بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

پز عالی !

طبیعت انسان است که آنچه دارد را به رخ دیگران بکشد ، یا با حرف و یا جدیدا با اینستا و شبکه های دیگه اجتماعی !

از دید من این کار اجتناب ناپذیر و قسمتی از ذات بشر است . میپذیرم که این قضیه ممکن است باعث ناراحتی عده ای  بشود  و من به شخصه در حد توان از این کار دوری میکنم ولی این یک حس فطری و ذاتی است و جنگیدن با آن و سرکوب کردنش را هم نمیپسندم.

خانمها در این زمینه مسابقه را از آقایان برده اند وبا  انواع و  اقسام روشها نسبت به پز دادن و به رخ کشیدن هر چیز ، گاه موارد خنده دار  فعال هستند .فطری بودنش هم  از اینجا مشخص میشود که همه کودکان از زمانی که کمی بزرگ میشوند ، پز اسباب بازیها یا وسایلشان را بهم میدهند ، بدون استثناء !

از دید من این حس را همه ما داریم ، فقط میزان بروزآن کم و زیاد میباشد.

فکر میکنم جریان پز دادن بهم از زمان غار نشینی هم تا کنون ادامه داشته . (غار بزرگتر و شیکتر !)

 کسانی که شاید امکانات کمتری دارند از این پز دادن دیگران دل خوشی ندارند ، ولی اگر در کار ایشان هم دقت کنیم میبینیم که آنها هم برای دیگرانی که کمتر از خودشان دارند همین کار را میکنند !

خیلی ها پز دادن را بعنوان بار منفی افراد میشناسند ، از دید من آنها دارند با حس و فطرتشان حرکت میکنند و حداقل من را اصلا ناراحت نمیکنند.

نظرات 5 + ارسال نظر
دختر غریبه دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت 12:33 http://strangergirl66.blogfa.com

من بخودم بیشتر پز میدم تا دیگران

یه سری از روی عمد پز میدن ... مثلا پز عروس به خواهر شوهر دیدن داره ... حرص حاصل از بعضی پزها دیدن داره

یه سری هم ناخواسته
بنظرم گاهی اوقات که داشته هامون رو میگیم یا نشون میدیم صرفا برای پز دادن نیست ... اینکه اون طرف مقابل حس خوبی میگیره وممکنه برای رسیدن به داشته های تو الگوبرداری کنه هم میتونه باشه ...

یک نفر با خرید لباس مارک تو تنش پز میده
یکی هم از اون الگو برمیداره و برای خودش میدوزه و هنرش رو به پز میکشه

کلا همه مشغول پز دادن به هم هستن ، همه هم میگن کار خوبی نیست ! (لبخند)

زهرا دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت 06:16 http://28.blogfa.com

با اونجایی بیشتر موافقم که گفتید :


'' کسانی که شاید امکانات کمتری دارند از این پز دادن دیگران دل خوشی ندارند ، ولی اگر در کار ایشان هم دقت کنیم میبینیم که آنها هم برای دیگرانی که کمتر از خودشان دارند همین کار را میکنند ! ''


و اینکه ، گاهی آدما برای پز دادن آنقدر بی رحم میشن که به هرچیزی چنگ میندازن از جمله : داشتن پدرمادر، داشتن فرزند ، رابطه خوب با همسر ...

واسه کسایی که این چیزا رو ندارن پز میدن و نمیدونن که این آخره بدجنسیه ! چون این داشته ها تقریبا میشه گفت اکتسابی نیستن . و به راحتی نمیشه بدست آورد .. کسی که پدرمادر یا فرزند نداره، نمیتونه اینهارو با هیچ پول و ثروتی بدست بیاره ، هیچوقت !

در این نوشته بیشتر به مسائل مادی تاکید داشتم ، در رابطه با مفهاهیم و داشته های روحی و حسی ، من هم موافق نیستم ولی با ذات و فطرت انسانها نمیشه کاری کرد و تقریبا همه ما ، کم و زیاد ، حس های خوب و بد را درون خودمان داریم.یه جاهایی خودمون هم یه کارایی میکنیم که اگر عادلانه بهش نگاه کنیم ، میبینیم گاهی بدجنس هم میشیم !

بارون یکشنبه 11 خرداد 1399 ساعت 23:35

با احترام به نظر شما فکر میکنم نمودش در بعضی اشخاص از حالت طبیعی خارج شده و یه چیزی فراتر از ذات و فطرت آدمیه، تا یه حدی بد نیست( خوبم نیست) اما دیگه همیشه و در هر شرایطی خوشایند نیست، من که نمیپسندم و فکر هم نمیکنم ربطی به امکانات و این چیزا داشته باشه!!چون هر آدمی با هر میزان امکاناتی اگر اهلش باشه این کارو انجام میده و بالعکس، البته نظر شخصی من اینطوریه و هر آدمی با هر شیوه زندگی قابل احترامه.

اگر با دقت به خودمون نگاه کنیم ، میبینیم که ما هم گاهی شاید با چراغ خاموش و غیر مستقیم داشته هامون را به رخ دیگران میکشیم ، حتی با عنوان اینکه من یه آشپز خوب هستم یا گلهای قشنگی دارم ! (لبخند)

سارا(چیکسای) یکشنبه 11 خرداد 1399 ساعت 20:01 http://15azar59.blogsky.com

اصلا مگه میشه پز نداد مگه داریم ؟؟

منم همینو میگم ، تو ذات آدمهاست !

تیلوتیلو یکشنبه 11 خرداد 1399 ساعت 16:47 https://meslehichkass.blogsky.com/

والا
چی بگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد