بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

مبارزه برای زندگی عابرین !

یک سری خطوط سفید در خیابان یا در تقاطع ها دیدید ، بهش میگن خط عابر پیاده و قانونا در این قسمت از خیابان حق با عبور عابرین است .(فکر کنید سند آن مناطق بنام عابرین میباشد)

معنی : در این قسمت از خیابان اگر عابری روی خط بود وسایل نقلیه میبایستی با حفظ فاصله امن متوقف و اجازه عبور را به عابرین پیاده بدهند.

اینکه وقتی عابری ببینیم و با دادن مانور یا افزایش سرعت بخواهیم از او عبور کنیم اشتباه است و عابر پیاده برای حفظ زندگیش مجبور به عقب نشینی میشود.

دیدم در بعضی موارد ماشینها برای عابرین بوق میزنند که نیا تا من رد بشم یا گاهی اعتراض میکنند که چرا صبر نمیکنی تا من عبورکنم !

در کشورهایی که قانون سختگیرانه ای برای وسایل نقلیه و حقوق عابر پیاده دارند ، قانون جدیدی اجرا میشود که علاوه بر اینکه وقتی عابر پایش را روی خط گذاشت میبایستی توقف کرد بلکه وقتی میبینید عابر پیاده از پیاده رو به سمت خط حرکت میکند (هنوز به خط عابر نرسیده) باید توقف انجام شود.

من این مسئله را رعایت میکنم و گاهی میبینم که عابرین با سر از من تشکر میکنن ، خجالت میکشم و متاسف که شاید خود آنها هم نمیدانند برای چیزی که حق دارند نباید متشکر باشند .

باور کنید وقتی جایی برای یک عابر توقف میکنید ، خودتان حس بهتری میگیرید و حس خوبی به یک انسان میدهید که حقش را رعایت کردید و یادتان باشد شاید روزی او راننده باشد و با این فرهنگ سازی شما ،  او هم حق شما یا نزدیکانتان را رعایت کند.

نظرات 2 + ارسال نظر
بارون پنج‌شنبه 28 آذر 1398 ساعت 19:21

جایی که نه تنها احترامی به حق وحقوق همدیگه نمیزارن بلکه دیگری رو به خاطر رعایت این موارد مسخره هم میکنند جا افتادن و همه گیر شدنش ممکن به نظر نمیرسه مگه اینکه هر فردی از خودش شروع کنه.
نه تنها خطوط عابر پیاده مفهومی براشون نداره بلکه رانندگی در روزهای بارندگی و موارد دیگه هم همینطور.
برعکسش هم هست عابر پیاده هایی که حین قرمز بودن چراغ راهنما اصرار به حرکت دارند و اینچنین میشه که فرهنگ احترام به حق همدیگه هیچ وقت نهادینه نمیشه.

دادو پنج‌شنبه 28 آذر 1398 ساعت 16:35 https://dado23.blogsky.com/

سلام
من خودم روی این مسئله خیلی حساسم و وقتی ببینم که راننده ای ( مخصوصا تاکسی !) روی پیرزن و پیرمرد های که کمی هم می ترسند خیز برداشته است ، نهایت بداخلاقیم را روی سرش خراب می کنم ... متاسفانه از بدفرهنگی های خیلی رایج در جامعه ی ما می باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد