بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

تعادل در احتیاط

اینکه در روابطمون ، خصوصا رابطه های جدید احتیاط کنیم اصلا چیز بدی نیست ، فقط یک اما داره ، اینجا هم داریم تعادل را رعایت میکنیم یا نه؟

معمولا انسان با بالا رفتن سن محتاط میشود چون فکر میکند اگر اشتباهی بکند فرصت کمتری برای جبران آن دارد،  و کافی است یک تجربه تلخ در عدم احتیاط داشته باشد تا شروع به افراط در این زمینه نماید.

مثال میزنم ، خانمی با یک خانم دیگر آشنا شده و  این رابطه عمیق شده و به دوستان صمیمی تبدیل میشوند ، پس از مدتی متوجه میشود که آن دوست جدید ، مشکلاتی دارد و با توجه به این مدت آشنایی و صمیمیت، اطلاعاتی که نمیبایست او میدانسته را از حریم خصوصی شما دانسته و آنها را در نزد دیگران مطرح کرده ، شما بعد از این قضیه درها را بروی خود میبندید و اصولا اجازه نزدیک شدن هیچکس را به خود نمیدهید.

احتیاط زیاد باعث میشود که منزوی شوید و همه را از خود دور کنید.اینکه همه بد یا همه خوب هستند تا خلافش ثابت شود ، از دید من راه مناسبی نیست ، از دید من همه میتوانند نکات منفی و مثبت داشته باشند و میتوانیم با کمی زمان و بررسی بیشتر ، تشخیص دهیم ،کفه ترازوی مثبت آن شخص بیشتر است یا منفی او ، و بر این مبنا تصمیم به شروع یک رابطه بگیریم.هم احتیاط کنیم و هم درها را بر روی خود نبندیم.

نظرات 3 + ارسال نظر
سارا(چیکسای) سه‌شنبه 13 خرداد 1399 ساعت 17:45 http://15azar59.blogsky.com

گاهی ماجراهایی پیش میاد که نمیشه این تعادل رو دربارش رعایت کرد گاهی چنان اعتمادت سلب میشه که ..با اینحال روندن همه با یه چوب هم درست نیست ..نمیدونم بعضی وقتا چاره ای نیست وقتی از اون تعادل اسیب دیدی نمیتونی چندان متعادل باشی

عقیده دارم هر مطلب و مفهومی یک نقطه تعادل داره ،شاید گاهی پیدا کردن آن نقطه سخت باشه

بارون سه‌شنبه 13 خرداد 1399 ساعت 13:18

کلا تعادل در هر کاری واجب است من اسم وبلاگ شما رو گذاشتم وبلاگ آقای تعادل، هر جا حرف از تعادل میشه یاد شما میفتم آخه در هر زمینه ای تاکید دارید که تعادل فراموش نشه.

واقعیتش هم همینه ، اگر کمی فکر کنید ، موضوعی در دنیا ، از نظر مادی و معنوی وجود ندارد که تعادل در آن موثر و مفید نباشد.

تیلوتیلو سه‌شنبه 13 خرداد 1399 ساعت 09:46 https://meslehichkass.blogsky.com/

این رعایت حد تعادل همون چیزی هست که همیشه بهش معتقد بوده و هستم
ولی از یه جایی به بعد این حد و این خط و این مرز برای آدم خیلی روشن و واضح نیست
همونطوری که دقیقا اشاره کردید هرچی سن بالا تر میره این احتیاط بیشتر و بیشتر میشه
آدم ریسک پذیریش را تا حد زیادی از دست میده
انعطافش کمتر میشه
میشه با یه سری کارها و ترفندها و تمرینها این روند را آروم تر کرد، میشه کندترش کرد ولی کلا متوقف نمیشه ... انسان هرچی جلو میره این احتیاط را پیدا میکنه
و دقیقا دلیلش هم همون تجربه هایی هست که گفتید...

ممنون از نظرتون ، نه افراط و نه تفریط ، دقیقا میشه با تمرین و بررسی بیشتر ، کاری کرد که حتی با بالا رفتن سن ، هم منزوی نشد و هم احتیاط کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد