد

https://s16.picofile.com/file/8428333076/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B8_%DB%B1%DB%B3%DB%B2%DB%B6%DB%B4%DB%B7.jpg


گیو دم در  ژاپن روی کته ریخته میشه و توی کاسه سرو میشه

https://s17.picofile.com/file/8428333484/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B8_%DB%B1%DB%B3%DB%B3%DB%B3%DB%B4%DB%B3.jpg


بعضی آدمها  وقتی گرسنه هستند و دسترسی به غذا ندارند ، ساده ترین غذایی را که بدستشون میرسه را هم میخورن که شاید در حالت عادی سراغی ازش نمیگرفتند ، وقتی  مشکل دسترسیشون به غذا برطرف بشه دوست دارن اون چیزی را که  مورد علاقشون هست  را بخورند !

با آدمهای گرسنه با احتیاط برخورد کنید !


وقتی دارید زندگی میکنید منتظر این نباشید که همیشه او خوشحالتون کنه ، گاهی شما شروع کننده باشید ، ذوق داشته باشید و مطمئن باشید اشتیاق از شما به او سرایت خواهد کرد ، این راجب همه مسائل زناشویی صدق میکنه !!


وقتی بخاطر خواسته های زنانه ،میخوای با فشار گذاشتن روی طرف دیگه زندگی ، رفتار طبیعی  یه مرد را تغییر بدی که بتونی توی خونه حکمرانی کنی ،فرضا موفق شدی ، اولین کسی که از اون مرد ضعیف شده متنفر میشه خودتی !

***

طنز پنجشنبه ای : دختره داره بال بال میزنه ، پِر پِر اشک میریزه ، عشقش را با یکی دیگه دیده ، حالا دوستش اومده آرومش کنه :

دوستش: عزیزم ، چیزی نیست ، درست میشه !

دختر تو دلش: چی درست میشه؟ چی چی چیزی نیست؟ از این مصیبت بزرگتر ؟  واسه خودتم پیش میومد همین بود؟ اقلا کاش همینجوری میرفت ،با یکی دیگه ...پرپر های بیشتر !

دوست : اصلا لیاقتت را نداشت ، دختر گلی مثل تو رو ول کرده ، ارزشش را نداره ، فکر نکن بهش !

دختر با گریه و بهمراه بالا کشیدن مماغش : آره لیاقتش همون دختره ایکبیری بود ( دختره خیلی هم خوشگل بوده ،اتفاقا گریه زیادش بیشتر برای همین بود، کلا دخترها رقیبشون ملکه زیبایی هم باشه ، بهش میگن ایکبیری ! )

دوست : حالا چی شد که رفت با یکی دیگه؟

دختر : نمیدونم ، من خیلی خوب بودم ، احتمالا چیز خورش کردن ، دختره قیافش مثل جادوگرا بود ، حتما جادویی دعایی براش نوشته ، من کاری نکردم (بهمراه هق هق ) فقط یه بار نصف شب حالم خوب نبود ساعت 3-2 بود ، زنگ زدم بهش گفتم هوس بستنی کردم ، برام بخر بیا دم در بهم بده ، اونم صبح زود میخواست بره سر کار ، یه جلسه مهم داشت ، طفلکی خواب بود ، هر چی گفت فردا گفتم نه ، الان ، رفت گرفت و برام آورد داد ،آخه این میشه دلیل؟ یا ماشین باباش دستش بود بزور گفتم بده من باهاش یه دور بزنم ، هر چی گفت تو که رانندگی بلد نیستی ، باهاش قهر کردم بالاخره راضی شد و داد ،درسته  یه تصادف مختصر کردم ، اونم که رو صندلی بغل بود یخورده  دماغش شکست ، مگه چی میشه، یکی دوماه ماشین باباش تعمیرگاه بود و دماغ و دستش هم 3-2 ماه بعد خوب شد!

دوست: مگه دستش هم طوری شده بود؟

دختر : آره اونم یخوره شکسته بود! بیشتر از این ناراحت بود ، آخه عقشم کارش با کامپیوتر بود و یه مدت نتونست کار کنه. آخه اینا دلیل میشه؟

دوست: معلومه که نه ، تو بهترین بودی براش ، یادمه یه بار براش شکلات فندقی  گرفته بودی واسه ولنتاین ..

دختر: میبینی؟ کی اینکارو میکنه ؟ درسته بعدش قهر کردیم ولی تقصیر من نبود که ، یعنی قبلش گفته بود من به فندق حساسیت دارم ، خب من که شکلات رو نساخته بودم ، درسته روش نوشته بود فندقی ، خب یادم نبود ، تو ماشین یه تیکه کندم گذاشتم دهنش ، من چکار کنم فردا صورتش و بدنش همش تاول زده بود و بردنش بیمارستان ، به من میگه من حواسم نبوده ، اصلا شاید یه جای دیگه فندق خورده ! آخه اینا دلیل میشه؟

دوست: معلومه این همه چیز میز هست توش فندق داره ، آروم باش ، از تو بهتر پیدا نمیکنه و برمیگرده

دختر : راس میگی؟

دوست : باور کن ، حالا بلند شو بریم بیرون یه دور بزنیم حالت خوب شه

دختر : باشه ، میدی ماشینتو من برونم؟

دوست : یادم نبود میبایست برم جایی ، یه روز دیگه میریم بیرون، خداحافظ عزیزم ، یادت باشه تو بهترینی !

دختر : خودم میدونم !

(لبخند)

***

خیلی خیلی هوس کردم یه سفر به یه روستای دور برم ، از اون رختخوابهایی که یخورده بوی پشم گوسفند میده ، بالش های گرد ، سماور نفتی ، صدای مرغ و خروس ها ، صبح ها مه باشه ، هواش یخورده سرد باشه ، نون تنوری ، از اونایی که میچسبونن رو دیوار تنور و با هیزم کار میکنه ، استکانهای کمر باریک و دستهای گرمی که اصلا و اصلا مثل ما از طبیعت دور نشدن ، تنها برم؟ تنها نرم؟ ولی محدودیت ها برداشته بشه ، حتما میرم .


یه روزی کسی برای شما یه چیزی مینویسه و به اسم شعر بهتون میده ، شاید نه قافیه داشته باشه نه کلماتش خیلی زیبا، نه اصولِ منظوم را رعایت کرده باشه ، ولی با حسش برای فقط و فقط برای شما نوشته ، اون برات یه گنجه ،شاید الان متوجه نباشی چه ارزشی داره، خوب نگهش دار یا اگه الان داریش ، ببین کجا گذاشتیش و پیداش کن ، روزی میشه که بیشتر از هر چیزِ دیگه تو این دنیا برات ارزش پیدا میکنه !


شام پنجشنبه بلاگر ، میدونین الان چیو دارم گوش میدم؟ سن دییلر بنه دییلر! ، 5 شنبه ایها هم کم شیطون نیستن ها ! (لبخند)

https://s17.picofile.com/file/8428361268/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B8_%DB%B1%DB%B9%DB%B5%DB%B2%DB%B1%DB%B9.jpg

پاستا با 2 لیوان آب+ یه لیوان شیر + کمی آویشن در انتها


حرکات موزون آذری را دوست دارم  ! این پنجشنبه ایهای با کلاس دیگه دستمو نمیکشن دارن محترمانه خواهش میکنن، خب چی میتونم بگم؟! (لبخند)


یکی میاد میگه من اینو میخوام اونو میخوام ، میگی باشه ، چشم ، هر چی شما میگی  ، تو دلت میگی با اینکه راضی نیستم ، یه مدت بگذره خصوصا اگه با هم ازدواج کنیم درست میشه و اونی میشه یا تبدیلش میکنم به اونی که من میخوام ! شاید نشد ! منتظر یه عمر جنگ میتونی باشی؟  اگه میتونی ادامه بده !


پنجشنبه این هفته خیلی خوشحاله و داره این حسشو به من و بقیه هم 5 شنبه ایها منتقل میکنه ، اگر حس خوبی هنوز نگرفتین ، اینو واقعی میگم ، از ته دلتون پنجشنبه ای نیستین ، کاش بودین و حس میکردین چه حس نابی داره ، چقدر خوشحال و خوبین !


دارم اینو گوش میکنم و حقیقتش خودم دارم بقیه هم 5 شنبه ایها را بلند میکنم ! (آهنگ اصلی)


حداقل به یکی گفتم دوست دارم ، پنجشنبه عزیزم دوست دارم و هر هفته منتظرت هستم !  پنجشنبه های عزیزم ،  آغوش من فقط مال شماست ، وفادار و مهربونِ من هستی ، به تنها چیزی که اعتماد دارم  !


اولین حس خوبی که بعد ورزش دارین اینه که حداقل نصف شامتون را سوزوندین ! حس خوب نمیخواین؟


وقتی مطمئنی که میاد و حتی روز و ساعت و ثانیه اش را میدونی ، از رفتنش کمتر ناراحت میشی ، نه؟ نه ! بازم از رفتنش ناراحت میشم !


منهای 5 شنبه ها ، حس خوبی دارم کسی تو زندگیم نیست ، مسئولیت هیچ دوست داشتنی روی شونه هام سنگینی نمیکنه ، حس رهایی و سبکی واقعا حس خوبیه ، همونی که قبلا گفتم، گاهی بخودتون مرخصی بدین ، اگر کثیرالعشق هستین ! (لبخند)


با هر کی از عشق صحبت میکنم ، میگه عشق واقعی فقط یه بار میاد سراغ آدم ، قبول ، خب الان عاشقی؟ مثلا  یکی الان هست  و میگی آره ، الان واقعا عاشقم، قبلی رو پس عاشق نبودی؟ اون موقع هم ازت میپرسیدن ، همون قبلی رو میگم ، میگفتی واقعا عاشقم ، خب پس قبلی رو هم عاشق بودی ، فعلی را هم عاشقی ، از کجا میدونی یکی دیگه نیاد که به اونم بگی عشق !


یکی گفت راجب من چی فکر میکنی؟ گفتم شما؟ (لبخند)

شادی می آید !

دیگه علاوه بر عطر خوبش،  صدای قدمهاش هم داره میاد ! از دیدِ من بدون عشق هم میشه زندگی کرد ولی بدون  اعتماد هرگز ، حالا شاید بهتر بدونید چرا 5 شنبه ها برام متفاوته ، وقتی میگه میام ، میاد ، این هفته حس میکنم شاید کمی زودتر هم بیاد ، 4 شنبه ایهای محترم لطفا این وسط را خالی کنند و چیپس و پفک هایی را هم که ریختن رو زمین جمع کنن، واقعا مقایسه کنید ، پیتزای بلاگر کجا و چیزایی که این 4 شنبه ایها میخورن کجا ؟! (لبخند)

برای امشب غذا قبلا درست کرده بودم و تو فریزر آماده دارم ، پیتزای مخصوص بلاگر ، من مواد زیاد نمیزنم  و عقیده دارم مهم کیفیت مواد و خصوصا نون و پنیر پیتزا هست.


فیلم کوتاه از مراحل ابتدایی شام شب 5 شنبه بلاگر


این پست بروز میشود.


امسال برف آنچنانی ندیدم ، راستی اینایی که میومدن تو کوچه ها داد میزدن ، برف پارو میکنیم، چی شدن؟ کجا رفتن؟ 


یا بهش اعتماد داری یا نداری ، از این دو حالت که خارج نیست ، یا چیزی نیست و پیدا نمیکنی یا فرضا آنقدر تجسس میکنی که یه چیزی ازش کشف کنی ، بعدش چی ؟ میخوای بهش بگی ؟ دعوا کنی؟ قهر کنی؟  آخرش اینه که بری و تنهاش بذاری؟ این که راحت ترش میکنه ! بجای اینکه توی احوال اون جستجو کنی ، بگرد ببین چی شده و  چرا به اینجا رسیده ؟ چرا به نقطه ای رسیدی که بهش شک کردی؟  چرا از اونجا ، احساس و علاقه و وفاداری و پیمانِ مهر تا ابد ، به اینجا رسیدین؟


دارم اینو گوش میکنم و میبینم که 5 شنبه ایها دارن یکی یکی میان ، کاش میشد یه روز ببینمشون ، از نزدیک !


بوی خوش پیتزا پیچیده ، فکر کنم شام شب 5 شنبه بلاگر آماده شده

فیلم کوتاه پیتزای بلاگر ، هنوز با این همه نفرین علیه فرِ عزیزم ، هنوز داره کار میکنه ! (لبخند)


وقتی بخودت اجازه و جسارت میدی به کسی بگی دوست دارم ، خیلی شهامت داری و واقعا از صمیم قلب بهت تبریک میگم، من تا حالا جرات نکردم این حرفو به کسی بزنم ، البته این در صورتیه که فقط این کلمات را بعنوان یه سری اصوات نگفته باشی و مسئولیت عمل به اون را هم بپذیری ، میدونی مسئولیت دوست داشتن گفتن چیه؟

راحت باش ، اگه نمیدونی برات فرق نمیکنه دیگه ،  به هر کی که میرسه یا دلت میخواد هر چقدر دوست داری بگو دوست دارم !


زیبا حرف زدن  برای من ارزشی نداره که خودم نهایت آن را دارم ، کسی برام ارزش داره که زیبا عمل کنه!


وبلاگ یعنی نمایش یک فکر و اینستاگرام یعنی نمایش یک تصویر ! من فکر را بیشتر میپسندم !


فیلم کوتاه آماده سازی غذای ژاپنی برای ناهار پنجشنبه بلاگر

خوبه که یه پیاز هم ریز خرد کنید و به کاسه اضافه کنید ولی نمک و فلفل یا چیز دیگه نزنید بهش ، دقت کنید هر سس سویا واقعی نیست ، همونی که تو فیلم هست طعم واقعی میده.سخت هم پیدا میشه


میگه عاشقته؟ ازش بپرس یه مصداق غیر حرف زدن بهت نشون بده، عملا و واقعی  ، اینجا دیگه بستگی به خودت داره ، اگه چیزی که گفت برات کافی بود ، حست آروم شد که خوبه ، اگه نشد ، اونی نیست که آرزوشو داشتی !


از او میخوای اینجور باشه ، اونجور باشه ، اینکار بکنه ، اونکارو نکنه ... یکی  پیدا میشه ازت میپرسه ، خودت چکار کردی مگه؟  که این همه سفارش هم میدی ؟


دارم اینو گوش میدم و اعتراف میکنم خانمهای تبریزی دستپختشون عالیه !



دیگه آمد ، چیزی نمیتونه جلوشو بگیره ، عزیزم ، مهر و محبت ، وفادارم ، خوش قولم ، بهترینم ، خوب آمدی که دلم هفت روز بود منتظرت بود و شادم کردی ، روزِ خوبم ، خوشحالم کردی و الان خیلی خوبم ، خیلی !


نمیدونم من زیادی خوشم یا 5 شنبه اینبار خیلی خوشحاله ! ، حس بسیار خوبی دارم و از 5 شنبه عزیزم ممنونم که به من یادآوری میکنه ، اگه انسانی نبود که بهش اعتماد داشته باشی ، میتونی به وفاداری من اعتماد کنی !


وقتی برای دوست داشتن شرط میذاری ، صرفا دوسش نداری ! خیلی هم خوبه ، داری به تعادلِ بین احساس و منطق میرسی !

تحویل شد !

میگم همین لحظه و ثانیه تحویلِ سالِ ، میتونیه دقیقا یکسال دیگه از همین لحظه سال جدید بیاد ، از وسط تیر و مرداد ، دی و بهمن یا هر روز و ساعت و ثانیه ای که شما تعیین میکنید، از هر لحظه ای یکسال را حساب کنید ، سال تحویل میشه ، شما هستی که مشخص میکنی سال کی تحویل میشه !


دارم خودمو گوش میکنم !

عشق زیادی یا کمبودهای زیاد؟!

حس میکنی زیادی عاشقی؟

از دیدِ من  زیادی یه چیزایی کم داری ، این خودت هستی که اسمشو عاشقی گذاشتی ، معلوم هم نیست اون بتونه کمبودهاتو تامین کنه ، فقط توقع داری و امیدواری که بتونه !

از دیدِ من  اینکه در واقعیت این اتفاق بیفته یا نه ، تردید دارم ، او برای خواسته ها و کمبودهای خودش بهت نزدیک شده نه برای کمبودهای شما  !

در هیچ حالتی واقع بینی را کنار نذارید !

لطفا این پست را 2 بار یا بیشتر و کلمه به کلمه بخوانید.


دارم اینو گوش میکنم

موقعیت واقعی !

من اینجوریم ، من اونجوریم ، فلان کار را میتونم ، این که کاری نداره برام ، من آخر همه چیز هستم و از این حرفا ، نمیگم هم خلاف واقع میگین ، اون لحظه توی وجودتون  حس میکنید واقعا میتونید این کارها را انجام بدید و صادقانه دارید بیانش میکنید.

تا وقتی در موقعیت واقعی کاری قرار نگرفتین یادتون باشه که فقط داریدآسون ترین کارِ دنیا را انجام میدید ، حرف زدن !

عروسی و دامادی خاص ! پسورد 1616

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

انسانم !

قبل اینکه حتی مرد و زن بودنم مشخص بشه ، یه چیزی قطعی و حتمی بود ، انسان بودنم !

نه به مرد بودنم ، به انسان بودنم مغرورم !


نگران نباشید !

شام سه شنبه شب بلاگر  !

فیلم کوتاهشو میذارم ، هم مواد سالم داره هم نیمه سالم ! نمیشه همیشه همه چیزو رعایت کرد ، زیادی هم بخودمون سخت بگیریم ، همه چیزو رها میکنیم !

تعادل باعث میشه آروم باشید و هر کاری میکنید تداوم داشته باشه !

دانلود فیلم کوتاه شام بلاگر برای سه شنبه شب


نتیجه :


https://s17.picofile.com/file/8428180550/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B6_%DB%B1%DB%B7%DB%B1%DB%B7%DB%B5%DB%B5.jpg

داستان کوتاه : خواستگار !

به چشماش سرمه زده بود ، ماتیک ملایم ، موهاشو درست کرده بود ، همونجور که او میخواست ، دل تو دلش نبود ، به فکر سینی چایی بود که یه موقع آبرو ریزی نکنه و نریزه ، چادر نماز مادرش را اتو کرده بود و آماده بود که علی که آمد سرش کنه ، جلوی مادر و خواهر شوهر که نمیشد بی چادر بیاد !

بابا نشسته بود و ادای روزنامه خواندن را در میاورد ولی عاطفه میدونست فقط داره ادا در میاره و استرس داره ، فقط یه دختر داشت و 2 پسر ، دخترشو خیلی دوست داشت و عزیزِ بابا بود ، عاطفه هم به باباش عشق میورزید ، مادرش که فرشتۀ مهربونی  بود ، ولی علی رو یه جور دیگه دوست داشت ، خیلی مرد بود ، تو بازار کار میکرد ، تازگی برای خودش کار میکرد و وقتی عاطفه را دیده بود ، موقعی بود که از راه مدرسه میومد خونه ، دل بهش داده بود و یه روز بالاخره تو کوچه مدرسه عاطفه اینا یه نامه بهش داده بود و حسشو گفته بود ، عاطفه 17 سالش بود و سال آخر که دیپلم میگرفت ، گاهی شبها با تلفن تا نزدیک صبح با هم حرف میزدن ، از آینده ، از اسم بچه هاشون ، اگه پسر شد آرش ، دختر که شد مه رو !

صدای زنگ آمد ، عاطفه قلبش شدید میتپید ، چشماشو باز کرد و از خاطرات بیرون اومد ، گوشی درب باز کن را برداشت ، یه پسر شیرین 8 ساله میگفت مامان بزرگ باز کن منم ، عاطفه با گوشه روسریش قطره اشکِ گوشه چشمشو پاک کرد و میدونست که هیچکس نمیدونه اونروز سالروز خواستگاری علی بود ، 41 سال پیش در همین روز و سال پیش او رفته بود و عاطفه را تنها گذاشته بود !

طنز: فرهنگ عامه میوه شناسی !

بعضی حرف زدن ها هستند که ذاتا از کلمات ناهنجاری استفاده نمیشه ولی بستگی به جملتون داره که مفهوم خاصی را برسونه !

علاوه بر این که اینها یه میوه  یا سبزیجات هستند یه معنی و بارِ کلامی هم دارند !

مصداق ها :

گلابی :  به  آدم ساده و تا حدودی دست و پا چلفتی  هم گفته میشه ، شاید بخاطر ظاهرِ خنده دارشه! (لبخند)

هویج : همینجوری ایستاده و بر و بر داره نگاه میکنه (بی خاصیت) !

سیب زمینی : بی غیرت

چلغوز : در حقیقت میوه درختِ کاجِ ولی به آدم بی مصرف هم گفته میشه!

خیار: تو یه دنیای دیگس و بدرد نخور !

کدو: آدم بی مزه !

گیلاس : wow ! اینو دوست دارم (لبخند)

آلبالو : این از گیلاس هم بهترِ !

شلغم : حواس پرت و فرآموشکار !

باقالی: اینو گاهی خودم هم استفاده میکنم، خصوصا وقتی کسی میزنه تو باقالیا ! (لبخند)

***

اگر چیزی جا مونده  ، همراهی و اضافه کنید !

هیچی ولش کن !

وقتی یکی میاد با یه حالت خاص بهت میگه یه چیزی میخوام بهت بگم ... بعد میگه هیچی ولش کن!

اگه بتونی اون لحظه خودتو کنترل کنی و واقعا ولش کنی ، مطمئن باش برای گفتنش بهت التماس میکنه ! (لبخند)

همه دارند !

دنبال این هستی که ببینی اون چیو ازت مخفی کرده؟ کمی فکر کنی میبینی که همه یه چیزایی برای مخفی کردن دارند ، حتی خودت !

مصداقی از عادت !

تصور کنید 6 ماه هر روز که از در خونه که میرید بیرون یه گربه ملوس نشسته باشه دم در و بهتون نگاه کنه و یه روز برید بیرون و ببینید دیگه نیست ، مطمئن هستم که حس دلتنگی میکنید ، تصور کنید یه سال ، پنج سال یا بیشتر کسی را ببینید و یه روز دیگه نبینیدش ، آدمی که حس دارید بهش ، حرف میزنه و با او کلی خاطره دارید  ، سخت میشه ، نه؟

عادت حس قوی و تاثیر گذاریه ، بعضی ها با عشق و دوست داشتن اشتباه میگیرنش  !


دارم اینو گوش میکنم و فکر میکنم وقتی اینا با هم یه آهنگ جمع کنن ، چی میشه؟

منصور تهرانیصادق نوجوکیناصر چشم‌آذر

شروعِ بد !

شروعِ یه رابطه بد باشه ، ادامش بدتر خواهد بود ، با خودمون صادق باشیم  و زندگی  را بیهوده  تلخ نکنیم ، فقط زجر درست کردن چیزی را خواهیم کشید که ذاتا وجود ندارد !

نوشتار بی لحن !

وبلاگ نویسی هم  خصوصا در زمینه نظرات و پاسخگویی بهشون مشکلاتی داره ، وقتی با کسی حرف میزنید چه رودررو و چه با تلفن ، شنونده میتونه علاوه بر مفهوم کلمات  از لحنِ صداتون یه چیزایی حس کنه و درک بهتری از جملاتتون داشته باشه ، در نوشتار نمیشه این کارو کرد و بعضی مواقع ممکنه باعثِ سوءتفاهم بشه ، متاسفانه نوشتار لحن و آوا نداره و به اندازه صحبت کردن نمیتونه گویا باشه و منظور دقیقتونو منتقل کنه  ، ممکنه بشه  ولی  سخت تر !

مبهم گویی !

برای استخدام به جایی مراجعه میکنی میبینی شرایط را خیلی کامل و واضح بهتون میگن ، از حقوق و عیدی و ساعات کار گرفته تا مرخصی و بیمه و ...

اگر اینطور بود که خوبه ولی از دید من اگر نقاط مبهم باقی گذاشتن بدونید که به جای جالبی برای استخدام مراجعه نکردید !

در روابط عاطفی هم کم و بیش همینه ، شروع یه آشنایی اگر با جملات مبهم باشه میشه که بعدا تفسیرهای متفاوت ازش بوجود بیاد ،از نظر من بهتره با کسی شروع کنید که واضح و شفاف برای آن رابطه مسیر مشخص میکنه ، خواسته هاشو میگه و شما را آزاد میذاره که همراهش باشید یا نباشید !

مواظب "حالا ببینم چی میشه" ها باشید !

شام یکشنبه شب بلاگر !

دانلود فیلم کوتاه شام یکشنبه شب بلاگر

میتونید به سیب زمینی ، بعد اینکه کوبیدینش ، علاوه بر پودر فلفل و شیر  ، کمی پنیر پیتزا یا پارمسان اضافه کنید ، بهمراه کمی کره  ، البته من چیزی غیر فلفل و نمک و شیر اضافه نمیکنم.


https://s16.picofile.com/file/8427961734/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B4_%DB%B1%DB%B8%DB%B1%DB%B9%DB%B1%DB%B2.jpg


همتش نیست؟

یه موقع حس میکنید انرژی ندارید ، حس و حال ندارید ، یه کار ساده هم میخواید بکنید موکولش میکنید به بعدا !

کار خوبی میکنید ، برید استراحت کنید یا بخوابید یا هر چیزی که بهتون آرامش میده ،  تا وقتی حسش بیاد و همتش ، تا سر حال بشید و بعد به کاراتون برسید  ، تو این حال هر کاری بکنید نتیجه خوبی نمیگیرید !


کنجکاوید که امشب شام چی دارم؟ خودمم همینطور ! (لبخند)

خائن منم یا او؟

از دید من منهای عده ای که بیماری روحی دارند علت بقیه موارد خیانت ، کمبودهایی هست که برای طرفِ دیگه میذاریم و یه جورایی خودمون هلش میدیم به سمت چیزی که بهش میگیم خیانت !

گاهی مسبب خیانت ، شخصی که ظاهرا خائن به نظر میرسه نیست  !


اگه راک دوست دارید گوش کنید، اصلشه !

ترس از دست دادن !

وقتی وابستگی از یه حدی بیشتر میشه و نگرانی که از دستش بدی ، از دیدِ من ممکنه واقعا از دستش بدی !

ترس اینکه به هر دلیلی اون دیگه کنارت نباشه باعث میشه رفتارهات  از حالت عادی خارج بشه  ، مطمئنا در این وضعیت روحی پر استرس نمیتونی حس خوبی را به طرفِ دیگه زندگی منتقل کنی و او هم به مرور ازت دور میشه .

ممکنه هیچ عاملِ دیگه ای غیر خودت باعث این جدایی نشه و بخاطر ترس از دست دادنش واقعا از دستش بدی !

خاطره ها !

وقتی از بیادآوری خاطره ای هر چند خوب غمگین میشید یعنی دیگه نیست و نمیتونید یه خاطره مشابه و نزدیک بهش بسازید ولی وقتی هست از یادآوری خاطره ها حس خوبی میگیرید،میدونید که شاید بشه بهتر از قبل را باز با او بسازید !

شام شنبه شب بلاگر !

حالا چون برای فردا مرغ پرتقالی درست کردم که نمیشه امشب گرسنه سر به بالش بگذارم !

یادتونه یه بار مرغ معمولی درست کرده بودم؟ اب مرغ را تو فریزر نگه داشته بودم ، نودل را با آب معمولی درست میکنن ولی اگه آب گوشت یا مرغ داشته باشین خیلی خوشمزه تر میشه ، نودل با آب مرغ ، شامِ ساده بلاگر برای این شبِ یکشنبه !

https://s16.picofile.com/file/8427844918/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B3_%DB%B1%DB%B6%DB%B0%DB%B7%DB%B3%DB%B8.jpg


https://s17.picofile.com/file/8427844934/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B3_%DB%B1%DB%B6%DB%B1%DB%B2%DB%B1%DB%B6.jpg


https://s16.picofile.com/file/8427844968/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B3_%DB%B1%DB%B6%DB%B2%DB%B0%DB%B4%DB%B8.jpg


دارم اینو گوش میکنم


ناهار فردای بلاگر هم آماده شد

https://s16.picofile.com/file/8427859576/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B3_%DB%B2%DB%B0%DB%B5%DB%B7%DB%B1%DB%B3.jpg

اسم غذا و دستورش؟

دارم یه غذایی برای فردا درست میکنم ، یه بار هم قبلا درست کرده بودم و خیلی خوب شده بود ، کسایی که میدونن چیه اسمشو و نحوه پختتشو توی نظرات اعلام بکنن ، هیچ جایزه ای هم در کار نیست ، فقط مشخص میشه شما غذا شناس هستید ، لطفا به تصویر دقت کنید !

https://s17.picofile.com/file/8427834368/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B3_%DB%B1%DB%B6%DB%B2%DB%B1%DB%B2%DB%B7.jpg


رنده پوست پرتقال در پیاز

https://s16.picofile.com/file/8427839842/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B3_%DB%B1%DB%B7%DB%B1%DB%B6%DB%B0%DB%B2.jpg


تفت ادویه ها و پوست پرتقال با پیاز

https://s17.picofile.com/file/8427841284/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B3_%DB%B1%DB%B7%DB%B3%DB%B0%DB%B5%DB%B8.jpg


مرغهای از فر در آمده


https://s17.picofile.com/file/8427842000/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B3_%DB%B1%DB%B7%DB%B3%DB%B6%DB%B3%DB%B9.jpg


اضافه کردن مرغ به مواد

https://s17.picofile.com/file/8427841942/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B3_%DB%B1%DB%B7%DB%B3%DB%B8%DB%B1%DB%B3.jpg


فیلم کوتاه نهایی

جریمه!

وقتی دیگران اشتباه میکنن ، ازشون انتظار دارید که جریمه بشن ، گاهی به یه عذرخواهی و گاه بیشتر !

آنقدر حق را میشناسید که وقتی خودتون اشتباه میکنید ، برای خودتون متناسب با همون چیزی که برای دیگران متصور هستید ، جریمه ای مشخص کنید؟

جایگزینی !

یه فیلم میبینید، یه رمان میخوانید  ، سعی نکنید به نحوی خودتون را بجای شخصیت مظلوم  داستان جایگزین کنید ، این باعث میشه همیشه احساس کنید که آدم خوبه قصه (حتی در دنیای واقعی) شمائید و این دیگران هستند که مشکل دارند ، شاید در واقعیت درست برعکس باشید، بالاخره شخصیت های منفی هم در زندگیِ واقعی  وجود دارند، که میتونن از میون ما باشند !

نمیشه همیشه خوب باشیم ، نمیشه هم همیشه بد باشیم ، همونجور که قبلا گفتم ما ترکیبی از نکات منفی و مثبت هستیم و پذیرش این قضیه بهمون کمک میکنه تو ارتباط با دیگران بتونیم بهتر عمل کنیم و همیشه حق را بخودمون ندیم.

شام ساده جمعه شب بلاگر !

شام ساده بلاگر ، برای این جمعه شب ، دیگه 5 شنبه نیست که بخوام غذای آنچنانی بخورم ، ناهار برنج نخوردم ، شام میشه که نون بخورم ، یه همبرگر ساده با یه ورقه پنیر و خیار شور و گوجه ، سس خردل و کچاپ، با اینکه بی پنجشنبه نمیچسبه ولی چاره چیه ؟!

https://s17.picofile.com/file/8427724726/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B2_%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B7%DB%B3%DB%B6.jpg


https://s17.picofile.com/file/8427724734/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B2_%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B8%DB%B1%DB%B0.jpg


دارم اینو گوش میکنم


دسر یادتون نره !

https://s17.picofile.com/file/8427731142/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B2_%DB%B1%DB%B9%DB%B2%DB%B0%DB%B5%DB%B0.jpg


دارم اینو گوش میکنم ، این جمعه ایهای ندید پدید ریختن وسط دست منو گرفتن میخوان بزور بلندم کنن ، هر چی میگم من بلاگر هستم و نمیشه ، مثل اینکه حرف تو گوششون نمیره ! (لبخند)

حالت خوب میشه !

بدی؟

بی حوصله؟

بی انگیزه؟

سرگردون؟

گیج ومات؟

حالت خوب نیست؟

یه روزی میاد

حتی نمیدونی از کجا

یدفعه همه وجودتو میگیره

به نوک انگشتی

به برق نگاهی

به قدم زدنی ساده

به نم بارونی

به اشتیاقی خفته

به نرمی یه گلبرگ

شاید همیشه نمونه

ولی میاد پیشت

شده یه بار در زندگی

درکش میکنی

اون حس عجیبو

میادش و تا یه عمر میمونه

حداقل تو خاطرت !

کسی که براحتی

با نسیم حضورش

یا حتی تصورش

حالت خوب میشه !

نمیدونی درسته یا نه؟

وقتی داری با کسی زندگی میکنی ، خیلی از کارهایی که میکنی دیگه نتیجش صرفا بخودت برنمیگرده و ممکنه کل خانواده را تحت تاثیر قرار بده در مواردی که زمان داری و میتونی مشورت کنی ، اینکارو بکن ولی گاهی مواردی پیش میاد که تصمیم آنی میخواد  ، بهتون توصیه میکنم  ، کاری که نمیدونید درسته یا نه ،  انجامش ندید ، کسی برای نکردن کاری که راجبش مشورت نکردید  ازتون اشکال نخواهد گرفت !


دارم اینو گوش میکنم

جدایی خوب !

چقدر خوبه  وقتی با کسی تموم  هم میکنی و  میره با شادی وخوشی بره  و  حس خوبی حتی از رفتنش داشته باشی ،لزومی نداره همه جدایی ها با غم و غصه و ناراحتی باشه ، حتی هنوز باهاش یه دوستِ ساده باشی  ، بدونی خاطرات خوبتو خراب نمیکنه  و وقتی به یادش میاری فقط خوبی و خوشی باشه!

پنج شنبه زیبا ، صبح بخیر !

آنقدر وجود پنجشنبه ها را  حس و بهش احساس نزدیکی میکنم که کم مونده بود برای 5 شنبه هم یه لیوان قهوه جدا بذارم  !

که گفت نه ممنون من چایی میخورم ! (لبخند)


https://s17.picofile.com/file/8427599734/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B1_%DB%B0%DB%B8%DB%B2%DB%B3%DB%B5%DB%B6.jpg


احتمالا اگر مسابقه ای در 5 شنبه برگزار بشه ، من حتما برنده میشم و بعد کمیته دوپینگ مدالِ منو پس میگیره ، میگه قبول نیست ، بلاگر با 5 شنبه دوپینگ کرده !


دارم اینو گوش میکنم ، کسی از خواب بیدار شده؟ مثل بچگی ها که وقتی میخواستیم بریم سفر هیجان داشتیم و زود بلند میشدیم ، برای من 5 شنبه ها این حسو داره.


امروزصبح  وقتی کسایی که تو خونه باهاشون زندگی میکنید و دیدید (هر کسی بود)،بهشون  لبخند بزنید و بگید صبح بخیر عزیزم ، روزِ خوبی داشته باشی ، دوست دارم ، بعد منتظر انفجار خنده باشید یا بپرسند ازت حالت خوبه؟ چیزیت شده؟ سرت به جایی خورده؟ نمیذارن یخورده کلاس داشته باشیم که ! (لبخند)


میانسالی را دوست دارم ، تجربه های بیشتر و اشتباه کمتر ، خواسته ها و نخواسته هاتو دقیقا میشناسی ، حتی میتونی یه لیست ازشون بنویسی ، فکر میکنی و حرف میزنی یا کاری میکنی ، به باورهای خودت رسیدی ، فقط یه چیز ، اون لرزش قلب و احساس 17-16 سالگی را وقتی نگاهت به نگاهی گره میخورد را دیگر نداری و گاهی دلت براش تنگ میشه !


این بچه بازیها چیه در میاری؟ کارت خیلی بچگانه بود !  مگه بچه شدی؟ اندازه یه بچه هم متوجه نمیشی ... بیچاره بچه ها !


دارم اینو گوش میکنم


این چیزی که میگم بهیچ عنوان ثابت شده نیست و یه تئوریه شخصی هست ، وقتی مردی مادر مهربونی نداشته ، میبایست براش مادری هم بکنید، یه مادر مهربون ، زنی که یه جورایی از محبت پدر محروم بوده انتظار داره  کمبودهاشو پر کنید و اون حس رو هم بهش بدید ، اشکالی هم نداره ولی به وظایفتون اضافه میشه، کمی سخت تر از یه زن و شوهر بودنِ معمولیه !


ناهار 5 شنبه ای بلاگر ، غذای خاص مربوط به هموطنهای عزیز شمالی


دارم اینو گوش میکنم


میانه راه ناهار !


وقتی داری زیاد بهش فکر میکنی ، با اینکه مدتها از جدایی شما گذشته ، یعنی نتونستی جایگزینی براش پیدا کنی ،  پیش خودت تصور میکنی او هم همینطوره و همینقدر داره به شما فکر میکنه ، میبایست بهتون بگم  که داری زیاد فکر میکنی !


از دیدِ من میزان احساس یک خانم در زندگی وقتی سنجیده میشه که کاری ازش بخوای که خلاف میلشه و ببینی چطور برخورد میکنه، میزان احساس آقایان وقتی سنجیده میشه که بدون اینکه ازش چیزی بخوای و به زبون بیاری حس کنی داره همون کاری را میکنه که میلِ زن زندگیشه ! (2 بار و با دقت بخوانید!)


زیاد دنبال کسی نباشید که بی اشتباه باشه و ایرادی نداشته باشه ، مگر که خودتون هم واقعا همینجور باشید وگرنه حسِ بد تعداد بیشتر اشتباه هاتون شما را اذیت خواهد کرد !


بالاخره یه نفر بوده که بیشترین و بهترین حسِ خوبِ دنیا را بهت داده ، اگه الان کنارت نیست ، چون شما نتونستی اینکارو بکنی !


سر یه کار خوبی ، سر یه زندگی خوبی  ، داری یه هنر یا چیزی که دوست داری یاد میگیری ... یکی میاد بهت محبت میکنه ، میشه مهربونت، دلسوزت  ،  آنقدر بهت میگه و میگه که دست از اون خوبی برمیداری ، تا خیالش راحت نشده که دیگه نمیتونی برگردی و کلا موضوع را رها کردی باهات خوبه و کنارته ، بعدش که به یه مسیرِ غیر قابل بازگشت میرسی و همه پلهای پشت سرتو خراب کردی ، اون موقع خودشم رهات میکنه و تنهات میذاره و دیگه از مهربونی ها و محبت های سابق هم خبری نخواهد بود. این قضیه را کسایی که سر زندگی هستند جدی بگیرند ! این آدمها که میتونن هر کس باشن تا وقتی جدا نشدین هستند ، بعد که دیگه زندگیتون سوخت و تموم شد ، خودشون اولین کسی هستند که ناپدید میشن !


از هر کی میپرسی میگه من کل دوره تحصیل شاگرد اول بودم ! پس این همه تنبل داشتیم چی شدن؟ معلم میخواست سوال کنه خودشو پشت نفر جلویی قایم میکردند !

هیچکسم تقلب نمیکرده ، نهایت میگن به این و اون تقلب میرسوندیم ، وگرنه خودمون نیازی به تقلب نداشتیم ! البته من همیشه شاگرد اول بودما ! (لبخند)


آدمها تو کل زندگیشون در حال آزمون و خطا هستند ، آزمونهایی هست که نمره قبولی توش نمیگیریم ،پس میبایست جریمه هم بشیم ، بدیش اینه معمولا با عمرمون این جریمه ها  را پس میدیم !


فیلم کوتاه شب نشینی من و 5 شنبه


https://s17.picofile.com/file/8427641634/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B1_%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B4%DB%B1%DB%B7.jpg


دارم اینو گوش میکنم و پنجشنبه میگه به افتخار هم پنجشنبه ایها میخواد بلند شه و  یه ... ،  این 5 شنبه هم یه چیزایی بلده ! (لبخند)


مهمترین چیزی که براتون اهمیت داره چیه؟ الان به اون فکر کنید ، چه توی زندگی باشید چه نباشید ! برای بدست آوردن و حفظش چقدر زحمت کشیدید تا حالا؟


داره میره ولی میگه زود میام ! نمیدونم منظورش چیه ! مگه میشه 5 شنبه زودتر بیاد؟ !


دلتنگی واژه ای که معنی دیگش اینه: دلِ اون برام تنگ نشده ! اگر اونم دلش برات تنگ میشد بالاخره یه جوری کنارت بود و دلِ شما براش تنگ نمیشد !


این هفته میگه دوست ندارم غمگین باشی موقع رفتنم ! میگم باشه پس اینو گوش میدم این دم آخری و همون کاری را تو این آهنگ میگه با پنجشنبه انجام میدم !(لبخند)

چه عطرِ خوشی داره میاد !

حس میکنیدش؟ یه بوی خوبی میاد ، مثل بوی زندگی ، بودن ، شادی ، نفس یه عاشق ، عطر نافه و بهترین گلهای سرخ ، یه چیزی که که بیخودتون میکنه! میگین مگه میشه؟ یه چیزی تا این حد دوست داشتنی باشه، درسته هنوز مونده تا برسه ولی عطرش همه جا پیچیده ، داره میاد !

این پست بروز میشه


دارم اینو گوش میکنم


خیلی خودتونو عذاب نمیدین؟ پیش خودتون عمر 1000 ساله را تصور میکنید؟ باور کنید زندگی آنچنان هم بد نیست ، زیادی سخت نمیگیرید؟ ! حالا یه چیزی هم گفت ! اصلا نگفت ! اصلا کسی هست ، نیست ! خودتون که هستید، بهتر از خودتون با کی میتونین بیشترخوش باشید؟ ، حداقل این پنجشنبه را شاد باشید ، تا ببینیم بعدا چی میشه !  و البته  5 شنبه های دیگه رو ! (لبخند)



دارم اینو گوش میدم و به هیچی غیر این روزهای خوش فکر نمیکنم  !


هوس مرغ سوخاری کردم ، فیله مرغ دارم ، پودر سوخاری خوب هم دارم ، میمونه همتش که اونم دارم !


عقیده دارم آقایون اگر وارد کاری بشن حتی کارهایی که در حوزه تخصصی خانمهاست ، مثل آشپزی خوب عمل میکنند ، فکر کنم علتش برمیگرده به اینکه بین احساس و منطقشون تعادل برقراره !


شام شب 5 شنبه بلاگر : فیله مرغ سوخاری + سیب زمینی سرخ شده+ سس خردل + سس کچاپ


https://s16.picofile.com/file/8427554100/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B3%DB%B1%DB%B0_%DB%B1%DB%B8%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B4.jpg


یکی میگه من اینجور هستم و اینطور میخوام ، چرا باهاش بحث میکنید؟ یا با شرایطِ شما هماهنگ است و یا نیست ! علت بحث را نمیدانم ، شاید به فکر این هستید که خواسته هاش را به خواسته های خودتان نزدیک کنید؟ اگر او قرار بود چیزِ دیگری بخواهد ، همان را میگفت و اگر براحتی یا حتی به سختی  خواسته هایش را تغییر دهد ، از دیدِ من دیگر به او و حرفهایش اعتماد نکنید !


دارم خاطره های شادم را گوش میدم !


داشتم یه آهنگ قدیمی گوش میکردم  و به این فکر میکردم خیلی وقته از یه سری کلمات استفاده نشده ، آخرین باری که به کسی گفتید خاطرخواتم کی بود؟ در کنار عاشقتم و دوست دارم و این حرفا ،  آخرین باری که گفتی فدات شم الهی، کی بود؟  قدیمی ها هم حرفای قشنگی بهم میزدنا !


فیلم کوتاه صبحانه 5 شنبه صبح بلاگر !


اصلا اون فیلمِ بالا حقه های سینمایی بود ، واقعی نبود ، جلوه های ویژه بود، بهش فکر نکنید به چیزای خوب فکر کنید ، مثلا به یه لیوان آب یا چند نفسِ عمیق تو فضای آزاد ، آروم باشید و خودتون را کنترل کنید...آهان... الان خوبه ، نفسِ آروم ، پیشِ خودتون بگید اون چیزی که بلاگر فیلمشو گذاشته بود واقعی نبود ، خوبه ... دارید به زندگی برمیگردید !


کسایی که تهران ، کرج ، شمران ، فشم ، لواسان ،  رودهن و حومه هستن ، برای فردا یا پس فردا یه پیشنهاد بدن ، کجا برم و اگر رستوران خوبی سراغ دارن معرفی کنند .


راه بسیار ساده برای اینکه خودتون را بسنجید که از نظرِ حسی کسی تو زندگیتون هست یا نیست(منهای من - لبخند !) :

هر وقت صدای زنگ تلفن آمد و بدون اینکه شمارشو نگاه کنید ، تلفن را جواب دادید و گفتید الو ... ، یعنی هیچ وابستگی حسی به کسی ندارید ، به همین سادگی !


از یه نفر یه سوال میکنید...خوب دقت کنید !

اگر در جوابتون گفت چطور مگه یا چطور؟ جوابِ سوالتون مثبته و او اون کارو کرده ، تردید هم نکنید ! فقط میپرسه چطور که متوجه بشه شما تا کجاشو میدونی ، او هم تا همونجاشو اعتراف کنه ! (لبخند)


وقتی غذا زیاد میخورید ، عذاب وجدان میگیرید؟ همین؟ عذاب وجدان میگیرید و میرید میخوابید؟ عجب آدمهای ...! دیگه نمیگم چی ، خودتون میتونید جای خالی را پر کنید به شدیدترین وجه !


داره میاد و من یه حوض پر از سیب ، یه جاده پر از شمع و گل ، یه آسمون پر از ستاره براش آماده کردم و اینو گوش میدم !


وقتی قهر میکنید منتظرید که بیاد و آشتی کنه؟ اگر او هم منتظر باشه چی؟  توصیه میکنم وقتی با هم خوبید یه قرار برای این لحظات بذارید که 2 تا آدم منتظرِ جدا از هم نمونید !

خودتان خوب هستید؟ !

کسایی که باوری رسیدن ، خودشونو شناختن و میدونن از زندگی چی میخوان ، کسایی که حرفشون و عملشون یکیه و تحت هر شرایطی پایبند گفته هاشون هستند یه نکته مهم هم دارند !

از خواسته هاشون کوتاه نمیان و آنها را بدون ذره ای کاستی و فزونی مطالبه میکنند ، اینو برای این نوشتم که اگر در خودتون نمیبینید که با این آدمها کنار بیایید ، اگر حس میکنید شما توانایی برآورده کردن خواسته هاشونو ندارید و اینو در خودتون نمیبینید، اگر توهم اینو دارید که به مرور زمان آنها تغییر میکنند و خواسته هاشونو فرآموش میکنند ، اگر حس میکنید وابستگی های روحی یا جسمی یا خانوادگی میتونه درخواستهای روزهای اولشونو تعدیل کنه ، اشتباه میکنید !

این انسانها تا زمانی که شما را متعهد به آنچه با هم توافق کرده بودید ببینند ، مهربان ، خوب و شاید عالی باشند ولی اگر خارج از آنچه با آن عهد کرده بودید قدمی بردارید ، براحتی میروند و از آن رفتن ها که به پشت سر هم نگاهی نخواهند کرد!

دنبال خوبی هستید؟ خودتان هم میبایست خوب باشید !

هیچی برات کم نذاشتم !

اینو شما داری ادعا میکنی، با فکر و ذهنِ خودت این حرفو میزنی ، از او هم پرسیدی؟ شاید نظر اون فرق داشته باشه، شاید براش کم گذاشتی ! از کجا مطمئنی؟ ، شاید معیارهاتون برای کمبودها با هم فرق داشته باشه ! اگر کم نمیذاشتی به اینجا نمیرسید که حتی همین جمله را نیاز باشه بگه یا بگی که :هیچی برات کم نذاشتم !


دارم اینو گوش میکنم


وسط هفته هم میشه شاد بود، میگم این سه شنبه ایها انگیزشون چی بوده واسه انتخاب این روز؟!    دارم اینو گوش میکنم !


حرفِ منو باور کنید ، از اینکه تنهاتون گذاشته غصه نخورین ، اگر و اگر واقعا ارزشمند بودید  ، اون بیشتر از شما داره غصه میخوره !


یکی  با یکی دیگه بد شد و خواست خرابش کنه و همه جا گفت این 10 تا دوست داره و دور و ورش شلوغه و از این حرفا...نمیدونست بجای خراب کردنش ،داره تبلیغشو میکنه ، کسی که دیگران دورش جمع میشن لابد نکات مثبت و خوبی داره و دیگران کنجکاو میشن این چی داره که آدمای دیگه را جذب میکنه ، اتفاقا دورش شلوغتر شد !

عشق در یک نگاه !

وقتی سر پیچ پله های دانشگاه یکی بهتون میخوره و جزوه هاتون از دستانون میفته زمین و اون کمک میکنه که جمعشون کنید و یه لحظه نگاهتون به هم میفته و ... خواستم بگم  بهش نگید حواس پرت دست پا چلفتی ، بهش بگید فیلم هندی زیاد نگاه نکنه ! (لبخند)

رفتنِ نمایشی !

یا نرو و حرفی از رفتن نزن یا اگر میخوای  بری واقعا  برو ولی هرگز یه نمایش مصنوعی از رفتن نشون نده ، اگر اون متوجه این صحنه سازی بشه که احتمالش هم خیلی زیاده  ،  رفتنت براش مهم نخواهد بود و برگشتنت خیلی سخت خواهد شد !

دلتون خوش باشه !

روزگار یه روزهایی سخته و یه روزهایی آسون ، این برای همه هست ، باور کنید کسی نیست که بدون سختی زندگی کنه و کسی نیست که همش غرق خوشی باشه ، ولی یه چیزی را بخودم آموزش دادم ، دلم خوشه ، هر سختی و ناراحتی که میاد سراغم بهش میگم از لحظاتِ من،  ازعمر زودگذرم که مهمتر نیستی ! و واقعا هم چیزی مهمتر از این نیست.

دلتون خوش باشه ، هر چی هم شد به این فکر کنید که یه روزی حسرت لحظاتی را خواهید کشید که چرا با غم گذروندید ،  هیچوقت حسرت نخواهید کشید که چرا غصه کم خوردم و کاش بیشتر غصه میخوردم !

***

دارم اینو گوش میکنم و فکر میکنم هیچ چیز واقعا هیچ چیز ارزش ناراحتی و غصه را ندارد .

آتشی در سینه دارم جاودانی عمر من مرگی است نامش زندگانی
رحمتی کن کز غمت جان می سپارم بیش از این من طاقت هجران ندارم…
کی نهی بر سرم پای ای پری از وفاداری شد تمام اشک من بس در غمت کرده ام زاری
نوگلی زیبا بود حسن و جوانی عطر آن گل رحمت است و مهربانی…
نا پسندیده بود دل شکستن رشته ی الفت و یاری گسستن

کی کنی ای پری ترک ستمگری میفکنی نظری آخر به چشم ژاله بارم…
گر چه ناز دلبران دل تازه دارد ناز هم بر دل من اندازه دارد
هیچ اگر ترحمی نمی کنی بر حال زارم جز دمی که بگذرد که بگذرد از چاره کارم…
دانمت که بر سرم گذر کنی به رحمت اما آن زمان که بر کشد گیاه غم سر از مزارم

https://upmusics.com