بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

لاغری!

‏میگه من شبا شام نمی‌خورم،  فقط میوه میخورم ، نمیدونم چرا لاغر نمیشم ؟
میگم میوه چی میخوری؟
میگه هیچی ، ۲ تا سیب ، یه پرتقال ، ۲ تا نارنگی ، یه موز ، کیوی و گاهی هم یه انبه !
گفتم اینا که میگی تقریبا معادل ۲ پرس چلوکباب کالری داره که !
توصیه میکنم همون شام رو بخوری ! (لبخند)

بینی و افتخار !

جالبه آدما از مثلا پانسمان عمل آپاندیسشون ویا نقاط غیر قابل گفتن ! عکس نمی‌ذارن ولی از پانسمانِ بینی عمل شدشون با افتخار تصویری واضح میذارن !

از او مشورت نگیرید !

از کسی که تازه جدا شده برای زندگی نمیتونید مشورت خوبی بگیرید!

هنوز داغه،مرد باشه یا زن معمولا با جنس دیگه مشکل داره، دیدگاه های منفی خودشو میگه و اونا رو به مسائلِ شما هم تعمیم میده،مشکلاتی که داشته را با زندگی شما قرینه سازی میکنه،نمیگم منظور بدی داره،ناخوداگاه اینکارو میکنه.

افراط و تفریط !

هیچ مثالی نمیتوانم بزنم که درآن افراط یا تفریط خوب باشد !

تعادل در هر چیز !

کارِ بسیار سخت !

از دیدِ من کنترلِ کنجکاوی و سخن گفتن در رابطه با دیگران توسط بعضی ! (با نگاه جنسیتی!) خصوصا هنگامی که یه کاسه تخمه جلوشونه و دیشبش هم به مهمونی رفته باشن ، بسیار سخت میباشد ! (لبخند)

حرفه دیگه !

از دیدِ من وقتی متوجه شدید پشت سرتون حرفی زدند :

1- کی گفته؟ اسمشو بگو ، من میدونم باهاش چکار کنم + مقدارِ زیادی حرص و جوش و فشار عصبی ! (گزینه غلط)

2- اصلا نمیخوام بدونم کی بوده یا چی گفته ، حرفه دیگه ، جلوی فکر کردنِ دیگران را که نمیشه گرفت ، خب دیگه چه خبر؟! (گزینه درست)

فقط خودت !

تا خودت با خودت حس خوشبختی و آرامش نداشته باشی ، نه میتونی اینارو به کسی بدی نه از کسی بگیری !

پشیمانی!

کسی هست که بعد از مدتی از گفتن جمله دوست دارم پشیمون نشده باشه ؟

خسیس یا بداخلاق؟

به نظرِ من خانمها آنقدر که در زمینه خساستِ مرد حساسند ، در زمینه بدخلقیش نیستند ! (لبخند)

واقعا چرا؟!

چرا میگن زن گرفتن ، نمیگن مرد گرفتن؟

یا عروسی رو نمیگن دامادی؟

فرصتِ کمتر !

ازدواج در سن بالا یه نکته مهم داره ، فرصتی برای اشتباه یا آزمون و خطا وجود نداره ، توصیه میکنم دقت بیشتری داشته باشید !

حس امنیت !

همونجور که عکس کارت ملی و شناسنامون ، جزو اسرار ماست (لبخند) و به کسی نشون نمیدیم ، اتفاقاتی که در حریم خصوصیمون هم میفته را به کسی نگیم و حس امنیتِ خانه را مخدوش نکنیم !

چکاپِ کامل !

از نظرِ من خیلی خوبه که قبل ازدواج هم مرد هم زن یه چکاپ کامل پزشکی (جسمی و روحی) بدن ، بالاخره میبایست یه عمر با اون جسم و روح زندگی کنند ، حقشونه که اگر مشکلی هست بدونن و بعد تصمیم نهایی را بگیرن !

بدون تو نمیتونم !

دختر خندید و گفت اگه بچه دار نشم طلاقم میدی ؟

پسر گفت این حرفا چیه ؟ بدون تو نمیتونم ! چه بچه باشه چه نباشه !

***

دختر از خاطراتش بیرون اومد و توی آینه به چروک‌های صورتش و سفیدی موهاش نگاه کرد و آهی کشید، ده سال بود که تنهای تنها بود!

یعنی چی؟

همه میگن عاشقی اینکارو میکنه و عشق اونکارو ، یک نفر نمیگه اصلا عشق یعنی چی؟ از دیدِ من هیچکس عاشق هیچکس نمیشه ، صرفا بدنبال پاسخ نیازهای عاطفی ، روحی و جسمی "خودمون" در دیگری هستیم ،اگر هم در مقطعی کسی را پیدا کنیم اونم موقتی و کوتاه مدت خواهد بود!

خنده؟ گریه؟

چه بخندی و چه گریه کنی ، زندگی کارِ خودشو میکنه ، پس توصیه میکنم خنده را انتخاب کنید !

چشمِ مطلق !

میگم بریم : خرید ، رستوران ، جاده چالوس ، مسافرت ، گردش ، زیر نم بارون قدم زدن و ....

همش میگه چشم، هر چی شما بگی !

واو من چقدر خوشبختم !

البته یه بار هم گفتم میخوام امروز خونه را تمیز کنم ، برنامت چیه ؟ گفت عقشم عزیزم متاسفم حالم خوب نیست ! (لبخند)

همبرگر پنجشنبه ای !

پنجشنبه یه اس داده ، فقط نوشته همبرگر و بعدش هر هر هر !

یعنی فقط لی لی از پس این ۵ شنبه بر میاد !

آخه روزی گفتن شبی گفتن ! من الان حوصله ندارم گوشت چرخ‌کرده بذارم آب شه ، پیاز و ادویه بزنم و ...

عشق که باشه همه چیز  ممکنه!

توررو خدا بگو، جون من بگو !

یه چیزی میخواستم بهت بگم ... ولش کن ، اصلا فرآموش کن !

بعضی ها تا اینو میشنون به دست و پا میفتم و قسم و التماس که بگو !

بی تفاوتی نشون بدی و برات مهم نباشه که بهت بگه یا نه ، حتما بهت میگه !

اون دنبالِ التماس کردنِ شماست که نرخِ حرفی که میخواد بزنه را بالا ببره !

با مناسبت؟ بی مناسبت؟

شیرین تر از هدیه دادن در مناسبتها ، هدیه دادن های بی مناسبت و ناگهانیست !

چی میشه ؟ کجا میره؟

‏چی میشه که همون آدمهایی که
تا دمدمای صبح پای تلفن حرف می‌زدند و تازه آخرش می‌گفتند : نه، من نمیتونم برم ، اول شما قطع کن ...
 از هم متنفر میشن؟چی میشه؟ اون احساس کجا میره ؟

اول لایک یا فکر؟

در اینترنت و شبکه های اجتماعی ابتدا فکر و سپس لایک میکنیم ولی در دنیای واقعی اول لایک و بعد فکر میکنیم !

دوست یا ...؟

وقتی مهمانی وارد خانه شما شد و دید شما حتی بیش از او فرضا به همسر یا خانواده خود احترام میگذارید :

اگر دوست باشد خوشحال و اگر نباشد ناراحت خواهد شد !

غریبه یا خودی؟!

از دیدِ من به نزدیکانِ خود بیشتر احترام بگذارید تا غریبه ای که ممکنه فقط یک یا چند بار ببینیدش !

دیدم کسانی را که با غریبه ها بشدت با احترام حرف میزنند و با اعضا خانواده اینطور نیستند.

نکته !

اگر در شروع آشنایی درب ماشین را برای شما باز میکرد و بعد از چند بار بیرون رفتن دیگه اینکارو نمیکنه یا کمتر شده ، بدونید تمام وعده هاش به همین شکل آب خواهد رفت !

تمام حس ها !

از دید من در زندگی مشترک ، زن و مرد میبایست تمام حس ها را بهم بدهند :

گذشت و مهربانی مادر را

حمایت و محبت پدر را

رافت و همدلی خواهر را

پشتیبانی و همراهی برادر را

و در نهایت احساسِ روحی و جسمیِ زیبای یک همسر را !

دور شید !

‏آدم سیگاری دوست داره همه دنیا سیگار بکشن تا هر جا که میره راحت سیگارشو بکشه ، کسی که زندگیشو خراب کرده هم همینطوره !
وقتی سر زندگیتون هستید از آدمهایی که اختلاف شدید در زندگیشون دارن دوری کنید !

ماهی خوردن !

ماهی خوردن 2 مرحله داره :

1- لذتِ خوردنِ یه غذای سالم و خوشمزه

2- زجرِ تمیز کردن گاز یا فر (لبخند)

همش خودمونیم !

علت بیشتر خلافهایی که میشنویم ، رفتارهای خودمونه !

برای دانستن حریم خصوصیِ کسی سوال و اصرار نکنیم !

ناهار امروز بلاگر !

اسپاگتی با گوشت چرخی و کمی هم چاشنی کاری ، طعم های تند را بیشتر دوست دارم ، خیلی خوب شده بود.

https://s20.picofile.com/file/8443405950/FDk4mneacAAj1eX.jpg

قصه قدیمی !

یه روزی هم قصه زندگی شما برای دیگران کهنه میشه و شما میمونی و یه قصه قدیمی !

زندگیتو با حرفِ دیگران تغییر نده !

رویایی !

بدنبال مرد یا زن رویایی زندگیتون هستید؟

اگر وجود داشت که بهش رویایی نمی‌گفتند!

اعتبار و تصمیم اشتباه !

عصبانی شدی و تصمیمی گرفتی؟ بعدش پشیمون شدی ولی فکر میکنی اگر به تصمیمت عمل نکنی اعتبارتون زیر سوال میره؟ اگر به تصمیمِ اشتباهی که گرفتی عمل کنید ، اعتبارتون بیشتر مخدوش میشه !

تسلسل غذایی!

قیمه ، مرغ ، ، قورمه سبزی ، خورشت بادمجون ، گاهی کرفس و فسنجون و حالا یکی دو تا غذای دیگه ، لطفا از این دور تسلسل خارج بشید !

بلاگر و کنفرانس اقلیمی !

‏شیر آب چکه می‌کرد،  درستش کردم.
یعنی واقعا حقش نبود بلاگر رو به کنفرانس گلاسکو دعوت کنند؟! (لبخند)

تغییر ناپذیره !

‏توصیه مهم ، بدنبال تغییر دادن آدمها نباشید که اونو شدنی نمیدونم،  با کسی شروع کنید که بدون تغییر همونی باشه که می‌خواهید !

پنجشنبه و پاییز !

از پنجشنبه میپرسم چرا روزها تو پاییز غمگین ترند؟

میخنده و میگه کی گفته؟ برای روزها  ، فصل ها همشون شاد و خوبن ، آدمها هم اگه دلشون شاد باشه همیشه براشون خوبه ، شما آدمها بجای بهانه برای شادی همیشه دنبال بهانه برای غم هستید ، حالا دیگه چرا غم و غصتون را گردن فصل و ماه و روز میندازید؟ یه عده هم میگن جمعه ها و غروبش غمگینه ، جمعه دوستِ صمیمیِ منه ، با من از نظر شادی فرقی نداره ولی خب میپذیرم که یخورده تنبله ! (لبخند)

***

بدترین نوع بی اعتمادی اینه که دیگه به "خودتون" و تصمیم هایی که میگیرید اعتماد نداشته باشید !

***

به کسی که موقع حرف زدن از "قول میدم" یا انواع قسم ها استفاده میکنه کمتر اعتماد دارم تا کسی که خیلی ساده حرفی میزنه و وعده ای میده !

***

حرفی زدی که در عمل حس میکنی توان انجامش را نداری؟ یا قبول کن برای همیشه دیگه بهت اعتماد نداشته باشند و حرفای دیگه‌ای که میزنی هم بی ارزش بشه یا هر جور شده به حرفی که زدی عمل کن !

***

هیچ کس چه دختر چه پسر با انگیزه اینکه بهم آسیب بزنن ازدواج نمیکنند ، اون لحظه هم که دارن با هم حرف میزنن تمامِ وعده ها و حرفهاشون هم حقیقته و از ته دلشونه ، مشکل از جایی شروع میشه که در موقعیت واقعیِ عمل به اون حرفا قرار میگیرند و میبینند که حرف زدن بسیار ساده تر از عمل کردنه !

***

ای کسانی که میگویید مرد و زن هیچ فرقی ندارند و کاملا یکسان هستند ،لطفا اینبار که یه سوسک دیدید خودتون ترتیبشو بدید ، جیغ نزنید و از آقایان کمک نخواهید ! (لبخند)

دوری !

احساس میکنی ازت دور شده؟
شاید او سرجاشه و شما ازش فاصله گرفتی و اونو دور میبینی!

رانندگان عجیب !

همون راننده ای که 50 متر مونده به چراغ تازه معکوس میکشه و پشت چراغ قرمز با جیغِ ترمز توقف میکنه ، موقعی که چراغ سبز میشه میبایست براش بوق بزنی تا راه بیفته !

عاشق شدن !

عاشق شدن از دید من دوست داشتن شخصِ دیگه ای نیست ، برطرف کردن کمبود های عاطفی خودمونه !

قرض !

به یکی خوب و خوش پول قرض میدی ، موقع پس گرفتن پولِ خودت انگار داری حقشو میخوری !

مشکلاتِ من !

تصور میکنی مشکلاتِ شما بیشتر از بقیه است؟

دیگران هم برای خودشون دقیقا همین فکر را میکنند !

زمستون هم تموم شد !

خب ، زمستون هم که تموم شد ، برم یواش یواش کولر رو سرویس کنم و راه بندازم ! (لبخند)

شروع !

در شروع ، قصدت را از آشنایی بگو و قصدش را از آشنایی بپرس ، با هم تصمیم بگیرید که ادامه بدید یا نه !

اگه نمیخوای از این حرفا بشنوی :

اینکه یه ماه بگذره و یکیتون بگه من عمرمو گذاشتم و اگه قصدت ... بود یا نبود چرا آمدی جلو و ...

شوهر پولدار و ...؟!

حدود 99 درصد دخترخانمهای محترم دم بخت ، دنبال شوهر پولدار ، تحصیلکرده، خوشتیپ ،مسلط به ۳ زبان زنده ، اقامت اروپا ، خانواده خوب ، مدرک دکتری و ... هستی؟

جهت اطلاع این مشخصات میشه نیم درصد آقایان مجرد ، خب ، به من توضیح بدین این ۹۹ درصد چطور میتونن با نیم درصد ازدواج کنن؟! (لبخند)

نمیخوامت !

وقتی ناراحت و عصبیه و بگه دیگه نمیخوامت ،به احتمال زیاد واقعی نیست.

 ولی وقتی در آرامش بگه ، واقعا دیگه نمیخوادت !

مرغداریها و صرفه جویی در آب !

از مرغداری‌ها محترم بسیار سپاسگزارم که تو کمبود بارندگی و آب ، مرغهاشون را به نحوی عرضه میکنن که بقدر کافی آب داره و برای پختنشون نیاز به مصرف آب اضافه نمی‌باشد! (لبخند)

شام دیشب بلاگر !

دیشب از سر کار که میومدم هوس آش رشته کردم ، یه رستوران غذاهای خانگی سر راه هست که کیفیتش هم خوبه ازش آش رشته و لازانیا گرفتم ، خوب بود !

https://s21.picofile.com/file/8443136926/%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B1%DB%B1%DB%B0%DB%B1_%DB%B1%DB%B7%DB%B0%DB%B1%DB%B3%DB%B9.jpg

سند و مدرک بخوا !

قصد جدی ازدواج داری و داره؟ برای حرفاش ازش سند و مدرک بخوا ، اصلا هم خجالت نکش و این کارو بد ندون ، کسی که مشکلی نداشته باشه حرفاشو بهتون ثابت میکنه و حس خوبی هم میگیره که شما آدم زودباوری نیستی !

خودم !

بعضیا میگن منو فقط برای خودم بخوا !

"خودم" را : فکرت ، ظاهرت،شخصیتت، موقعیت مالی ، اجتماعی،تحصیلی ، فرهنگ ،کلام و نحوه برخورد ، خانواده و ... میسازه .

من متوجه نمیشم که وقتی میگن منو بخاطر خودم بخوا یعنی چی؟