بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

اشتباه غیر عمد

در زندگی گاهی آدم اشتباه میکنه و بهترین نوع پشیمونی هم ،پذیرفتن آن اشتباه و عدم تکرار اون هست ، توی یه پست دیگه در این رابطه نوشته بودم.

ولی اینکه یه اسم "غیر عمد"  روش بذارید و از طرف مقابل بخواهید که اونو ندیده بگیره ، اینم اشتباهه !

مگر تو خیابون بصورت غیر عمد با ماشین بزنید به یه عابر پیاده و اونو زخمی کنید یا باعث مرگش بشید و وقتی پلیس آمد بگید غیر عمد بوده، آیا اونم میگه آهان ، پس بفرمایید تشریف ببرید ، چون تصادف شما عمدی نبوده !

ممکنه اشتباهات اینجوری را راحت تر بشه پذیرفت ، ولی اینطور هم نیست که کاملا بشه ندیده بگیری و از روش گذشت ، اون اشتباه هم برای خودش عواقب و جریمه ای خواهد داشت .

زندگی مشترک جوریه که هر کاری یک طرف بکنه اثرش به کل خانواده برمیگرده ، در کلام و اعمال دقت بیشتر و قبل هر کاری و هر حرفی به خوب و بدش فکر کنیم، حساسیت های طرف مقابل را در نظر بگیریم ، تمرین کنیم که در صورت پیش آمدن یک مشکل بهترین عکس العمل چی میتونه باشه ، همیشه نباید منتظر بود تا یک مسئله پیش بیاد و بعدش به فکر چاره باشیم.

گاهی تعداد اشتباه های ما تو زندگی به قدری زیاد میشه که برای طفره رفتن از گفتن روزانه چند بار ببخشید و عذرخواهی های مکرر ، شروع میکنیم به توجیه آن اشتباه و یه جورایی هم میخوایم بگیم که شاید زیاد هم اشتباه نبوده یا به بهانه غیر عمد بودن اون میخواهیم از امتیاز منفی خطاهامون کم کنیم ، مثال راننده بی دقت را در نظر داشته باشید ، میشه اینجور هم توجیه کرد ، اون عابر پیاده بالاخره که میمرد ، حالا یه خورده زودتر ! باور کنید بعضی توجیه ها در همین حد سطحی و بی محتوی  هستند و باعث درگیری و فشار عصبی بیشتر میشن ، خصوصا" اگر طرف مقابلتون آدم منطقی و معقولی باشه ، او براحتی زیر بار این مدل توجیه ها نخواهد رفت .یادمون باشه که صرف گفتن ببخشید هم نمیتونه اثر یه خطا را پاک کنه ، طرف مقابل این حق را داره که عذرخواهی شما را نپذیره ، کسی را برای اینکه در همان لحظه که شما یه ببخشید گفتین ، همه چیز را فرآموش کنه و برگرده به زمان قبل از آن خطا ، تحت فشار نذارین ، حداقل به او زمان بدید و نشون بدید که عملا پشیمان هستید.

نظرات 3 + ارسال نظر
. جمعه 22 فروردین 1399 ساعت 01:53

اینم سومیش!
حالا اگه اونی ک بدی کرده یکی از اعضای خانواده باشه چی!
بهترین راه این نیست وقتی میبینیم طرف مقابل نمیفهمه مثل خودش رفتار کنیم؟!

ماندانا سه‌شنبه 19 فروردین 1399 ساعت 15:33 http://mandana-banoo.blogfa.com

ولی اگه کسی باشه باهاش زندگی میکنی چجوری باید باهاش قطع رابطه ی کامل کرد؟

متاسفم که رابطه شما به این نقطه رسیده ، معمولا نگه نداشتن حرمت هم ، مثل یه مسیر یه طرفه است که هر چی جلوتر برین بدتر میشه و بازگشت از این مسیر هم ، سخت یا نشدنی است ، هر جا که هستید متوقف بشین و بیشتر از این ادامه ندید ، چون بار بعدی با بی حرمتی بیشتر مواجه میشید.
او شریک زندگی شما است ، قطعا قضیه متفاوت است و میبایستی هر دو مسئولیت بپذیرین و بدنبال آرامش باشید.
به این سادگی و با گفتن چند جمله از شما ، نمیشه راه حلی براش پیدا کرد .

ماندانا سه‌شنبه 19 فروردین 1399 ساعت 15:20 http://mandana-banoo.blogfa.com

یه بار شخصی بهم گفت ببخشید گفتم نمیبخشم گفت گمشو بابا روانی فکر کردی چه خری هستی..گفتم اینوهم نمیبخشم...
چنین آدمهایی که پشیمان نیستند رو چه باید کرد؟

وارد بحث نشو باهاشون ، بی تفاوتی و نشون ندادن عکس العمل بهترین راه هست ، در نهایت قطع رابطه کامل ، خصوصا برای کسی که در کلام ادب نداره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد