بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

میدونی کی هستی؟


اگر از هر کی بپرسی خوبیها و بدیهاش را بشماره معمولا بدی کم داره و پر از خوبیه ، شما که داری الان این نوشته را میخوانی ، آدم مهربونی هستی؟ از دید خودت یا دیگران؟ جدا از حرف زدن و اینکه من مهربونم ، عملا چکار کردی که نشانه واضح مهربونیت باشه؟ آیا خبیث هستی؟ همه میگن نه ، پس این همه آدم خبیث،کجان و کیا هستن؟ شاید ما هم باشیم و خودمون هم ندونیم ! پشتکار داری یا تصمیمات مهم زندگی را نصفه کاره رها میکنی؟ اگه به این نتیجه برسی که توان مداومت و پی گیری یک تصمیم را در مدت طولانی نداری و با این شناخت از خودت ،میتونی دنبال کارهایی باشی که در کوتاه مدت جواب میدن و نیاز به پشتکار قوی ندارن.

یه وقت بذارین ،در آرامش و سکوت ،صادقانه خوبیها و بدیهاتون را بشمارین و ببینید کی یا چی هستین و چقدربا خودتون آشنا هستین ؟!


اشکالی هم نداره که به این نتیجه برسین که فرضا آدم مهربونی نیستین ، مهم اینه که این همه میگن ذات و فطرت ،بدونید کجا ایستادید و چه جایگاهی دارین،این بهتون کمک میکنه که توقعتون از زندگی به اندازه ای باشه که حقتونه ، دیگه نمیگین چرا من به فلان آرزوم نرسیدم یا خودتون را با داشته های مادی و معنوی دیگران مقایسه کنید .
قطعا کسی که خودشو خوب بشناسه و به توانایی ها یا ضعفهاش آشنا بشه ،میتونه با توجه به اونا قدمهاشو برداره . توصیه میکنم شناخت آدمها را از خودتون شروع کنید ، این میتونه کمکتون کنه دیگران را هم بهتر بشناسید..




نظرات 7 + ارسال نظر
Mersedes61 یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 ساعت 13:59 http://Mersedes61

من به یک نتیجه ایی رسیدم که هیچ شخصی نمیتونه ادعا کنه که خودمو شناختم چون تا در شرایط و موقعیتهای سخت قرار نگیری نمیتونی بگی کی هستی فقط عکس العمل انسان هست که میگوید چجور آدمی هست ،متاسفانه در زندگی احتیاط و در نظر گرفتن دیگران و بیش از حد صبور بودن و تحمل کردن اصلا خوب نیست که تجربه شخصیه خودمه وتوصیه میکنم اینطور نباشید ،

موافقم ، تا در موقعیت قرار نگیریم نمیتونیم خودمونو دقیقا محک بزنیم ، مثلا شخصی قبل شروع زندگی تصور میکرده از نظر روحی خیلی قوی و محکمه و بعد که زندگی شروع میشه ، میبینه قضاوتش در باره خودش درست نبوده و با کوچکترین مشکلی که در زندگیش پیش میاد ، احساس ضعف میکنه و بهم میریزه !
***
در زمینه صبر و تحمل بیش از حد هم در نوشته های قبلی داشتم که انسانها اگر یاد بگیرن ابتدا برای خودشون ارزش و اهمیت قائل بشن و خودشونو بحد کافی دوست داشته باشن ، خیلی از مسائلشون حل میشه.

عسل شنبه 20 اردیبهشت 1399 ساعت 13:37 http://flight1408.blogfa.com

اینجا یهویی چقدر تغییر کرده
یا همینطوری بود من یادم رفته؟

رفتم جلوی آینه خودمو نگاه کردم ، دیدم خوشبختانه فرقی نکردم و همون آدم هستم !
با دیدگاه معلوم ، که تا حد زیادی به ثبات فکری رسیده و سعی کرده برای هر چالش زندگی یه تفسیرمشخص داشته باشه و از هر تجربه درسی بگیره.
شاید شما داری جور دیگه میبینی !

تیلوتیلو شنبه 20 اردیبهشت 1399 ساعت 10:47 https://meslehichkass.blogsky.com/

خوبی و بدی کاملا نسبی هست
همه آدمها مجموعه ای از رفتارهای خوب و بد هستند
مهم برآیندش هست
اگه بخوایم خودمون را دائم با دیگران مقایسه کنیم به جایی نمیرسیم چون همیشه از ما بهتر و بدتر وجود داره، بهتر در جایگاه خودمون تلاش کنیم
اینکه ما چقدر بدجنس یا چقدر مهربونیم ، چقدر در حق دیگران ظلم یا لطف میکنیم به نظر من کاملا نسبی هست
ولی هرکسی باید با کمی تامل در درون خودش ، حداقل خودش را بشناسه
من حس میکنم خودم را خوب میشناسم
نقاط قوت و ضعفم را خوب میدونم
و خوب میدونم چه جاهایی بدجنس و یا بداخلاق میشم
هرکسی اخلاقای بد هم داره

خوبه که خودتونو میشناسین و برای خودشناسی وقت میذارین ، با نسبی بودن هر چیز غیر مرگ موافقم ، ولی در این نوشته بیشتر روی این تاکید کردم که خودشناسی باعث پیشرفت میشه و درک بعضی خصوصیت های نادرست ، باعث میشه که بتونیم کنترلشون کنیم.

سارا(چیکسای) شنبه 20 اردیبهشت 1399 ساعت 00:10 http://15azar59.blogsky.com

میدونم که گاهی خیلی بدجنسم و اینکه عجول و بداخلاقم متاسفانه

همین نظرت باعث شد اضافه کنم که صادق و شجاع هم هستی!
آدمها موقعی میتونن یه چیزایی را در وجود خودشون اصلاح کنن که بپذیرن اون ضعف یا اشکال را دارن .

دختر غریبه شنبه 20 اردیبهشت 1399 ساعت 00:01 http://strangergirl66.blogfa.com

میدونین
من حتی به راحتی میتونم در برخورد اول دیگران رو بشناسم
اما حیف و صد حیف!

دختر غریبه جمعه 19 اردیبهشت 1399 ساعت 23:42 http://strangergirl66.blogfa.com

من خودمو خوب میشناسم
گاهی میرم جلوی آینه و شروع میکنم خودمو آنالیز کردن ...
حالا نمیشه اینجا به خوبی ها و بدی ها اشاره کرد
خیلی از وقت های بیکاریم رو صرف شناخت خودم و اخلاقم کردم ...

کسایی که در زمینه آدم شناسی مشکل دارن و گله میکنن که ذات و فطرش را نشناختم و گمراه شدم یا فریب خوردم ، خودشناسای خوبی نیستند ، خوبه که خودتونو خوب میشناسین.

بارون جمعه 19 اردیبهشت 1399 ساعت 22:53

فکر میکنم من اگر بخوام در خلوت خودم با آرامش و سکوت و کاملا صادقانه یه لیست از شمارش خوبی و بدی تهیه کنم بدیام دو هیچ از خوبیام جلوتره
این خیلی خوبه که خودمونو بشناسیم، اما اینکه در بیرون از خودمون بتونیم اونی که هستیم رو بپذیریم خیلی مهمتره، گاهی ما در خلوت خودمون می دونیم کی و چی هستیم اما به محض اینکه در مقابل بقیه قرار میگیریم به هزار و یک دلیل بی خود و باخود اونی میشیم که نیستیم، بهترین و سالم ترین آدم اونیه که خودشو همون طور که هست بپذیره و همیشه خودواقعیش باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد