بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

بفرمایید ویروس!

نوددرصد یو اس بی فلش ها دارای ویروس یا بد افزار هستند ، وقتی شخص دیگری میخواهد فلش خودش را درون سیستمی که با آن کار میکنید ، وارد کند ، به احتمال 90 درصد کامپیوتر یا لپ تاپ آلوده خواهد شد ! مگر آنتی ویروس مناسب و بروزی داشته باشید که حتی در آن صورت هم احتمال آلودگی کم میشود نه اینکه به صفر برسد. اصولا فلش را حتی از نزدیکان خود نیز قبول نکنید و فلش شخصی خودتان را به سیستم کسی متصل نکنید.

بلافاصله پس از جایگذاری فلش ، سیستم عامل جهت شناسایی و در صورت نیاز نصب نرم افزار آن ، فایل پنهان (هاید) روی فلش را میخواند ، در صورتی که هکر فایل مخرب را روی  فایل نصبی قرار داده باشد ، آلودگی سیستم شما حتی بدون اجرای یک فایل از روی یو اس بی قطعی خواهد بود.در بعضی موارد هم با اجرای یکی از فایلهای روی فلش بدافزار یا ویروس به سیستم شما وارد خواهد شد.

اطلاعات مهم کامپیوتر خود را روی درایوهایی به غیر از درایوی که ویندوز روی آن نصب میباشد منتقل کنید ، جهت اطلاع دسکتاپ شما قسمتی از درایو ویندوز میباشد (معمولا درایو C) پس فایل یا فولدرهای روی دستکتاپ را به درایوهای دیگر منتقل کنید، این کار باعث میشود که اگر سیستم بر اثر تخریب ویروس نیاز به نصب مجدد ویندوز داشته باشد ، اطلاعات  ارزشمند شما از بین نرود.اگر سیستم شما فقط یک درایو دارد ، یا با نصب ویندوز جدید ، تعداد درایوها را به بیش از یک برسانید یا بصورت مداوم از اطلاعات آن بر روی هارد اکسترنال بک آپ گیری نمایید.

نظرات 3 + ارسال نظر
خانوم شفتالو یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 16:09

این : Ternd micro titanium چطوره؟

فقط نود 32 که از طریق نت بروز میشه ، آنتی ویروس قوی و در عین حال سبکیه ، سیستم را کند نمیکنه. یکی دیگه از راه های ورود بدافزار و ویروس ، فایلهای ضمیمه ایمیل و لینکهایی است که در ایمیل های تبلیغاتی (اسپم) ارسال میشه ، ضمیمه های ایمیل ناآشنا را هرگز باز نکنید ، هر چقدر هم موضوع جذابی داشت.
ضمنا پاسخ سوال قبلی شما را بروز کردم.

خانوم شفتالو یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 15:48

یه سوال دارم:

ممکنه مثلا کسی روی فلشمون یه ویروس بندازه که اطلاعات سیستممون رو هک کنه؟ اگر بله چکار کنیم؟ مثلا من زیاد فلشم رو میبرم بیرون پرینت میگیرم.

بله امکانش هست ، اینها در حقیقت بدافزار های تحت وب هستن ، هر زمان که سیستم به اینترنت وصل بشه اطلاعات سیستم را میتونن مثلا به یه آی پی یا ایمیلی که در برنامه نویسی آن بدافزار تعریف شده ارسال کنند.
البته احتمالش برای استفاده های شخصی کامپوترهای خانگی کمه ، نگران این قضیه نباش ،احتمال داره که پسورد ایمیلت از دست بره که توصیه میکنم براش شماره تلفن و ایمیل پشتیبان تعریف کنی که اگر هم اینطور شد ، پسورد را بازیابی کنی،ضمنا اگر آنتی ویروس بروز نداری تیک ذخیره پسورد را برای ایمیلت نزن ، از 2 جهت کمکت میکنه ، برنامه مخرب دیگه نمیتونه پسوردتونو ببینه و اینکه پسورد را فراموش نمیکنی و اگر روزی از یه سیستم دیگه بخوای ایمیلتو چک کنی دچار مشکل نمیشی.
ویروسها یا برنامه های مخرب میتونن برای اطلاعات سیستم (متون ، عکسها ، فیلمها) مضر باشن ، یا یه کاری کنن که وقتی سیستم خاموش میشه دیگه روشن نشه یا کلا اطلاعات را پاک کنن.بهترین آنتی ویروس نود32 هستش و البته اون موقعی ارزشمنده که از طریق نت بروز بشه .
اگر فلشتون را زیاد اینور و اونور میبرین و آنتی ویروس بروز ندارید ، به احتمال بالای 90 درصد سرشار از ویروسهای دوست داشتنی میباشد.
توصیه میکنم ماسک بزنی ! (لبخند)

باران پنج‌شنبه 24 بهمن 1398 ساعت 19:27 http://ma3028.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد