بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

فارغ التحصیل شدید و بدنبال کار هستید؟ بخوانید

خیلی از فارغ التحصیل های دانشگاه بدنبال کار مناسب در زمینه درسی که خواندن هستند ولی متاسفانه موفق نمیشوند و مجبور میشوند در هر زمینه ای که کاری پیدا شود مشغول شوند.

مطلب اول : در دانشگاه چیز زیادی از محیط واقعی کار به شما یاد نمیدهند و اصولا حتی واحد های تخصصی شما با آنچه در حین کار اتفاق می افتد متفاوت است.

مطلب دوم : خیلی از مواردی که در سر کلاس به شما آموزش داده میشود در محیط کار واقعی سالهاست به کناری گذاشته شده و کارایی خاصی ندارند.

مطلب سوم : بحث آموزش با کار 2 مطلب کاملا جدا هستند ، حتی رشته هایی که کارورزی دارند هم متاسفانه از طرف دانشجو و یا محلی که برای کارآموزی به آنجا مراجعه میشود جدی گرفته نشده و در نهایت ثمری برای شما نخواهد داشت.


توصیه : پس از فارغ التحصیل شدن ، بدنبال شرکت ، سازمان یا مرکزی که در حال حاضر در زمینه رشته شما بصورت کاربردی مشغول خدمات رسانی در جامعه میباشد بگردید، سعی کنید با شخصی که مسئول استخدام نیرو یا کارآموز میباشد ارتباط برقرار و به اطلاع ایشان برسانید که نیاز به دوره کارآموزی دارید و حاضرید حداقل 6 ماه یا یکسال بدون حقوق در آن مکان کار نمایید و تاکید نمایید  حتی در پست های معمولی و پایین هم حاضرید کار کنید . (به مدرک و عنوانی که دارید فکر نکنید و بدنبال کسب تجربه باشید) ، در حقیقت شما بابت آموزش کاری در محیط واقعی میبایستی مبلغی هم پرداخت نمایید ! تنها راه یاد گیری کار فقط در محیط آن میباشد ، مانند آموزش زبان که 6 ماه در محیط بودن به اندازه 5 سال کلاس زبان رفتن به شما آموزش خواهد داد.تا مهارت های لازم کاری را در محیط واقعی آن فرانگیرید ، شغل مناسبی نخواهید یافت.

نظرات 1 + ارسال نظر
حوا سه‌شنبه 15 بهمن 1398 ساعت 16:30 https://havayebiadam1.blogsky.com/

تازه یادم افتاد به اولین روز کاریمبلدنبودم با پرینتر کار کنم تقریبا به نصف همکلاسیام زنگ زدم هیچ کدوم حتی دستشون به پرینتر نخورده بود خوبه تو اون وضعیت مدیرمون منو ندید خوش شانسیم این بود تو اتاق کارم تنها بودم اینقدر تلاش کردم تا بالاخره همون روز از دل وروده ی پرینتر هم سردراوردم
یادم میفته چه مسئله هایی رو حل کردم وتو فلان درس دانشگاه نمره ۱۹گرفتم که خودمم باورم نشد بعد نمیتونستم با یه پرینتر کار کنم اخرشم نفهمیدم اینهمه قضایای ریاضی که اثباتش هشت صفحه A4میشد به چه دردم خورد خب خداروشکر ازاون اول باهمه خرابکاریهام حقوق گرفتم ولی کم بود اولین حقوقم160تومن بود

قدیمی هستیا !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد