بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

خیانت

فکر میکنم کلمه خیانت در تمام فرهنگها و کشورها مفهوم خوبی نداشته باشه و ناپسند باشه.

ولی میخوام یه جور دیگه به این قضیه نگاه کنم ، داستانهای زیادی از مرد یا زن خائن شنیدیم ، و همیشه خائن را محکوم کردیم.

من هر وقت به یه داستان اینجوری میرسم ، فقط به خائن نگاه نمیکنم ، به نظر من کسی هست که زمینه این خیانت را فراهم کرده !

من به طرف مقابل نگاه میکنم ، مطمئنم او چیزی کم گذاشته ، رفتاری داشته یا حرکتی انجام داده که طرف مقابل را به سمت خیانت هول داده .

گناه او دست کمی از تقصیر خائن ندارد.

بی توجهی به خواسته های هم ، ندیده گرفتن جسم و روح طرف مقابل ، وعده های پوچ ، عدم تفاهم فرهنگی ، اجتماعی ، جنسی ، خانوادگی و ...

، دروغ گویی و بسیاری مسائل دیگر میتواند زمینه ساز خیانت باشد.

اگر کسی به شما خیانت کرده به خودتان هم نگاهی بیاندازید ، صادقانه قضاوت کنید، آیا شما کاملا بی تقصیرید؟

با این نوشته نمیخوام شخص خائن را بی گناه  بدانم ولی تا رفتارهای طرف مقابل  برای من مشخص نشود قضاوت اینکه کسی خائن به ذات بوده یا نه برای من سخت است.

نظرات 4 + ارسال نظر
ونوس سه‌شنبه 26 آذر 1398 ساعت 23:43

انتخاب سوژه هات جالبه
و اکثرا طرز فکرتو قبول دارم

خانوم شفتالو سه‌شنبه 26 آذر 1398 ساعت 14:17

این ها یک طرف. که باز جای بحث داره. دوسال ،شما بگید ده سال!! اونطور که باید مشخص نمیشه بازم.

+منظورم اینه که اصلا شاید یکی از طرفینم رابطه رو سست کرده باشه به هردلیلی! افسردگی،بیماری و یا حس های مختلف. طرف دیگه آیا کاری برای برگردوندن اون رابطه کرده؟ اینا خیلی مهم هستن و خب نیازمند آموزشن. خیلی خیانت ها رو میشه ازش پیشگیری کرد و جلوش رو گرفت.

بارون سه‌شنبه 26 آذر 1398 ساعت 13:53

کاملا درسته
کلا بهتره نه فقط در بحث خیانت( با اینکه خیانت هیچ وقت بخشودنی نیست و واقعا غیر قابل جبرانه) بلکه هر بحث و اتفاقی همیشه حرفهای دو طرف رو شنید.
اصلا امکان نداره یکی کاملا بی تقصیر باشه و یکی گناهکار و مقصر.

خانوم شفتالو سه‌شنبه 26 آذر 1398 ساعت 13:28

در این قضیه شکی نیست که مشکل را باید در رابطه جستجو کرد.

اما خب در مواردی هم استثنا هست. یه وقت می بینی همون طرفی که خیانت کرده، خودش پایه یِ اول این سستیِ رابطه بوده.

باز برمیگرده به اینکه انتخاب ها نادرست بوده یا زمان کافی برای شناخت از هم کم بوده ، یه جورایی باز هم هر 2 طرف مقصرن ، اگر مثلا 1 یا 2 سال کسی قبل زندگی بتونه با طرف مقابل رفت و آمد کنه و همدیگر را از هر نظر بشناسند ، و ببینند میتونن جوابگوی خواسته های هم باشند یا نه ، شاید روابط آنها به خیانت منجر نشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد