بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

قلمبه نویسی !

به کسانی که فکر خود را مینویسند ، به هر منوالی احترام میگذارم و در عین حال بخاطر نوشتن در مکان عمومی مانند وبلاگ گلایه ای هم دارم.

گاه نوشته ها آنقدر سنگین (البته بنا به تصور نویسنده !) است که خواننده صرفا با تعدادی جملات سخت و پیچیده روبروست که از آن سر در نمی آورد و حتی اگر از خود نویسنده هم مفهوم دقیق یا هدف از نوشتن را جویا شوید ، خودش هم در بیان کامل آن در میماند.

اینکه کسی با نوشتن مفاهیم پیچیده (حتی درست) مایل است مطلبی را به مخاطب برساند ، اشتباه است . ندیده گرفتن اکثریتی که سر از آن نوشته در نمیآورند و پس از خواندن آن چیزی به درک و فهمشان افزوده نمیشود ، صرفا" هدر دادن وقت ایشان است.

در جایی خواندم که نوشته بود :او کجاست؟ و من را در سیاهچال برهوت به درون غار آبی هل داد ،  اثر آن بر من مانند زنجیری بود که کاهن بودایی به وقت نمازشان بر تارک دنیای سیاه کودکان آفریقایی میکشد !

من در نظرات ازش خواهش کردم به زبان ساده موضوع را به من بگوید ، امروز روز سوم بود که وبلاگ ایشان را نگاه کردم و هنوز جوابی ندیدم ،با اینکه نظر جدیدی هم از شخص دیگری تایید شده بود .

جالب است کسانی هم برای این مطلب تمجید و تعریف گذاشته بودند ، میدانید چرا؟ چون در این صورت به دیگران نشان میدادند که آنها مفهوم مطلب را گرفته اند و از قافله تجدد عقب نیستند ، در صورتی که احتمال میدهم حتی خود نویسنده هم دقیقا" نمیدانسته چه نوشته !

در کل ، شما با نوشتن میخواهید یک فکر را به کسی منتقل نمایید ، چه لزومی دارد کار را برای خودتان و خواننده سخت کنید؟ نظر من این است ،   تا جایی که میشود و به حس خودتان در نوشتن لطمه نمیخورد ، ساده بنویسید و به اکثریت مخاطبین خود احترام بگذارید.

یا هر طور دوست دارید بنویسید ولی منتظر باشید روزی ممکن است از شما سوالی پرسیده شود ، حداقل آمادگی  پاسخگویی را داشته باشید .


کسی با نوشتن کلمات نامفهوم و جملات بی ربط ، روشنفکر نمیشود !

نظرات 6 + ارسال نظر
. شنبه 10 اسفند 1398 ساعت 01:21

خواهش میکنم خواهش نکنید |:
فقط شعار میدی
من با فینگیلیش راحت بودم ک،چرا یکاری کردی ک دیگه نتونیم فینگیلیش کامنت بزاریم |:
But it doesn't matter

مجازی اصلا جای شعار دادنه ، عملش میمونه برای دنیای واقعی ، خوبه که داری باهاش کنار میای.

. جمعه 9 اسفند 1398 ساعت 21:04

از خودت سوال میپرسیم ج نمیدی مثل «ماع ماع» نگاه میکنی ،بعد خودت برا یکی دیگه کامنت گذاشتیو سوال پرسیدی ولی چون ج نگرفتی، بهت برخورده؟ جالبه :))))

سوالی از حریم خصوصی هیچکس نمیپرسم ،من توضیح بیشتر و به زبان ساده خواستم ، اگر سوال شما هم در زمینه توضیح مطالب بوده و من پاسخ ندادم ، عذر خواهی میکنم و خواهش میکنم مجددا مطرح کنید،

آوریل پنج‌شنبه 8 اسفند 1398 ساعت 17:27 http://khaterat-e-yekzan.blogfa.com/

جریان کسانی که پای این پست کامنت تجمید گذاشتن، همون جریان "لباس جدید پادشاه" هست.

اشاره دقیقی بود ، اصل داستان که آوریل بهش اشاره کرد
داستان زیبای هانس کریستین آندرسون درباره لباس جدید پادشاه .داستان درباره پادشاهی است که مانند دیگر پادشاهان شیفته تجمل و بخصوص لباسهای زیباست. دو خیاط فریبکار به پادشاه وعده می دهند که برای وی لباسی زیبا و مجلل بدوزند که افراد نادان و نالایق توان دیدن آن را نداشته باشند. در روز موعود پادشاه با آنکه خود لباسی نمی بیند، در میان تعریف و تمجید اطرافیانی که نگران زیر سوال رفتن لیاقت خود هستند، با افتخار لباسی را که وجود نداشت می پوشد و در انظار عمومی ظاهر می شود و هیچکس از مردم نیز از ترس اینکه نکند احمق به نظر برسند سخنی از برهنگی پادشاه نمی گویند. بالاخره کودکی با صداقتی معصومانه می گوید شاه چرا لباس بر تن ندارد و دیگران پس از این سخن کم کم جرأت می کنند که بگویند شاه لباس بر تن ندارد.

الهام پنج‌شنبه 8 اسفند 1398 ساعت 15:39 https://im-safe-in-your-arms.blogsky.com/

سلام.
قلمبه نویسی هم اصولی داره...
اولیش اینه که انقدر تابلو نباشه

نظر شما بستگی داره که نگاه پست مدرن باشه یا یه امپرسیون ، از دید یه رئالیسم دیدگاه شما به شمشیر دولبه هراکلیتوس در شروع دیالکتیک های اساطیری نزدیک بود ! امیدوارم منظورمو بسادگی و مانند یه نقاشی فتورئال یا هایپررئال در اختیارتون گذاشته باشم. (لبخند روشنفکرانه)

دختر غریبه پنج‌شنبه 8 اسفند 1398 ساعت 15:07

قبول دارم
خوب گفتین
کلا روان و ساده نویسی رو قبول دارم

خانوم شفتالو پنج‌شنبه 8 اسفند 1398 ساعت 15:06

در اینکه تکلّف نویسی نشانِ تجدد یا فخر محسوب نمی شود ، موافقم صد در صدم.
اما باید دید نوشته در چه قالبی است؟ مثلا طرف از صور خیال و تشبیه و ... استفاده می کند تا یک مفهوم و حالت درونی را القا کند.
البته بنده نوشته ی کامل ایشان را نخوانده ام. درموردشان هم نظر قاطع نمیدهم. ولی میدانم که نوشته های مدرن اغلب با دشواری درک و پیچیدگی مفهوم برای خواننده ، همراه است.

+الان هم قصدم نبود بگم: من یک چیزهایی میدانم و شما نمیدانید . فقط توضیح دادم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد