بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

چند نکته کاربردی

حتما برای وسایل برقی که لازم نیست همیشه روشن باشن محافظ بذارید یا حداقل از سه شاخه هایی استفاده کنید که که کلید قطع و وصل داشته باشه و شبها خاموشش کنید ، وقتی روشن هستند برق تا داخل وسیله میاد و قسمت پاور آن به مرور زمان فرسوده میشه.با این کار عمر دستگاه یا وسیله برقی خیلی بیشتر میشه.


برای شارژ گوشی همراهتون از شارژر اصلی آن استفاده کنید ، استفاده از شارژرهای متفرقه حتی گاهی برای یک بار، بعلت تفاوت ولتاژ باعث صدمه زدن به سیستم شارژ آنها میشه .گوشی های خود را شبها خاموش کنید ، نصف شب کسی برای دعوت به جشن و عروسی به شما زنگ نمیزند مگر اینکه بخواهد خبر بدی به شما بدهد !  در عین حال عمر باتری موبایل شما دقیقا 2 برابر میشود.


ماکروفر را هیچوقت خالی روشن نکنید ، حتما میبایست مایع یا غذا درون آن باشد ، دقت کنید هیچگونه قطعه فلزی و حتی آلومنیوم را داخل آن نگذارید ، حتی بشقابهای چینی که نوارهای تزئینی طلایی یا نقره ای  دارند. ظروف شیشه ای یا پیرکس بهترین ظرف برای داغ کردن غذا در ماکروفر هستند ، از ظروف پلاستیکی (حتی با برچسب قابل استفاده در ماکروفر) تا حد امکان استفاده نکنید.در ظرفی را که در ماکروفر میذارید کامل نبندید و مقداری باز بگذارید.


موقع سفر حتما با یک کاغذ مواردی که میبایستی موقع خروج از خانه چک شود را بازدید و تیک بزنید وگرنه در بین راه شک میکنید که مثلا گاز را خاموش کردید یا نه !


در خیلی از مواقع پکیج ها نیاز به تعمیرکار ندارند ، اگر میبینید که آب گرم پکیج شما گاهی قطع و وصل میشود ، قبل از اینکه تعمیرکار را خبر کنید ، بالای پکیج را نگاه کرده (مشروط به نصب بودن پکیج در خارج از فضای خانه) و دریچه کوچکی که بر روی آن AIR نوشته را باز کنید (یک پیچ کوچک دارد)و مجدد امتحان کنید ، در بعضی موارد هوای کافی به شعله نمیرسد و علت قطع و وصل آب گرم و روشن نبودن مداوم پکیچ همین کار کوچک میباشد !


عمده ترین خرابی ماشین لباسشویی ، خراب شدن پمپ تخلیه آب آن میباشد ، که در زیر آن قرار دارد و به سادگی تعویض میشود ، ضمنا" اگر دیدید که اب تخلیه نمیشود و دستگاه خطا میدهد یا پمپ تخلیه نیاز به تعویض دارد یا نخ و ضایعات لباس در مسیر خروجی آن گیر کرده که خودتان بسادگی میتوانید برطرف نمایید. حداقل وقتی تعمیرکار آمد نمیتواند اشکالهای آنچنانی بر روی دستگاه بگذارد و بگوید باید ببریم به تعمیرگاه تا تعمیر شود. تقریبا 90 درصد تعمیرات ماشین لباسشویی حتی تعویض موتور آن در محل قابل انجام است.


گاز کولر ماشین حتی بعد 10 سال نیاز به شارژ ندارد ، در 90 درصد موارد گرم بودن باد کولر ربطی به میزان گاز آن ندارد و اشکال در جای دیگر میباشد ، بخش کولر ماشین یک سیستم کاملا بسته است و اگر حتی مشکل کمبود گاز باشد ، پس از شارژ کردن آن  مجددا" تخلیه خواهد شد ، مگر اشکال نشت گاز برطرف شود.


یخچالهای ساید یا سایر مدلها که دستگاه تصفیه آب دارند ، بعد از مدتی خطا یا چراغ نیاز به تعویض فیلترشان روشن میشود ، توصیه میکنم زیاد توجه نکنید ، با نگهداشتن کلید اصلی (که نوع یخ خروجی را مشخص میکند که پودر یا قالبی باشد) چراغ ارور خاموش میشود. سازندگان یخچال بیشتر از خود یخچال از فروش این فیلترها سود میبرند و این نوع فیلتر ها نمیتوانند املاح اضافی و مضر در آب و یا ویروس یا حتی باکتری را فیلتر نمایند. با آب جوشیده سرد شده یا گاهی آب شیر (بستگی به شهر دارد) فرقی ندارند.

***

اگر بعدا باز مطلبی یادم آمد برایتان مینویسم ، این مواردی که نوشتم در حد مشاوره است و باز بهترین حالت تماس با نمایندگی محصول و آمدن کارشناس مربوطه میباشد ، خصوصا در مورد وسایل برقی.

نظرات 4 + ارسال نظر
بارون سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 15:10

چقدر این نکات خوب بودن
بیچاره گوشی همراه، فکر نمی کردم با رعایت این نکته عمر باتری 2 برابر بشه، حالا امیدوارم اونایی که تا حالا با تلفن های همراهشون مهربون بودن همچنان رعایت کنن وگرنه مثل من الان عذاب وجدان میگرفتن، دلم برای گوشیم سوخت.
این خاموش کردن گاز هنگام سفر یه بیماری مسری هست که مطمئنم همه حداقل یکبار گرفتارش شدن، شما داروشو پیدا کردید
اون فیلتری که هنگام خرید روی یخچالها نصب میکنن و هنوز تعویض نشده به نسبت کارایی بهتری داره، یا حداقل من اینطوری دیدم، اما همین که شیطون گولت زد و تعویض کردی دیگه مثل یه قطعه اضافه عمل میکنه، من که فکر میکنم کاملا بی تأثیره.
بازم منتظر این نکته های کاربردی هستیم.

اگر مطالبی به ذهنم برسه حتما به اشتراک میگذارم.
و اگر کاربران گرامی هم نکات مفیدی داشته باشن ، خوبه که با بقیه به اشتراک بذارن.

تیلوتیلو سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 09:18 https://meslehichkass.blogsky.com/

چه مطالب به درد بخوری
عالی بودن

saba دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 18:08 http://sbamazing.blogfa.com/

من خیلی ازاین چیزای فنی سردرنمیارم
خیلیم خودمودرگیرش نمیکنم
ولی بنظرپسته مفیدی میومد

یعنی با ماکروفر و ماشین لباسشویی و یخچال هم کاری نداری؟ به این میگن زن زندگی ! ( لبخند)

دختر غریبه دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 17:11 http://strangergirl66.blogfa.com

من مهارت خاصی تو خراب کردن لوازم دارم و بعدش شروع به تعمیر میکنم و خرابترش میکنم
حس خوبیه

یخچال ساید هم مزخرفترین یخچاله
تمیز کردنش ۶ ساعت وقت میبره
فیلترشم که چند ماه یکبار باید تعویض بشه و در نهایت بقول شما انگار آب شیر میخوریم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد