بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

تا ابد میتونی؟

ببین وقتی داری کسی را به یه کاری عادت میدی ، میتونی تا ابد ادامش بدی؟

پس گرفتن اون عادتی که بهش دادی خیلی سخت خواهد بود !

خودم چیست؟

من را بخاطر خودم بخوا نه بخاطر امکانات،ظاهر یاموقعیتم!
زیاد شنیدم که زن ومردها اینو به هم میگن و از دیدِ من اشتباهه!
"خودم"را اینا میسازن:اخلاقت،ظاهرت،امکاناتت ،تحصیلاتت،خانوادت،موقعیتت...و احساست!
خودمِ هر کس یه مجموعه است نمیتونی احساسو از بقیه چیزاجدا کنی و بگی فقط اینو بخواه!

زنده ایم!

مینویسیم چون فکر میکنیم ، فکر میکنیم چون زنده ایم.
 نوشتن نشانه زندگیست !

تنهایی؟

هزینه از تنهایی در اومدن زیاد نیست !
فقط کافیه یکی دیگه رو از تنهایی در بیاری !

هزینۀ گران !

گرانترین هزینه ای که پرداخت میکنیم و قابل جبران هم نیست و از دیدِ من حتی از خونه و ماشین و خرج زندگی و ...خیلی بیشتره و متاسفانه به چشم هم نمیاد ، برای شناختِ آدمهاست ، عمر !

دوره آشنایی !

دوره آشنایی قبل ازدواج برای این نیست که آخرش حتما به ازدواج ختم بشه!

 برای اینه که ببینید میشه یا نمیشه که با هم به توافق برسید.

ممکنه هر کدام از طرفین در نهایت بگن نه،که از دید من حق ایشان است. گفتن اینکه اگه نمیخواستی چرا از اول آمدی جلو یا عمر منو تلف کردی و..از دید من اشتباهه!

کرونا و نون خامه ای !

همچین میگه نگران نباش کرونا نیست سرماخورم ، انگار سرماخوردگی نیم کیلو نون خامه ایه !

بعدش به شما الهام غیبی شده و از قدرت نمایی خداوند متوجه شدی کرونا نیست؟

با شما بد شده؟

یکی از دلایلی که دیگران با شما بد میشن : اینکه کاری بکار کسی نداشته باشی و سرت تو کار خودت باشه !

بدو...ویندوز جدید آمد ! (لبخند)

چرا وقتی مثلا وینوز ۷ داره کارتون را انجام میده تا وینوز۱۰ و ۱۱ میاد ، میرید نصب میکنید؟

نرم افزار بالاتر ، سخت افزار قوی تر هم میخواد تا خوب و روان کار کنه در این حال میبایست سیستم خودتون را هم ارتقا بدید ، برای استفاده روزمره نیاز به ویندوز۱۱ ندارید .

نگران نباشید !

نگران اشتباهات نباشید ، تا خطا نکنید تجربه ای هم کسب نخواهید کرد !

ورزش چی میخواد؟

ورزش نه باشگاه میخواد نه وسیله نه چیز دیگه... فقط اراده میخواد !

قطره ناچیز !

زن و مردهایی را دیدید که سر یه چیز کوچیک و بی اهمیت حتی کارشون به  جدایی میکشه ؟

تعجب نکنید ، اونا قبلا کاسه صبرشون از اختلافات حل نشده و بزرگ قبلی لبالب شده و درسته اختلاف آخر فقط یه قطره ناچیز بوده ولی باعث لبریز شدن صبرشون شده !

قوی ترین مفهوم انسانی !

اعتماد قوی ترین مفهوم انسانیه و بدون اون هیچکدام از سایر مفاهیم  بدرستی کار نخواهند کرد !

از دیدمن با نبود اعتماد سایر مفاهیم مانند،محبت،عشق، مهربانی،صداقت،وفاداری و..باور پذیر و موثر نخواهند بود.

برای مثال کسی به شما ابرازِمحبت یا عشق میکنه،اگر بهش اعتماد نداشته باشید،باورش براتون سخت خواهدبود.

دنیا تموم شده ؟

وقتی رابطه ای تموم شد ، بازنده اونی که فکر میکنه دنیا هم تموم شده !

پشیمان گذشته؟

زندگیتون سخت میشه اگه مدام پشیمانِ اشتباهاتِ گذشته باشید ،اون موقع فکر میکردید دارید درست ترین کار را میکنید ، همانطور که فردا ممکنه به کاری که امروز دارید میکنید و تصورتون اینه که درسته ، بگید اشتباه !

ریزش و رویش!

ریزش و رویش طبیعیه !

هر وقت ریزش های زندگیت(چیزایی که از دست میدی) بیشتر از رویشها بود ، وقتشه به نحوه زندگیتون فکر کنید !

فرآموش !

هر وقت بارون اومد و یادش نیفتادی ، دیگه فراموشش کردی !

دبیر ریاضی

جالب بود با یه دبیر ریاضی حرف میزدم و توی یک ساعت مکالمه ۴ عمل اصلی را در صحبتهاش شنیدم:

زندگیمو باهاش تقسیم کردم !

منهای بعضی از آدما ، بقیه خوبن !

منو با بقیه جمع نبند !

ضرب المثلها تجربه واقعی آدمان !

غول چراغ جادو !

تصور کنید هر انسانی یه غول چراغ جادو برای خودش داشت ، دنیا بهم میریخت ! مفهومی هم به نام آرزو وجود نداشت و طعم شیرینشو کسی تجربه نمیکرد. یکی میخواست هوا گرم شه ، یکی سرد ، یکی میگفت فلان بلا سر فلانی بیاد،فلانی هم برعکشو آرزو میکرد ، همه بینی ها عمل کرده و ... ! (لبخند)

بدترین حرف !

بدترین حرفی که میتونین به همسر خود بزنید:

برو زن یا شوهر فلانی را نگاه کن ،یاد بگیر!

***

آخه مگه با زن یا شوهر فلانی زندگی کردی؟

میدونی نکات مثبت و منفیش چیه؟

 فقط تو چند تا مهمونی دیدیش،دیگه همه چیزش خوبه؟

زندگی واقعی آدما با اون چیزی که تو مهمونیا یا از بیرون میبینید خیلی متفاوته!

کمبودها !

اگر شخص دیگه ای تونسته وارد زندگی همسرتون بشه ، ممکنه از مسیری که شما باز گذاشتید موفق با این کار شده باشه !

 به کمبودها و نیازهای هم توجه کنید.

غروب جمعه ابری !

هیچ غروب جمعه ابری غم انگیز نیست اگه دلت خوش باشه !

 الان با این هوا اصلا هم غمگین نیستم ....

اون دستمال رو بده ببینم ، مثل اینکه یه چیزی رفته تو چشمم ! (لبخند)

دلیل؟

چرا برای شاد بودن دنبال دلیل میگردی ؟

چند وقت دیگه کلا نیستی ، از این دلیل بهتر ؟

نیاز !

وقتی بهت میگه دوستت دارم ، یه مفهوم دیگش هم اینه که به دوست داشته شدن هم نیاز داره !

حقیقت !

حقیقت نیاز به پذیرفتن یا نپذیرفتن ما نداره !

سرنوشت !

یه موقع میبینید یه بیرون آمدن یا نیومدن از خونه ، یه خیابون را سمت چپ یا راست رفتن ، پاسخ دادن یا ندادن به یه پیام و ... سرنوشتتون را عوض میکنه !

اقلا !

من که میگم اصلا نگو ولی حالا که جلوی خودتو نمیتونی بگیری و داری پشت سر یه نفر بد میگی یا رمز و رازش و فاش میکنی اقلا دیگه اسم و فامیل و آدرس محل کار و زندگیشو نگو ! (لبخند)

حافظه خوب !

میدونید چرا خانمها تمام مناسبتها را یادشون میمونه ولی آقایون نه؟

اگر قرار بود فقط خانمها هدیه بدند و آقایون صرفا دریافت کننده باشند ، خانمها هم چیزی یادشون نمیموند ! (لبخند)

ناچیزم !

از یه سیاره دیگه،2 یا 3روزِ نوری اونورتر شاید اصلا زمینِ به این بزرگی دیده نشه!

من چه ناچیزم!

همین من میگم اینو چکار کنم،اونو بخرم یا نه،عهه فلانی پشت سرم چی گفت؟مواظب باشم ازش کم نیارم،اعصاب یه ناچیز دیگه رو خرد میکنم و...

به این نتیجه میرسم،تنها چیزی که ارزش غصه را داره،هیچیه !

خودت !

آدما میان و میرن ، به کسی توجه کن و حواست بهش باشه که موندگاره ، خودت !

دوستِ خوب !

جمعه یکی از دوستان به نمایندگی از2نفر دیگه زنگ زده میگه میخوای شام بیایم پیشت؟

از اون پیتزاهای مخصوص بلاگر برامون درست کنی،بعد گیتار بزنی و قهوه ای بخوریم و از دلتنگی درت بیاریم؟

 از اینهمه محبت  و رفاقت اشک تو چشام جمع شد!

میگم کسی دوست لازم نداره؟

من چندتا اضافه دارم!(لبخند)

افسوس ابدی !

افسوس ابدی برای کسانی خواهد بود که مرد یا زن خوب را رها کردند به امید بهتر از آن ، از خوب بهتر نداریم !

قرارِ قطعی !

باهاتون قرار نمیذاره؟

نگید بیا ببینمت ، دلم تنگته و اشک و آه و از این حرفا !

 بگید دارم میرم مرکز خرید و فود کورت ، میای ؟

چقد تجربه خرج کنم آخه ؟! (لبخند)

صدای عمگین ، صدای شاد !

غم انگیز ترین صدا برای خانمها ، شنیدن صدای پیامک کسر از حساب بعد از خرید و کشیدن کارت میباشد !

و برعکسش هم از شادترین ترانه ها هم شادتر میباشد ! (لبخند)

اندازه احتیاط !

احتیاط کن ولی نه تا اندازه ای که برا خودت زندان بسازی !

غیر قابل اعتماد !

داره اسرار کسی را پیش شما فاش میکنه ؟

 مواظب باش مطلب محرنامه ای از خودتون بهش نگید اگه بگید یه روز با اسرار شما هم اینکار را خواهد کرد !

روش خوشحال کردن !

خانمها اگه میخوان یه خانم دیگه را خوشحال کنن کافیه ازش این سوال را بپرسن : عزیزم مانتوتو از کجا خریدی؟! (لبخند)

بالاخره تونستی؟!

بالاخره تونستی بشکنی؟

غرور مردتو میگم !

اولین کسی که از اون مرد متنفر میشه خودتی !

الان میخندم !

گذر زمان و تجربه باعث میشه حرفهایی که یه زمان عصبانی و ناراحتت میکرد الان فقط باعث خندت بشه !

دوست داره؟

میگه دوستت داره ؟ غیر حرف زدن اگه کار دیگه ای نکرده ، میتونی فقط بهش لبخند بزنی !

همش کار؟

از تفریح و لذت زندگیت میزنی و همش کار میکنی و توجیهتون اینه که داری برای موقعی جمع میکنی که دیگه نمیتونی کار کنی ؟ جهت اطلاع اون موقع دیگه نمیتونی تفریح هم بکنی !

آماده باش !

هر وقت جوری برخورد کنی که او از گفتن مطلبی بهتون بترسه یا نگران عواقبش باشه ، آماده باش که دروغ بشنوی !

میان و میرن !

آدما میان و میرن ، به کسی توجه کن و حواست بهش باشه که موندگاره ، خودت !

بیا جلو !

‏میگه اگه خونه نداری ، ماشین نداری ، امکانات نداری ، عیب نداره بیا جلو ...
بعدا همون آدم میگه تو که خونه نداشتی ، ماشین نداشتی ، امکانات نداشتی ... زن گرفتی !

محرمانه های مردانه !

اونی که بعد مدتها بهتون زنگ میزنه و میپرسه برنامت چیه یا دلم برات تنگ شده بود یا خواستم حالتو بپرسم و از این حرفا... فکر نکن دورهاشو زده و از شما بهتر پیدا نکرده !

جهت اطلاع شما نفر سوم هستی که بهش زنگ زده،دو نفر دیگه برنامشون پر بوده و باهاش قرار نذاشتن!

میشه خرید؟

باورت اینه که عشق و احساس را نمیشه خرید؟

یا شاید کسی پیشنهاد مناسب بهتون نداده !

سکوت در اوج !

وقتی احساس در اوجه سکوت کن و از لحظاتت لذت ببر  و وعده ای نده ، بعدا ممکنه پشیمون بشی یا انجام دادنش در توانت نباشه !

طنز:خاطرات یک دختر !

با عشقم رفته بودیم بیرون ، میدونه من عاشق خرید کردنم ، کلی برام خرید کرد ، خیلی دوسش دارم ، ضد عفونیش کردم ،بوسیدمش ، ازش تشکر کردم و گذاشتمش تو کیفم ، کارت بانکیمو میگم ! (لبخند)

شام جمعه شب بلاگر: اسپاگتی با سس ساده !

اسپاگتی را حدود ۷ دقیقه توی آب جوش و کمی کره و نمک بذارید،تو ظرف دیگه روغن بریزید و دو قاشق رب گوجه یا گوجه بلندر شده را تفت بدید و پودر سیر را هم اضافه کنید بعد یه لیوان آب تا قل بزنه ،اسپاگتی را آبکش وسس و  کمی پنیر روش بریزید ، همین!

دوسش دارم و یه ربعه آماده میشه.

https://s20.picofile.com/file/8446731668/FJoavwEXwAUq9xA.jpg

بسازش !

نگران غم و غصه نباش ، اون خودش میاد ! ولی خوشی و شادی چیزیه که میبایست بسازی و بری دنبالش !