بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

مچ گیری ، خوب یا بد؟

در زندگی زیاد اتفاق میافته که تو موقعیتی قرار بگیری که بتونی خطای کسی را برویش بیاورید ،  بتونی ثابت کنی حرف یا کار خلافی کرده  یا کاری را که پنهان کرده عیان کنی.

 کسی که مچی را میگیرد به خودش بیشتر فشار میاد و  لطمه میخوره تا به کسی که آن اشتباه را مرتکب شده  .

وقتی بروش میاری که اشتباه کرده و دلایلی هم برای اثبات حرفهایتان دارید ، پرده ای را پاره کردی که بهتر بود نمیکردی ، خودت را سر دوراهی انتخاب گذاشتی ، اگر مسئله مهم و غیر قابل گذشت باشه مانند خیانت یا اعتیاد  ، حالا که قضیه علنی شده باید تصمیم های سخت بگیری ، مثلا بری یا بمونی :

-اگر بری میبایستی نتیجه یه عمر تلاشتو برای ساختن یک زندگی جا بذاری 

-اگر بمونی با کسی طرف هستی که خطاشو به روش آوردی و باز هم  در آن زندگی موندی و این او را در کارهای آیندش جسورتر میکنه و همان کارها را اینبار علنی انجام میدهد.

در موارد کوچیک و بی اهمیت به نظر من اصلا نباید بروتون بیارید و غیر مستقیم و شاید با کارهای مشابه به طرف این مطلب را برسونید که چه کرده و مواظب رفتارش باشه ، بدون اینکه حریم ها را بشکنید . در مسائل مهم و غیر قابل بخشش ، پیشنهاد میکنم قبل از اینکه چیزی بگید خوب فکر کنید ، آیا برای یک تغییر بزرگ آماده هستید؟ یا بهتره سعی کنید با پیدا کردن اشکال در او یا حتی خودتان آن را برطرف و زندگی را به روال سابق برگردانید. حتی اگر هم دیدید شدنی نبود ، حداقل با نگفتن و باز نکردن موضوع زمان کافی خواهید داشت تا به فکر اینده خودتان و کارهایی که قرار است در پسا زندگی با او بکنید، باشید. او اگر بداند که شما راز پنهانش را میدانی شاید موقعیت هایی را از دست بدهید.

توصیه میکنم اگر به موضوعی هم پی بردید و برایتان ثابت شد که طرف مقابلتان پنهان کاری بزرگی  کرده ، عکس العمل های آنی ، عصبی و هیجانی با منشا احساس ، قطعا به ضرر شما خواهد بود ، قبل اینکه مطلب را باز کنید ،صبور باشید و خوب فکر کنید  و عواقب تصمیمتان را در نظر بگیرید.

نظرات 6 + ارسال نظر
روشنک دوشنبه 5 اسفند 1398 ساعت 12:42

چه طرز فکر عجیبی دارین میخواین برتون اثبات کنم؟

فکر کنید همسر یا دوست یا پارتنرتون اعتیاد یا خیانت کنه برید منزل و ببینید ....

سکوت میکنید و درو میبندید و هیچی نمیگید؟

اگه جوابتون مثبته که از عجایب روزگارید اگرنه پس کمی در نوشته هاتون دقت کنید

گرچه صلاح خویش .....

التماس تفکر

من اگر کس را که خیلی هم دوست دارم با کس دیگه ای ببینم ، دقیقا کاری که گفتین میکنم ، در و میبندم و میرم ، بودن او با کس دیگه به مفهوم اینه که منو نمیخواد ! من که دوست داشتن را نمیتونم بزور به کسی تزریق کنم یا التماس کنم که بیا و منو بخوا ، ولی توی زندگی من نیست دیگه ، حتی نمیپرسم چرا؟!
اما به نفع منه که کارهایی که بعد دیدن اون صحنه میکنم با عقل و منطق باشه نه با احساس و هیجان آنی ، فکر کن من قانون را ندیده بگیرم و برم جلو و با اون مرد درگیر بشم ، یا او منو میکشه یا من اونو ، به نظرت کدومش به نفع منه؟(لبخند)
مشخصه در سن هیجان و احساس قرار دارید ،آیا الان مثل 10 سال پیش با مسائل زندگی برخورد میکنی؟ قطعا 10 سال دیگه هم جور دیگه خواهی دید.

دوست یکشنبه 4 اسفند 1398 ساعت 21:08

موافق پستتون هستم چون تجربه کردم، تجربه ای تلخ و غیرقابل جبران. فکر کردم بی پروا صحبت کردن و اشتباه دوستم رو به رخ کشیدن باعث میشه راحت حرف دلمو بهش بزنم و شاید از خودم هم دفاع کنم غافل از اینکه نمیدونستم به ضرر خودم میشه! ولی هر چی بود گذشت به بدی هم گذشت. ممکن دیگه هم برنگرده و این نتیجه ی نداشتن صبر و شکیبایی برای من بود!!

بعنوان یه تجربه بهش نگاه کن و اینبار با صبر و تعقل باهاش برخورد کن.

زیبا یکشنبه 4 اسفند 1398 ساعت 10:28 http://manvaeshgh.blogfa.com

در این مواقع من اشتباه ترین کار رو انجام میدم و خیلی سریع واکنش نشون میدم.
البته چند وقت اخیر مادرشوهرم خیلی دروغهای ریز و درشتی به من گفت. من مدرک برای اثبات و گرفتن مچش داشتم اما به همان دلایلی که گفتین هیج نگفتم و واکنشی نشان ندادم فقط متوجه شدم هرگز به ایشان اعتماد نکنم و فاصله قانونی رو رعایت کنم.

کار درستی میکنی ، مسئله اینه که اینو خودت تجربه کردی وحتما" هزینه هم براش دادی تا به این نتیجه رسیدی، انتقال تجربه به هم میتونه بهمون کمک کنه که با هزینه های کمتر به هدف برسیم ، سعی نکنیم همه چیزو خودمون تجربه کنیم ، تا جایی که میتونیم از تجربه آدمهایی که بهشون اعتماد داریم استفاده کنیم .

مامان نرگس یکشنبه 4 اسفند 1398 ساعت 09:37 http://Boghzepenhaneman.blogfa.com

حرفتون رو قبول دارم اما بعضی وقت‌ها باید یه چیزایی رو به بعضی افراد یادآوری کرد. متاسفانه آدم‌ها زود خوبی‌ها و فداکاری‌ها رو فراموش میکنند!

بحث من بیشتر روی برخورد با پنهان کاری آدما بود ، و اینکه بدون فکر و برنامه بخوای یه مسئله ای را عنوان کنی ، بیشتر خودت ضرر خواهی کرد.
دیدم که پدر و مادر ها زیاد این کارو با بچه ها میکنن ،اصولا مچ گیری حتی با بچه ها هم کار درستی نیست، باعث میشه حریم ها شکسته بشه ، بهتره بجای اینکه به روشون بیاریم که اشتباهی کردن ، از راه های غیر مستقیم آنها را متوجه اشتباهشون بکنیم.

سارا یکشنبه 4 اسفند 1398 ساعت 08:03 https://naghashihayesara.blogsky.com/

موافقم. برخورد کردن در این موارد کار جالبی نیست و البته مقاومت در برابر انجام ندادنش مشکل

Baran شنبه 3 اسفند 1398 ساعت 22:00

خیلی ممنون بابت توصیه های خوب تون.بله،باید صبور بود،وان الله مع الصابرین...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد