بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

سیاست زندگی

تصور خیلی از افراد بی تجربه در زندگی این است که صرفا در حال ازدواج با یک فرد هستند ، در حقیقت ازدواج وصلت 2 خانواده ، 2 فرهنگ ، 2 نسل و 2 رفتار و روش متفاوت زندگی میباشد.

چرا بعضی میگویند خانواده زن یا شوهر در زندگی دخالت میکنند ؟ (با نهایت احترام به خانواده های عزیز)

پسر یا دختری را بیست یا سی سال با زحمت ، تلاش و سختی زیاد به نقطه ای رسانده اند که تقریبا دردسرهایش کم شده و تا حدودی مستقل ، در همین هنگام دختر یا پسری از راه میرسد و در عرض مدتی کوتاه ، تمام توجه فرزند به او جلب میشود ، حرف حرف او است و خواسته های او بر تصمیم های پدر و مادر اولویت دارد !

نقطه شروع مشکل از همین جاست ، توصیه میکنم به کسانی که تازه وارد زندگی میشوند و یا در حال زندگی هستند ، در زمینه تصمیم گیری در مسائلی که به فرزند آن پدر و مادر که اکنون همسر شماست، مربوط میشود ، بصورت صوری هم که شده با آنها مشورت و صحبت شود. در نهایت کار و تصمیمی که خودتان گرفتید را انجام دهید ولی با این کار چند نکته ظریف زندگی را رعایت خواهید نمود و از کسی که میتواند برای شما مشکل درست کند یک دوست خواهید ساخت.

نکته مثبت دیگر این قضیه تجربه خوب بزرگترها خواهد بود ، از کجا مطمئن هستید که تصمیمی که خودتان (2 جوان) گرفته اید بهترین است؟ شاید با این کار و مشورت و صحبت کوچکی با پدر و مادر ها بتوانید در انجام آن کار نتیجه بهتری بگیرید و از تجربه آنان استفاده کنید.

این احترام حتی اگر ظاهری باشد ، میتواند احترام متقابل را بهمراه داشته باشد .

پدر و مادر همسر شما ، نمیتوانند نسبت به زندگی فرزندشان بی تفاوت باشند ، و در نهایت دخالت خواهند کرد و تا حدودی هم حق دارند ، ولی وقتی ببینند که خود شما این اجازه را میدهید و پیش قدم هستید ، مطمئن باشید دخالتشان توسط خود شما کنترل شده و در مسیر صحیح قرار خواهد گرفت.دست از غرور جوانی بردارید و به این فکر کنید ، روزی شما هم فرزندی خواهید داشت که  یک عطسه او هم نگرانتان خواهد کرد !


زندگی خوب ،  راهکار ، مهارت و سیاست لازم دارد !



نظرات 2 + ارسال نظر
توسن چهارشنبه 3 شهریور 1400 ساعت 13:59

یعنی اینقد سیاستمداری ک باید ی دوره اموزش سیاست زنونه برام بذاری

سیاست داشتن چیز خوبیه و اکثرا اکتسابیِ و با استفاده از تجربه خودتون یا دیگران بدست میاد .

با تنهایی خوشم یکشنبه 29 دی 1398 ساعت 16:06

این که میگید اسمش نمیشه دخالت؟؟؟؟

چرا ، دقیقا" میشه دخالت ، یادمون باشه نمیشه با پدر و مادر و خانواده قطع رابطه کرد (در حالت معمول) آنها بواسطه اینکه فرزندشون براشون مهمه دخالت خواهند کرد و ما باید این را بپذیریم ، شما هم روزی این کار را برای فرزندتان خواهید کرد (الان میگید نه ، امکان نداره ولی مهر پدر یا مادری که بوجود بیاد ، دخالت اجتناب ناپذیره)
این بحث به این میپردازه که دخالت کسایی که دوستمون دارن را کنترل کنیم و تو مسیر درست بیندازیم و باعث کدورت و دلخوری نشیم .
روش دیگه هم اینه که باهاشون بجنگین و دلخوری و ناراحتی را وارد خونه کنید !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد