بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

مفاهیم مطلق ، زمان

حتی عشق و احساس هم میتونه برگرده و گاهی حتی بهتر و بدترش را بدست بیاریم ، پس عشق و دوست داشتن یه مفهوم نسبیه ،حتی بودن ما ، شاید وقتی حس میکنیم بیداریم ، داریم خواب زندگی کردن را میبینیم و دنیای واقعی ، اون دنیایی باشه که بهش خواب و رویا میگیم ! (خصوصا" آنهایی که از 24 ساعت شبانه روز 12-10 ساعت را در خواب هستند )

شاید تعداد خیلی کمی مفهوم مطلق داریم ، یکیش زمان هست.

شما چند ثانیه هست که در حال خواندن این مطلب هستید و هنگام شروع به خواندن در گذشته اکنون بسر میبردید ، بدون بحث و جدل میپذیرید که زمانی گذشته. پس زمان مفهومی مطلق، غیر قابل بحث و  جبران است و با هیج ثروتی هم نمیشه ثانیه ای از این مفهوم گرانبها را تهیه کنیم.

  البته ممکنه یه روزی دانش بشر به جایی برسه که  این مفهوم هم نسبی بشه !

کلا مفاهیم مطلق بسیار ارزشمندن ، چون جایگزین نمیشن و بهتر و بدتری براشون پیدا نمیشه.

مطلق دیگری وجود دارد که پایان این زندگی است و مرگ میدانیمش و برای ما بسیار مهم و خاص است .زمان هم  شاید به اندازه زندگی و مرگ ما مهم و با ارزش است ، فقط نمیدانم چرا به مفهوم زمان و گذر ثانیه ها بی توجهیم و گاهی بهای لازم را به آن نمیدهیم؟

نظرات 3 + ارسال نظر
حنا شنبه 3 خرداد 1399 ساعت 10:47 http://www.collect-moments.blogfa.com

خیلی سخته چون ما مادی هستیم و زمان هم مادی هست.

ممنون از حضورتون ، از دید من مفاهیم نمیتونن مادی باشن ، مثل مهربانی ، خشم ، صداقت ... و زمان مادی نیست ولی بسیار منطقیه.
به نظر من یکی از منطقی ترین مفاهیم موجود زمان هست ، میگذره و به هیچی هم رحم و عاطفه نشون نمیده ، مثل کسی که اگر فقط 1 دقیقه زودتر میرسید ، میتونست با عزیزی قبل مرگش خداحافظی بکنه ، حتی در این حال هم زمان میگذره و خیلی وقتا ما رو در حسرت میذاره !
از طرف دیگه ممکنه زمان به ما برای نجات شخصی یا رسیدن به عزیزی کمک کنه ، در هر حال مفهوم زمان مطلق و منطقیه و توقف ناپذیر !

تیلوتیلو شنبه 3 خرداد 1399 ساعت 09:17 https://meslehichkass.blogsky.com/

کاملا موافقم با نسبی بودن خیلی از چیزها...
مفاهیم مطلق به نظرم خیلی کم هستند... یکی از مفاهیم مطلق که بشر هیچ کاریش نمیتونه بکنه مرگ هست...

موافقم با موافقت شما ! (لبخند)

بارون جمعه 2 خرداد 1399 ساعت 21:16

زمان و مرگ تنها چیزهایی هستند که خیلی وقتا ازشون غافلیم...
باید قدر زمان رو دونست چون تک تک لحظاتش باارزشه اما همیشه گذر زمان چیزهایی رو به آدم یاد میده که هیچ جایگزینی براش نیست، یعنی بهای داشتن و بدست آوردن بعضی چیزها فقط زمانه و گذر عمر

یکی از راه های قدر دانستن زمان و با ارزش دانستنش کسب تجربه و استفاده بجا و درست از اون هست،شاید کسب تجربه بهای مناسبی برای گذر زمان باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد