بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

آشپزی مردانه : برگ کرفس پلو (غذای ابداعی)

معمولا وقتی کرفس میخرین یا خام  میخورین یا خورشت کرفس درست میکنین و شاید در خورشت ، مقداری از برگهای کرفس را هم خرد کنید یا ممکنه ازشون استفاده نکنید و بدور بریزید.

برگ کرفس را خرد کنید ، با حرارت بالا ابتدا بدون روغن و وقتی آب برگها کشیده شد ، کمی روغن اضافه کنید و اجازه بدید مثل سبزی قورمه سرخ بشه.

2 عدد پیاز درشت را نگینی ریز خرد کنید و ابتدا بدون روغن و وقتی کمی طلایی شد کمی روغن اضافه کنید تا قهوه ای شود ، در 5 دقیقه آخر سرخ کردن پیازها ، کمی پودر فلفل سیاه (من فلفل قرمز هم اضافه میکنم)، نمک و زردچوبه اضافه کنید و ادویه ها را هم بهمراه پیاز تفت دهید.

گوشت ریز خرد شده یا چرخکرده را سرخ کنید و بعد به ظرف پیاز و ادویه اضافه نمایید ، درش را بگذارید تا طعم مواد وارد همدیگه بشن.

برنج آبکش (ترجیحا دانه درشت برای پلو خوب میشود) ، را آماده و بعد از آبکش لابه لا مواد را اضافه کنید ، میتونید ته دیگ نون یا سیب زمینی هم بذارید . این مواد را با برنج کته هم میتوانید درست کنید ، فقط میزان آبی که روی برنج میریزید کمتر از حالت عادی باشد که برنجتان خمیر نشود ، موقعی که برنج در قابلمه یا پلوپز در حال جوش بود ، مواد را اضافه و بهم بزنید و بذارید دم بکشد.

چون تا حالا درست نکرده بودم و جایی هم این غذا را ندیدم، با افتخار میتونم بگم ، ابداع بلاگر میباشد و  اسم آن را " برگ کرفس پلو"  گذاشتم !

اینم عکسی از غذا که آوردم سر کار، ضمنا" تعارف نمیکنم ، چون فقط به اندازه خودم غذا میکشم ! (لبخند)

http://s12.picofile.com/file/8397706584/%D8%A8%D8%B1%DA%AF_%DA%A9%D8%B1%D9%81%D8%B3_%D9%BE%D9%84%D9%88.jpg

نظرات 12 + ارسال نظر
نورا دوشنبه 13 تیر 1401 ساعت 13:28

عاااااااااالی
کاربردی
و ابداعی.

سپاس از همراهیتون

بهار جمعه 10 بهمن 1399 ساعت 23:13

واو ! یعنی تا این حد؟

شادی سه‌شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 10:47 http://setarehshadi.blogsky.com/

من شنیدم برگهای سبز کرفس سمی هستند و نباید خورده بشن و فقط برگهای کم‌رنگش قابل خوردنه

من همچین چیزی نشندیم ، لطفا" اگر منبع موثقی دارین ممنون میشم که ذکر کنید.

فاخته جمعه 2 خرداد 1399 ساعت 12:50

وایییی نه واییییییییییییییی
چه قیافه ای دااااره،من عااااشق قاطی پلوها با این قیافم:(((

البته کرفس دوست ندارم|:
نوش جااان

ممنون ، در هر صورت من اهل قسمت کردن غذا با هیچکس نیستم !

. چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 16:31

کوفتت بشه :)

لطف داری ، معلومه خیلی دلت خواسته، خوب برای خودتون درست کنید ، آسونه .

سارا(چیکسای) چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 15:20 http://15azar59.blogsky.com

من از هیچ قسمت کرفس نمیگذرم اینم خواهم پخت کلا کرفس و غذاهای کرفس دار در خونه ما بسیااار طرفدار داره
ممنون برای اموزش

ممنون از حضور شما

بارون چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 13:24

اوووووو بله که میشه، تازه از پشت مانیتور بوی ته دیگش میاد، غیبا میدونن چی میگم

بارون چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 13:13

به به

آدمهایی که غیب هستن هم گشنشون میشه؟ (لبخند)

تیلوتیلو چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 13:02 https://meslehichkass.blogsky.com/


احتمالا بودم ... بعید نمیدونم

دختر غریبه چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 12:34 http://strangergirl66.blogfa.com

من این غذا رو خوردم و اینکه من نپختم که ادعا کنم پختم!!!!
مادر من از این غذای مخلوط با هر چی دستش میاد میپزه ... و حتی با مرغ نگین شده هم خوردم


اصلنم چشمام گرد نشد... لبخند

پس با این حساب من هر چی مینویسم اینجا همه میدونن !
یه روز ملا نصرالدین مردم را جمع میکنه میره رو یه بلندی و میگه میدونین چی میخوام بگم؟ مردم میگن نه ! میگه برای آدمهایی که در این حد هستن که نمیدونن چی میخوام بگم حرفی ندارم و میاد پایین و میره ، فرداش میاد همون سوال را میکنه ، مردم اینبار میگن بله میدونیم ، ملا میگه خوب اگه میدونین برای چی وقتمو بذارم که بگم ، میاد پایین و میره ، فرداش باز میاد همون سوال را میکنه ، اینبار مردم با هم تبانی کرده بودند و یه عده میگن بله و یه عده میگن نه ، ملا هم میگه خوب ، اونایی که میدونن به اونایی که نمیدونن بگن !

دختر غریبه چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 12:15 http://strangergirl66.blogfa.com

نوش جونتون
من از این غذای شما خوردم
مادر من استاد غذاهای من درآوردیه
خیلی خوشمزه اس ... به به

منم یه غذایی بلدم طرز تهیه اش رو میزارم تو وبم
خواستین امتحان کنین
اونم خوشمزس
اسم غذا هم اینه:
از اون خورشتاااا

نمیدونم من اینجوریم یا دیگران هم اینو تجربه کردن ، هر چی به هرکس میگی ، با دهنی باز و چشمهای گرد شده تا آخرش گوش میکنه ، یعد با یه لبخند میگه من خودم میدونستم ! (لبخند)

تیلوتیلو چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 12:15 https://meslehichkass.blogsky.com/

ناهار نشون میدی؟ اونم توی ماه رمضون؟؟؟؟؟
چشمم روشن
ابداعی شما را مامان هم خیلی وقتها درست میکنند
کلا غذاهایی که سبزی توش داشته باشه زیاد و از هرمدلی فکر کنید درست میکنند و من عاشق این غذاها هستم ... حتی این برگ کرفس پلو را با گوشت تکه ای هم تا حالا خوردم ... محض اطلاعتان بگویم که من یک گوشت خوار حرفه ای هستم

فکر نکنم از آن تعریفهایی که تو وبلاگتون با غذاهای خوشمزه سحری و افطاری (مخصوصا ظرف دلمه) میذاری ، روزه دار ها را بیشتر حالی بحالی بکنه !
تو زندگی قبلیت شیر یا پلنگ نبودی؟ (لبخند)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد