بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

نقاط ضعف

همه آدمها مرزی دارند که بعد از آن عصبانی میشن ، کسی را هم نداریم که همچین مرزی را اصلا نداشته باشد ، فقط مسئله در محل قرار گرفتن این مرز است ، بعضی بسرعت به آن رسیده و بعضی با ان فاصله بیشتری دارند.

هر انسان نقاط ضعفی دارد که میتوان از طریق آن او را وادار کرد از مرز عصبانیت بگذرد و بهترین کسی که میداند آن نقاط در کجای روح او قرار دارد ، کسی است که با او زندگی میکند.

ظاهر ، خانواده ، شغل ، ثروت ، کار ، تحصیلات و ... میتواند نقاط ضعفی باشند که انسانها برای خود ساخته اند ، ما خودمان برای خودمان ضعف هایی را تعریف میکنیم و تصور این را داریم که واقعا در رابطه با آن موارد مشکل داریم ، وقتی هم که خوب و خوش هستیم خواسته یا ناخواسته آن را به دیگران میگوییم ، در صورتی که از دید من ، غیر مرگ تمامی مسائل نسبی هستند و ضعف محسوب نمیشوند .شاید اگر خودمان به داشتن مواردی اعتراف نکنیم ،  شخص مقابل ما حتی اگر آن مسئله (از دید خودمان مشکل) را ببیند ، تا وقتی خودمان به آن قضیه حساسیت نشان ندهیم آن را بعنوان نقطه ضعف ما تلقی نکند ، ولی وقتی میبیند که ما در رابطه با آن موضوع حساسیت های خاصی داریم ، او هم ممکن است روزی از این قضیه سوء استفاده نماید.آنقدری که ضعف هایمان را میبینیم ، متاسفانه نقاط قدرت خود را نمیبینیم !

توصیه میکنم یک بازنگری در مواردی که  احساس میکنید نقاط ضعف هستند بکنید و همه آنها را بدور بریزید، مطمئن باشید تا زمانی که خودمان به توانایی ها و نداشتن ضعف باور نداشته باشیم ، دیگران براحتی میتوانند توسط اینگونه مسائل ، به روح ما آسیب بزنند.رهایی از این تفکر که ما در مواردی ضعیف هستیم ، میتواند قدم اول در کسب اعتماد به نفس و خودباوری باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
دختر غریبه یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 ساعت 22:18 http://strangergirl66.blogfa.com

میدونین
همه ادما نقطه ضعف دارن و بازم همه ادما سواستفاده کننده از نقاط ضعف هستن
و جالب اینه که مثلا منِ نوعی دوس ندارم از نقطه ضعفم سواستفاده بشه در حالی که جای دیگه دقیقا خودم دارم به نوعی سواستفاده رو روی کسی پیاده میکنم!


ولی بقول شما خوبه که حداقل نقطه ضعف رو بیان نکنیم و اگرم کسی بخواد سواستفاده کنه خودش زحمت پیدا کردن نقطه ضعف رو بکشه ...
و چقدر خوبه اشتباهی نقطه ضعف پیدا کنه و بخوره تو ذوقش!

تیلوتیلو یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 ساعت 12:25 https://meslehichkass.blogsky.com/

کاملا موافقم
منم نقاط ضعف و قوت را نسبی و وابسته به نگاه افراد میدونم
نقطه عصبانیت و حساسیت ها را هم خودمان تعریف میکنیم

خیلی از چیزایی که ما در خودمون به اسم عیب و ایراد میشناسیم ، توهم هست و حتی دیگران تا خودمون نگیم متوجهش نمیشن !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد