بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

تجربه دیگران

مهمترین عامل تفاوت 10 سالگی و 20 و 30 و ... شما در تجربه است.

کسانی در کنار آمدن با زندگی موفق هستند که وقتی مسئله ای را تجربه میکنند آن را به اندوخته های خود اضافه و از آن بهره ببرند .

کسانی هم هستند که در سن پایین شروع به استفاده از تجربه دیگران میکنند ، آنها برندگان واقعی هستند ، درست است که لزوما تجربه هر فرد ممکن است برای دیگری کارآمد و مفید نباشد ولی مواردی هست که جنبه عمومی دارد و میتواند برای هر کس مفید باشد ، سعی نکنید همه چیز را خودتان تجربه کنید ، گاه بهایی که پرداخت میشود (عمر) ، غیر قابل جبران است .

تجربه شاید به شما نگوید کدام راه درست است ، ولی به شما میگوید کدام راه غلط است ، انتخابهای پیش رویتان کمتر و شانس انتخاب راه درست بیشتر میشود.

حداقل توصیه میکنم اگر قصد انجام کاری را دارید که جنبه عمومی دارد ، مانند انتخاب یک شغل یا رشته تحصیلی یا خرید یک وسیله و ... با کسی که به او اعتماد دارید و میدانید که در انتقال تجربه به شما صادق میباشد ، حرف بزنید و کمک بخواهید . افرادی که این کار را میکنند از نظر زمان و هزینه های مادی ، بسیار جلوتر از کسانی هستند که بدون هیچ سابقه و دریافت همفکری از دیگران ، کاری را انجام میدهند و خود دست به تجربه میزنند.

یک مثال میزنم ، یکی از دوستان به من گفت قصد نگهداری از یک حیوان خانگی را دارد ، چون من تجربه این کار را داشتم ، به او گفتم در خیلی از موارد مسافرت هایش به مشکل بر میخورد یا بشدت از نظر روحی وابسته میشود و ممکن است مریضی یا مرگ آن حیوان ضربه سختی به او بزند ، با توجه به تجربیاتی که داشتم زوایایی از نگهداری و سرپرستی حیوان خانگی را برای او باز کردم که شاید خود او هرگز به آن فکر نمیکرد یا میبایست خودش دست به تجربه آن میزد و هزینه هایش را هم میپرداخت ، من آن هزینه ها را پرداخته بودم و او به رایگان از آن استفاده کرد.


برای بعضی از ما تجربه خود یا دیگران صرفا یک اتفاق است و برای بعضی یک درس !

نظرات 2 + ارسال نظر
بارون شنبه 23 فروردین 1399 ساعت 17:29

آدم با تجربه همیشه یه پله از بقیه جلوتره، تجربه شاید عامل موفقیت نباشه اما قطعا از شکست در خیلی موارد جلوگیری میکنه، به شخصه هر وقت به حرف تجربه گوش دادم به نفعم بوده

ماندانا شنبه 23 فروردین 1399 ساعت 13:38 http://Mandana-banoo.blogfa.com

خب تشخیص تجربه ی عمومی با شخصی خیلی سخته! باخت یک فرد در یک راه دلیل بر باخت شخص دیگه نیست و این جا طرف فکر میکنه پس حتما من هم بازنده ام درصورتی که شاید برنده می شد.
توی این مورد باید خیلی توجه داشت که شخصی و تجربه داشته چه ویژگی های شخصیتی و چه شرایطی داره و چه تفاوت هایی با ما داره و بعد تصمیم گرفت که از تجربه‌ش استفاده بشه یا نه ، که متاسفانه بیشتر آدمها از سنجیدن این چیزا غافل میشن

دقیقا ، علت تاکید من هم در تجربه های عمومی به همین علت است ، ولی در تجربه های خاص، ممکن است در یک مورد بخصوص کسی پشتکار مناسبی نداشته باشد و در آن مسئله شکست خورده باشد و شخص دیگری با پشتکار لازم ، موفق شود .
ولی در هر حال دانستن تجربه دیگران را کاری مفید و لازم میدانم و مطمئن هستم از لابلای حرفهای او میتوان نکات مفیدی بدست آورد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد