بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

گل یا گوشت؟

دارین میرین خانه کسی مهمونی ، آن شخص زندگی و درآمد متوسطی داره ، یه دسته گل براش میخرین که الان فکر کنم  حداقل  حدود 100  تا 200 تومن بشه ، حس خیلی خوبی هم برای شما داره هم برای کسی که گل را براش بردین. (تا اینجا بخش حسی روح  من  این کار را کاملا تایید میکنه )

از دید منطقی آن گلها هر چند زیبا و دوست داشتنی هستند و نشانه علاقه شما به آن دوست یا فامیل هستند ولی بعد چند روز از بین میرن ...

این تجربه شخصی منه و دارم با توجه به اینکه عملا امتحانش کردم براتون میگم :

جایی دعوت بودم که میزبان زندگی متوسطی داشت با 2 بچه ، با هم تا حدودی هم صمیمی بودیم ، اصولا من هر کس را بدون توجه به سن یا موقعیت اجتماعیش با اسم کوچک صدا میکنم و در صحبت کردن راحت هستم ، پیش خودم هم میگم یا منو به این شکلی که هستم میپذیره یا اگه ببینم از برخورد راحت من خوشش نمیاد ، لزومی به ادامه رابطه نمیبینم ، در هر حال من بجای گل یا شیرینی یک کیلو گوشت گرفتم و رفتم خانه میزبان.

در ابتدا کمی تعجب کردند یا فکر کردن برای خودم خریدم و موقع رفتن میخواهم ببرم ، من بهشون توضیح دادم بجای گل یا شیرینی اینو گرفتم.

البته با شناختی که از روحیه من داشتند زیاد تعجب نکردند . احساس کردم آقای خانه بیشتر خوشحال شده و خانم خانه هم تا حدودی ، بعد شام که حرف میزدیم و مسئله را بیشتر باز کردیم ، آنها هم استقبال کردند و گفتند اگه جایی برن شاید این کارو بکنن.

یه چیزایی شاید عرف یا جذاب نباشه ولی فکر  بعضی آدما  ته دلشون ،  کار منو تایید میکردن.

به شما هم توصیه میکنم ، خصوصا" جاهایی که صمیمی هستید ، حتی میتونید قبل رفتن مهمونی بپرسین که میزبان چی لازم داره .

توضیح لازم : البته این به این معنی نیست که مثلا با یکی یه قرار عاشقانه برای اولین بار دارین ، بجای گل براش یک کیلو مرغ ببرین !

نظرات 4 + ارسال نظر
دختر غریبه سه‌شنبه 29 بهمن 1398 ساعت 10:59 http://strangergirl66.blogfa.com

سلام
من تازه با وبلاگتون اشنا شدم

پدر منم از اینکارا میکنه ولی خب من خودم روم نمیشه گوشت و مرغ خونه ی کسی ببرم

ترجیحم اینه که میوه و خوراکی های خوشمزه بخرم
مثل گوجه سبز تو یه سبد تزیین شده
یا کیک خونگی که خودم درست کرده باشم
و یا حتی لواشک و آلوچه

علت این پست اینه که آدما بتونن با هم راحت باشن ، یه جایی میری میتونی گوجه سبز ببری ، اونا حس خوبی میگیرن مثل دوستاتون ، یه جایی هم میری یه خانوادس ، شاید حس بهتری بگیرن که ببینن براشون داری چیزی میبری که مایحتاج زندگیشونه ، پدر کار درستی میکنن ، به تجربه بزرگترا اعتماد کن.

خانوم شفتالو چهارشنبه 27 آذر 1398 ساعت 16:59

چیز عجیبی نبود برام.

شاید چون از بچگی زیاد این کار رو کردن بزرگترا. اخه عادت گل بردن فقط مخصوص یه وقتای خاصه .

معمولا کادو میبردن. الانا رسم شده به جا کادو پول کادو رو میبرن هدیه. ولی خب گوشت! من میگم پول رو به عنوان هدیه ببره ادم بهتره. خود صابخونه میدونه چی نیاز داره.
بردن میوه فکر نمیکنم بد باشه. زیاد دیدم. ولی گوشت یا مرغ! به نظرم یه مقدار توی روحیه فرد اثراتی بزاره و حداقل مدتی توسطشون تحلیل بشه.

شیرین چهارشنبه 27 آذر 1398 ساعت 16:48 http://khateraha95.blogfa.com/

یه پسر عمه دارم پزشکه همیشه هر مهمونی یا عیادتی چیزی میشه بجای گل و کمپوت وشیرینی میوه و گوشت و چیزای مفید میبره و همه فامیل اخلاقشو میدونن و به همه از اول گفته که من چیزلی مضر براتون نمیارم همتون قند دارید
یاد اون افتادم
انجامش سخته
من خودم نمیتونم اینکارو انجام بدم
مامانم ولی. سالهاست جایی میره نه گل میبره نه شیرینی نه میوه و گوشت پول میده بهشون حتی به من که دخترشم

بارون چهارشنبه 27 آذر 1398 ساعت 15:54

از نظر عقلی کاملا تایید شده هست مخصوصا در شرایط حال حاضر خیلی هم کار قشنگیه،
اما انجامش جسارت میخواد عموما ایرانی ها بویژه خانوما رفتارای خاص خودشون رو دارن و ممکنه ناراحت بشن مخصوصا اگر دستشون به دهنشون برسه که دیگه بدتر، باید هر جا رفتی کاملا توضیح بدی و روشن کنی قضیه چیه و این توضیح دادن صبر و حوصله میخواد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد