بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

مشارکت باخت باخت !

با یکی خیلی خوب و خوش شدی و رفیق صمیمی ، میگه اگه سرمایه داری یه کار خوب سراغ دارم که با هم شریک شیم ، برادر یا خواهرت یه پیشنهاد کاری بهتون میده ، یکی از فامیل میگه بیا یه تولیدی با هم بزنیم ، خلاصه یه آشنا میگه بیا در یک موضوع با هم مشارکت کنیم.

توصیه میکنیم ، هر چقدر هم اعتماد داشتید ، هر چقدر نزدیک بودین و هر چقدر صمیمی ، به هیچ عنوان زیر بار این موضوع نرید.

مطمئن باشید آخرش درگیری و ناراحتی و مشاجره هست ، آخرش هر دو نفر میبازید و رابطه هم خراب میشود ، خصوصا روابطی که نمیشود قیدش را زد ، مثل خواهر و برادری !

یکی از دلایلش هم توقع داشتن از همدیگر است که بخاطر همون رابطه و نزدیکی که با هم دارید از هم متوقع شده و هر کس ادعا میکند یا از نظر کاری یا سرمایه وقت یا سهم بیشتری گذاشته و حق بالاتری  دارد. حالا اگر پیشنهاد دهنده خود شما باشید و سرمایه از دست برود ، تا آخر عمر از نگاه او فرار خواهید کرد !

حالا به هر دلیلی نمیدانم چطور ، شراکت با آشنا در اکثر موارد (90 درصد) به نتیجه خوبی ختم نمیشود و خودتان را گول نزنید ، احتمال اینکه جزو آن 10 درصد باشید بسیار کم است.حداقل با کسی شراکت کنید که وقتی موضوع به اختلاف هم کشید ، رابطه جوری باشد که اگر هم قطع شد ، مشکلی پیش نیاید.

البته یک استثنا وجود دارد ، پدر و مادر البته به شرط داشتن یک رابطه خوب و با محبت با ایشان ، با آنها شریک شوید ، چون اگر هم احساس کنند حقی ازشان پایمال میشود ، به شما خواهند بخشید .

نظرات 4 + ارسال نظر
سارا(چیکسای) دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت 13:01 http://15azar59.blogsky.com

خب یه مثل شیرازی هست که میفرماید:
شریک اگه خوب بود خدا برای خودش شریک میزاشت ..
شراکت واقعا کار سختیه و بسیییار ریسک بزرگیه و دل خیلی بزرگی میخواد من دوتا مورد شریک هستم امیدوارم به جاهای خوب برسه ..قصد شراکت نداشتم ولی بخاطر شرایط خاصی که داشتم چاره ای نبود تا الان بد نبوده از خواسته هام بخاطر این دوتا شراکت گذشتم و البته شرکا هم گذشتن از خواسته هاشون و با هم یکی کردیم پولمونو ..

اگر با غریبه باشه و بدون خجالت و از اول شفاف و روشن همه مسائل در نظر گرفته و مکتوب بشه ، قابل قبوله ، سعی کن هر کاری هم میکنی ، مدرکی از قول و قرارهای اول دستتون باشه تا بعدا" جای بحثی نمونه.حتی میتونین با اجازه طرف مقابل از حرفهایی که زده میشه یک فیلم تهیه کرد.
در شراکت اقتصادی بهیچ عنوان و با هیچ کس تعارف نکنید.

دختر غریبه دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت 12:37 http://strangergirl66.blogfa.com

من هم مخالف اینکار هستم
بهم پیشنهاد شد پول از تو کار از من ... اولش قبول کردم ولی بعد که فکرش رو کردم قبول نکردم بخاطر کدورت هایی که ممکنه سر شراکت بوجود بیاد ...
چون خودم رو میشناسم و ممکنه سر هر کدورتی کوتاه بیام و به نفع طرف مقابل برم کنار !
پس همون بهتر که از اول به نفع خودمون اینجور شراکت ها انجام نشه ...

کار خوبی کردی ، وارد شدن به این مدل شراکتها چون با یک آشنا هست ، معمولا قرارداد سفت و محکمی هم بسته نمیشه و در نهایت هر دو طرف از هم گلایه خواهند داشت.

ستاره دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت 12:26

کاملا قبول دارم حرفت رو ......

تیلوتیلو دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت 11:33 https://meslehichkass.blogsky.com/

موافقم
اولا که هیچوقت شراکتهای کوچک این شکلی را به شخصه دوست نداشته و ندارم
دوما یه مثل اصفهانی هست که میگه معامله با خودی، غم داره...
دیگ شراکت هم به راحتی جوش نمیاد
پس برای سرمایه گذاری فکرهای بزرگتری بکنید و از اینکه دو ریال و سنار سه شاهی هاتون را با هم بریزید روی هم دست بردارید... بزارید خواهر برادریتون سرجاش باشه


حالا هی بگید تیلوتیلو همش ساز مخالف میزنه

صحبت پول که میشه ، حسابی اصفهانی هستی ! (لبخند)
***
بحث میزان سرمایه هم نیست ، کلا شراکت با آشنا مشکل داره .
ممنون از نظر و خصوصا آشنا کردن ما با ضرب المثل های اصفهانی.
راستی ، ضرب المثل اصفهانیها فقط در زمینه پول و از نوع ندادنشه؟ (لبخند)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد