بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

رئیس کیست؟


تو زندگی مشترک فقط ۲ نفر تصمیم گیرهستند ، زن و شوهر ، پس رای اکثریت مفهومی نداره، به این معنی که برای یک موضوعی میخوان به یه تصمیم برسن ، نمیشه رای گیری کرد، یکی میگه بریم شمال ، یکی میگه بریم جنوب !

قطعا" مشورت و صحبت لازمه و حتما میبایستی هر کس دلایل خودش را برای حرفی که میزنه بگه ، ولی یک مسئله میمونه ، هر کی حرفی میزنه با علم به درست بودنش دلایلشو بیان میکنه ، در نهایت چکار میشه کرد؟

اگر بگیم 50 و 50 ، تصور کنید که یه طناب را 2 نفر از 2 طرف میکشن با نیروی کاملا مساوی ، چه اتفاقی میفته؟ دقیقا" هیچی ! سرجاشون ساکن و راکد میمونند یا اگر زور زیاد هم بزنن در نهایت طناب پاره میشه.

یا یه اداره و شرکت را در نظر بگیرین ، 2 مدیر با توان تصمیم گیری یکسان ، فکر میکنم باز هم به نتیجه نمیرسه ، اگر دقت کرده باشین معمولا سهام شرکتها 51 درصد متعلق به یک نفر خواهد بود ، که توان تصمیم گیری و هدایت و پیشروی کار را داشته باشد، البته قطعا با مشورت هیئت مدیره.

"برمیگردیم به زندگی ، دیدگاه من اینه که مرد میبایستی  توان تصمیم گیری نهایی را داشته و پس از مشورت با همسرش ، حرف آخر را بزند (در صورت صداقت و اعتماد) .البته صحبتم در رابطه با مردانی است که اهل زندگی ، صداقت و خانواده بوده و اعتماد کامل وجود داشته باشد."

بعضی خواهند گفت حرف کسی که درست تر و بهتر میگوید انجام شود ، خب چه کسی قرار است قضاوت کند کدام حرف صحیح است؟ باز در این حالت به بن بست تصمیم گیری میرسیم.

زندگی واقعی  شامل کار ، خرید ، کسب درآمد و ... تماما" مسائلی منطقی هستند و اصولا آقایان هم دیدگاه و مبنای تصمیم هایشان منطقی و کمتر بر مبنای احساس است.(زندگی واقعی منطق را میطلبد نه احساس را)

البته این قضیه را به همه خانواده ها نمیشود تعمیم داد ، هستند زنانی که بسیار منطقی بوده و تصمیم های  درستی در رابطه با مسائل زندگی میگیرند ، اینجا بستگی به آقایانی دارد که آنها نیز باید بپذیرند که اگر میخواهند کشتی زندگی در مسیر درست و آرام حرکت کنند ، تصمیم نهایی را به همسرشان بسپارند.

تکرار میکنم که این مطلب به اکثریت مواردی که دیدم برمیگردد ، ممکن است برای همه اینگونه نباشد.


نظرات 3 + ارسال نظر
بارون چهارشنبه 20 آذر 1398 ساعت 21:09

مبحث خیلی خوب و نتیجه گیری کاملی داشتین.
در امور منطقی اگر سرانجام درست میخوایم بی هیچ شکی تصمیم گیرنده باید مرد باشد، به شخصه معتقدم زن توانایی های بسیاری داره که متمایزش میکنه اما حتی قویترینشون هم نباید تصمیم گیرنده امور منطقی باشه، حالا دلایلش بماند.
وقتی مشورت و اعتماد باشه به ندرت نگرانی پیش میاد مگه اینکه پای لجبازی وسط باشه که خب همه می دونیم با لجبازی چه بلایی سر زندگی میاد، ممکنه در بحثی هر دوطرف حرف حساب بزنند اما در نهایت یکی باید تموم کننده کار یا بحث باشه، درستش اینه که طرف مقابل اعتماد کنه.
زندگی واقعی منطقی را می طلبد که گاهی به احساس بجا و درست بها دهد، پس هر چیزی جای خودش.

خانوم شفتالو چهارشنبه 20 آذر 1398 ساعت 16:44

به نظر بنده یک مرد باید مدیریت قوی داشته باشه که بتونه بدون تنش و بحث بهترین تصمیم را اجرا کنه. البته مدیریت قوی نباید با دیکتاتور بازی اشتباه گرفته بشه.

کلار چهارشنبه 20 آذر 1398 ساعت 13:19

بنظر منمدرسته موافقم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد