بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

حساسیت ها و زندگی مشترک

ازدواج که کردی ، حتی باید مواظب کلماتت باشی ، مثلا وقتی میگی خانواده ام ، دیگه نباید به پدر و مادرت اشاره کنی ، خانواده بعد ازدواج یعنی زن و شوهر و فرزند ، خصوصا آقایون روی این قضیه حساس هستند ، به پدر و مادر میتوانی بگویی خانواده پدری یا مادری .


توی اختلاف بین همسر و خانواده پدر و مادری ، هیچوقت وسط نباش یا خودتو کنار نکش ، همیشه در کنار همسر باش ، و تنها جایی که مجازی در کنار ناحق هم بایستی ، اینجاست ! دیدم زن یا مردهایی که سعی میکنن در اینگونه اختلافات نه اینور باشن نه اونور ، ولی این قضیه شدیدا" به اعتماد همسرشون لطمه میزنه ، و عمق احساس را بینشون کم میکنه.


به خواسته های کوچک هم توجه کنید ، همسر میخواد که کاری براش بکنی ، چیزی بخرید ، جایی ببریدش یا ... ، شما فرآموش میکنی ، این اسمش میشه بی توجهی به خواسته های او ، به بهانه کوچک بودن درخواست هم سعی نکنید قضیه را توجیه کنید ، او به شما خواهد گفت به خواسته های کوچک من بی توجهی کردی ، با درخواست های بزرگ من چه خواهی کرد؟! سعی کنید اگر مشغول هستید و کمی فرآموشکار ، در تقویم یا یک دفتر،  برنامه روزانه خودتون و درخواست های همسر را یادداشت نمایید.


اگر هم اولویتی در زندگی دارید نباید از خانواده مهمتر و بالاتر باشد ، همسر مایل است این را عملا ببیند نه صرفا در کلام ، مثال میزنم : پدر یا مادر بنا به دلایلی میخواهند که خدمتی برایشان انجام دهید ، پسر عمویتان پولی از شما قرض میخواهد و ... بدون اطلاع همسر پاسخ مثبت دادن ، زیاد محترمانه نیست و  ندیده گرفتن نقش و جایگاه  او در زندگی خواهد بود.


ظاهر خود را با سلیقه او هم هماهنگ نمایید، لباسی که میخرید ، آرایشی که میکنید ، رنگ یا مدل موی سر  و ... را نزدیک به سلیقه او انتخاب نمایید نه با سلیقه دوستان و رفقا و اهل فامیل ، شاید مردی از تتو خوشش نیاید و زنی از موی بلند مردش !


برادر یا خواهر یا پدر و مادرتان زنگ میزند و برای مراسمی به میهمانی دعوتتان میکند ، همان لحظه نگویید باشه و می آییم ، بگویید با همسر صحبت کنم و اگر او هم راضی بود ، می آییم ، اگر شخص دعوت کننده  ، شما را دوست داشته باشد ، از این جواب خوشحال خواهد شد که احترام بین شما و همسر برقرار است.


روزی او بنا به دلایلی ناراحت و یا عصبانی است ، رعایت حالش را بکنید و نسبت به روزهای دیگر بیشتر مراعات کنید ، مطمئن باشید یک روز هم شما حال خوشی نخواهید داشت و او یاد میگیرد که در آن روز با شما مدارا نماید.

***

یادمان باشد ، ازدواج از ریشه درآوردن 2 نهال است که هر کدام مربوط به باغی با شرایط آب و هوای متفاوت (فرهنگ ، خانواده و فطرت متفاوت ) میباشد و کاشتن آنها در زمینی در کنار هم که شرایط سابق هیچکدام را ندارد.اگر هر یک خود را با آب و هوای جدید عادت ندهند ، متاسفانه خشک میشوند !

نظرات 1 + ارسال نظر
بارون چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 ساعت 13:27

خیلی منطقیه این نوع دیدگاه!
به نظرتون چند درصد آدمها میتونن اینطور فکر کنند؟ اینکه آدم در هر شرایطی باید طرف شریک زندگیش باشه کاملا حق با شماست حتی در سخت ترین مواقع، اما ناحق داریم تا ناحق، گاهی یه آدم خطایی رو به ناحق انجام میده ولی این خطا به خاطر شخصیت بدش نیست بلکه از ناآگاهی،خامی و بی تجربگی، کمبود محبت، خط گرفتن از دیگران (دخالت دیگران)، دربعضی از خانمها حساسیت زیاد و تمام و کمال خواستن مردزندگیش با کمی چاشنی حسادت و خیلی موارد دیگه که تعدادشون هم کم نیست، اینا رو شاید بشه در خیلی موارد نادیده گرفت و طرف همسر بود، اما آدمی که بخواد به هر دلیلی انسانیت رو با زرنگی و سیاست زیر پا بزاره حقش نیست حمایت بشه حالا چه زن باشه چه مرد.
بند آخر رو باید با آب طلا نوشت و سر در همه خونه ها نصب کرد.

+ میگم این عکس، آیا دو تا آدم که خط قرمزها رو رد کردن( حریم و حرمت) و حالا بحثشون داره به یه کلاف سر در گم تبدیل میشه نیست؟ یا مثل گره های باز نشدنی؟ یا میتونه گوش ناشنوا باشه، این میگه اونم میگه، اما هیچ کدوم حرف اون یکی رو نمیشنوه؟

در کنار همسر بودن به این مفهوم نیست که اگر در داخل خانواده حقی را زیر پا گذاشت ندیده بگیرید ولی در جایی بیرون از حریم خانواده بنا به دلایلی ، انتظار میره که کنارش باشید ، میتونه این در کنارش بودن به این شکل باشه که اونو از اشتباهی که کرده مطلع بکنید و بهش مشورت بدین ، از دید من ، در هر صورت تاکید میکنم در هر صورت میبایستی کنار هم باشن .
***
اگر کلاف سر در گم نبود و همه حرفای همو راحت متوجه میشدن و درک متقابل وجود داشت که این همه نوشته و حرف از تجربه لازم نبود !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد