بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

فرق خواهش و توقع!

راه اینکه متوجه بشیم توقع زیادی و بی جا داریم اینه که ، وقتی از شخص دیگری میخواهیم که لطفی در حق ما بکند و او میگوید نه ! آیا بعد از شنیدن این پاسخ با او دشمن میشویم؟ از او ناراحت میشویم؟ از ضرب المثل :گذر پوست به دباغخانه می افتد استفاده میکنیم؟کینه به دل میگیریم و منتظریم 10 سال دیگه او از ما چیزی بخواهد و ما هم بگوییم نه !

اگر جواب سوالهای بالا منفی است ، انسانی هستید معمولی ، نه پر توقع و در حقیقت شما صرفا یک درخواست یا خواهش را مطرح کردید، ولی اگر این کارها را میکنید ، زیاده از حد توقع دارید و میبایستی کنترلش کنید.

توضیح: این نوشته با در نظر گرفتن این مطلب میباشد که شخص مقابل در چه مناسبتی و موقعیتی نسبت به شما قرار دارد ، از یک پدر یا مادر توقع میرود زندگی مادی و معنوی فرزندش را تامین کند ، ولی از یه دوست حتی صمیمی ، توقع اینکه مبلغ بالایی به شما قرض دهد شاید زیاده از حد میباشد ، برای این موارد صرفا میتوانیدخواهش کنید که با شنیدن جواب منفی هم نباید به کسی بربخورد و کینه ای شکل بگیرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
دختر غریبه دوشنبه 5 خرداد 1399 ساعت 17:27 http://strangergirl66.blogfa.com

من سعی میکنم از کسی درخواستی نکنم بجز پدر ومادرم ....
ولی اگه درخواستی کردم و نشده تلافی نکردم
آدمای پر توقع اطرافم زیاد هستن و با شنیدن توقع هاشون حس بدی بهم دست میده و حرص میخورم

بخاطر همین یاد گرفتم از کسی توقع کاری نداشته باشم که اذیت بشه و اذیت بشم
کلا غرورم اجازه نمیده که کسی برای من کاری انجام بده ...

پسر یا دختری که ازدواج کرده و هنوز توقع رسیدگی از سمت پدر و مادر داره رو نمیپسندم... اینکه همش و همش توقع دارن که اگه پدره نتونه یا نخواد اون کارو انجام بده زندگی رو زهرمارش میکنن ...

اکثر آدمها از کاری که برای ما میکنند توقعی پیدا خواهند کرد ، بهتره در زندگی قدمهامون را جوری برداریم که انتظار بیش از اندازه از دیگران نداشته باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد