بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

بار منفی

بعضی کلمات در محاوره ما بار منفی دارند ولی از دید من اینطور نیست .

برای مثال اگر کسی به شما بگوید خودخواه ، شما ناراحت میشوید و سعی میکنید که به نحوی به او ثابت کنید که اینگونه نیست ، در صورتی که دقیقا همینطور است ! خود خواه یعنی خودت را بیشتر از دیگران میخواهی و در اکثر موارد (به استثناء پدر و مادر) انسانها در ابتدا به فکر خودشان هستند و تقریبا" هر کاری میکنند منافع خودشان را در نظر میگیرند ، پس همه خودخواهن و اگر کسی به من این را بگوید ، آن را میپذیرم و از او خواهم پرسید که بیشتر از خودت ، چه کسی را میخواهی؟!

حتی در رابطه با پدر و مادر که استثناء کردم هم باز آنها خودشان را دوست دارند ، غیر از این است که سلولهای وجود ما از والدین رسیده و در حقیقت ما قسمتی از پدر و مادرمان هستیم؟

یا بعضی میگن طرف خیلی مادی و پولدوسته ، و باز ما میخواهیم بزور ثابت کنیم که اینگونه نیست ، که هست ، کسی را در اطراف خود میشناسید که از پول بدش بیاد؟ یا مادیات براش اصلا مهم نباشه ، من قصد این را ندارم که مسائل مادی و معنوی را مقایسه کنم ، میپذیرم که بعضی چیزها (البته خیلی کم !) را نمیشه با پول خرید ، ولی اگر کسی به من بگه پولدوست ، جواب میدم ، حق با شماست و اگر شما خوشت نمیاد ، پس لطفا" کارت بانکیت و رمزش را بده به من !  باور کنید همون مرتاض های هندی هم  بیشترشون از زور تنبلی مرتاض شدن !

نظرات 3 + ارسال نظر
تیلوتیلو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 ساعت 13:09 https://meslehichkass.blogsky.com/

من خودم آدم مادی هستم
مادیات برام مهمه
همه زندگی و روزمره م را گذاشتم برای داشتن پول
اما ...
اما ...
این باعث نمیشه در انتخاب بین پول و آدمها ، اونطوری عمل کنم
در ضمن فروش ماشین مثال بود
نه که واقعا بفروشین
کلا معامله تو خودی غم داره!!!! (فکر کنم مثل اصفهانی باشه)
اینکه ما کدوم آدم را انتخاب میکنیم (پولدار یا ... ) انتخاب شخصی هست... پول پرستی و پول دوستی کلا با این مقوله فرق داره
قبول کن حرفم را
اونا آدمایی هستند که از جون آدمها به خاطر سود خودشون میگذرن
من پول دوست دارم ، براش تلاش زیادی هم میکنم ، اما جایی که پای آدمها در میان باشه فرق داره
من کارت بانکیم و رمزش را به شما نمیدم
ولی وقتی میخوام ماشینم را به شما بفروشم حتما ملاحظه شما که دوستمی را میکنم
به غریبه بفروشم برای سنار پول دروغ نمیگم ، گولش نمیزنم
خلاصه که مراقب بار منفی کلمات و جملات و حرفها باش
و معجزه های کلامی را نادیده نگیر
معجزه ها نزدیکن

تیلو عزیز ، من راه دور میرفتم برای مثال زدن ، بزور که نمیشه قبول کرد. خودخواهی تا کجا؟! (لبخند)
این مواردی که در این نظر نوشتی درست و زیبا هستن ولی کمی از مفهوم نوشته من دورشدن ، بحث من صنار پول یا معامله ماشین نیست ، اینه که آدمها که فرضا" صادق و درستکار هم باشن ، خودشونو و مادیات را دوست دارن ، حالا یکی این خودخواهی و پول دوستی را بجا و درست استفاده میکنه ، یکی هم ممکنه به دیگران صدمه بزنه ، ولی در نهایت با احترام به نظر شما ، از دید من ،آدما اول خودشونو دوست دارن (همه خودخواهن)و مسائل مادی براشون خیلی مهمه(پولدوستن) .

تیلوتیلو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 ساعت 12:32 https://meslehichkass.blogsky.com/

جناب بلاگر با تمام احترامی که براتون قائلم و نظراتتون برام محترم هست ولی بازم با نظرتون مخالفم
گاهی آدم در شرایط خاص قرار میگیره... ممکنه در اون شرایط از خودش عکس العمل های خاص هم نشون بده ... ولی در شرایط روزمره و زندگی روزمره شما با یه جلیقه نجات وسط دریا گیر نمیکنید که دائما لازم باشه همچین تصمیمی بگیرید
اگه در هر موضوع اخلاقی در این حد ریز بشیم و بخوایم چنین مثالهایی پیدا کنیم شدنیه... اما مثلا شما در تمام عمر جایی قرار نمیگیرید که 1 میلیارد پول بیارن و بگن بین 1 میلیارد و دوستتون یکی را انتخاب کنید، ولی خیلی خیلی ممکنه در شرایطی قرار بگیرید که مثلا میخواین ماشینتون را به دوستتون بفروشید و پای چند میلیون (نهایت زیر ده میلیون) پول در میان هست، اینجاست که شما دوستتون را انتخاب میکنید یا پول را؟؟؟؟
این سوال نشان دهنده این هست که شما پول دوست هستی یا نه ... اینکه من کارت بانکیم را بدم به شما چون پول دوست نیستم ، یا مثال شما که با یک میلیارد دوستم را عوض کنم مثالهای ناکارآمدی هست که فقط قضیه را در نگاه خواننده و شنونده پیچیده میکنه

من همچنان معتقدم بار منفی کلمات وجود دارند
شما و من (نوعی) خودخواه نیستیم به معنای انتخاب جلیقه نجات
من و شما (نوعی) خودمان را دوست داریم قبل از دوست داشتن دیگران و این باعث میشه یاد بگیریم وقتی (من) قابل احترامم بقیه هم در همین حد دوست داشتنی و قابل احترام هستند
و این بار مثبت اون کلمه هست نه منفی
دوست داشتن خود قبل از دیگران ، صرفا به معنای ترجیح دادن خود در شرایط خاص نیست که اگه باشه دیگه فداکاری و از خودگذشتگی معنی نداره ...

انگار نیاز دارم دراین مورد حرف بزنم تا بنویسم
این از اون مواردی هست که من احساس میکنم در نوشتن قاصر شده ام

قطعا اختلاف نظر ، دنیای ما را زیبا میکنه ، تصور اینکه همه یک جور فکر میکردند برای من از پاندمیک کرونا هم وحشتناکتره !
من هیچوقت ماشینمو به دوستم یا آشنا نمیفروشم ،10 سال دیگه هم خراب بشه ، میگن ماشینش از اول هم خراب بود ! کلا توصیه میکنم با آشنا معامله نکنید.
ولی من هم خودخواهم و هم مادیات برام مهمه ، یه مثال ساده دیگه براتون میزنم ، 1-یه پروفسور فلسفه با یه ماشین وطنی ارزون 2- یه دیپلمه با یه ب ام دبلیوی شاسی بلند؟ اولی یه خونه کوچیک اجاره ای سمت پایین شهر و اون یکی یه ویلایی استخر دار تو شمال شهر، این که یه مثال ملموس و روزمره هست؟ باور کن اگه سالها پیش 80 درصد مادیات را انتخاب میکردن ، الان شدن 100 درصد ! اونایی هم که اولی را انتخاب میکنن ، مطمئن باش 2-1 سال که زندگی کنن ، از انتخابشون پشیمون میشن !
نمیگم پول خوشبختی میاره ، پول + چیزای دیگه ، مادیات لازمه ولی کافی نیست ، ولی نبودنش قطعا بدبختی میاره و جای شک هم نداره !
***
خوب نوشتی و قصوری نداشتی ، من که کاملا منظورتونو گرفتم و متوجه شدم. ممنون

تیلوتیلو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 ساعت 11:33 https://meslehichkass.blogsky.com/

من با ساز مخالف اومدم

شما همه چیز را با هم قاطی پاطی کردی
کلمات بار منفی دارند شما میتونید یه جمله را طوری بیان کنی که طرف مقابل را آتیش بزنی میتونی طوری بیان کنی که به فکر فرو بره و خودش به همون نتیجه برسه ...
کلمات دارای بار انرژی هستند
حال خوب کن
حال بد کن
انگیزشی
شورشی
مخالف
موافق
شما وقتی با کلمه خودخواه به کسی برچسب میزنی ، یعنی اون فرد اونقدر خودش را برتر از دیگران دوست داره که به دیگران آسیب میزنه
وگرنه اینکه کسی خودش را دوست داشته باشه یه صفت خوب و متعالی هست
یا وقتی به کسی میگی تو پولدوستی ، یعنی پول را مثلا به روابط عاطفی ترجیح میدی... و این اصلا خوب نیست
خب بله مسلمه وقتی صبح تا شب داریم کار میکنیم برای پول به پول و مادیات وابستگی داریم برای ادامه حیات ، برای زندگی راحت تر... ولی این دلیل نمیشه که مثلا بین انتخاب دوستم و پول ، پول را انتخاب کنم ...
اینا چیزای نسبی هست
وقتی شما یه صفت با بار منفی را به عنوان برچسب میخواین به کسی بزنید باید طرف یه کاری در اون راستا کرده باشه ، مثلا از سرخودخواهی حق شما را ضایع کرده باشه، یا مثلا در انتخاب بین پول و شما ، پول را انتخاب کرده باشه...
نمیدونم در نهایت منظورم را رسوندم یا نه

با احترام به نظر شما ، بله ، متوجه شدم ، منظور من متفاوته ، آسیب زدن به شخص دیگه ،تحت هر عنوان پذیرفتنی نیست ولی در حقیقت و واقعیت ، ما اول از همه منافع خودمون و بعد نزدیکانمون برامون مهمه هر چند اگر حس کنیم ممکنه در این روند ناخودآگاه به شخص دیگه ای آسیب بزنیم ! شما اگر یک جلیقه نجات داشته باشی و و شخص دیگه ای ، حتی دوست نزدیک شما در آب باشد و هر دو شنا بلد نباشید ، آیا اگر با آن جلیقه نجات خود را نجات دهید ، خودخواهید و به دیگری صدمه زدید؟!
من اگر ببینم کسی خودش و نزدیکانش را در اولویت به من قرار میدهد ، ناراحت نمیشوم و او را در مسیر درست میبینم. او خودخواه است ، دقیقا مثل من !
در رابطه با پول هم ، واقعیت این است که در خیلی موارد حرف آخر را میزند و بله گاهی باعث میشود که بین دوست و پول ، انتخاب ما پول باشد ، فقط شاید میزان و مبلغ آن متفاوت باشد ، نزدیکترین دوستت را در نظر بگیر ، با وجدان خودت تنهات میذارم ، شاید با 100 میلیون نه ، با 1 میلیارد چطور ، با 100 میلیارد چی؟ حقیقت اینه که بالاخره هر کس یک جایی همون دوستش را هم واگذار میکنه ، شاید با چند تا صفر بیشتر ! اگر هم حس میکنی که شما یا خیلی های دیگه متفاوت هستند و اینطور نیست که من میگم ، بخاطر اینه که دسته های پول جلوتون نیست و زمانی میتونید بگید پیشنهاد من را نمیپذیرید که در یک موقعیت واقعی قرار بگیرید و بعد نپذیرین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد