بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

ملاکهای منطق

وقتی در قدم اول یه رابطه قرار میگیردحال میخواهد یک دوستی معمولی حتی بین دو همجنس باشدیا شروع یک رابطه جدی منجر به تشکیل زندگی،موارد زیر ازنظر من میتواند ملاکهای منطقی آن رابطه را تشکیل دهد و هر وقت دیدید که به این موارد بهای لازم را ندادید ، بدانید تعادل را به نفع احساس زیر پا گذاشتید !

ملاکهای منطقی (به ترتیب اولویت) :

- شغل و منبع درآمد

- امکانات مالی و اقتصادی

- شخصیت اجتماعی

- انواع تفاهم !

- خانواده

- طرز بیان ، کلام

- اطلاعات کلی و سطح تحصیلات

- تجربه

- نگاه طرف مقابل به این رابطه (احساس باشد یا منطق)

- گذشته مرتبط با آینده

- سلامت روحی و روانی قابل قبول

- ظاهر و فیزیک شخص

***

از دید من ، یک رابطه با زیبایی معمولی ، بی دردسر ، آرامش بخش و با ماندگاری طولانی ، بهتر از یک رابطه خیلی زیبای کوتاه مدت و پر از تنش میباشد.

نظرات 4 + ارسال نظر
بارون جمعه 20 تیر 1399 ساعت 00:32

چقدر خوب بودن این ملاکهای منطقی!
آفرین بلاگر جان.
من همیشه از نوشته های شما نکته های خوبی برای زندگی یاد میگیرم
البته اینم بگم که این فقط 50 درصد قضیه اس، برای شخص من 50 درصد احساس خیلی مهمه و حتما ملاکهای احساسی را هم برای زندگی لازم و ضروری میدونم اما چون شما گفتین منطقی و فقط به ملاکهای منطقی پرداختین اینجا از احساس چیزی نمیگیم.
برای من ترتیب اولویت ها کمی متفاوت بود، اما به نظرم اولویت بندی شما بسیار عاقلانه تر بود ولی خب ترجیح میدم اولویت های خودمو داشته باشم هرچند مهم مواردی بود که شما بیان کردی حالا اینکه کدوم اول باشن و کدوم سوم و ... چندان فرقی نداره، تقریبا خیلی از ما آدمها حتی نمیدونم تعریف منطق و اینکه چه مواردی رو شامل میشه چیه و فقط به کلمه منطق اکتفا میکنیم ولی وقتی بدونیم منظور از منطق این موارد هست قطعا ادامه راه سرانجام بهتری داره.

از دید من مبهم و کلی حرف زدن کارساز نیست ، معمولا واضح و شفاف و ترجیحا با مصداق مشخص افکارمو مینویسم.
ممنون از حضورتون در بامداد جمعه

سارا شنبه 17 خرداد 1399 ساعت 13:02 http://15azar59.blogsky.com

اصولا منطق میفرماید :
بیکاری وارد رابطه بشی هاوالا
بقیه اش حاشیه اش

دقیقا این حرفیه که منطق میزنه ، در درست بودنش بحثی نیست ولی زندگی بدون عشق زیبا نیست ،زیبایی (عشق) و دوام و استحکام (منطق) از دید من بهترین گزینه است ، توصیه میکنم همون تعادل را بهش بچسبیم !

تیلوتیلو شنبه 17 خرداد 1399 ساعت 11:02 https://meslehichkass.blogsky.com/

ببین چشم وزغ هیچ زیبایی خاصی نداره ... کسی که عاشق چشم وزغ میشه یعنی زیبایی در کار نیست ولی این عاشق شده ... عشق بی دلیل... عشق چشمش را کور کرده ...

من خودم اگه بخوام منصف باشم منطقی وارد رابطه شدم و بعد این عشق آتشین اومده سراغم ... البته اینطوری فکر میکنم
اما الان در مورد اینکه عاشقم و بی منطق مطمئنم...

وقتی شروع با منطق باشه و بعد احساس بیاد ، مطمئن باش ماندگاره ، دلم سوخت ، یعنی الان کلا باهاش بی منطق بی منطقی؟ ببین چی میکشه از دستت !

تیلوتیلو شنبه 17 خرداد 1399 ساعت 10:52 https://meslehichkass.blogsky.com/

سلام
نشنیدین آدمهایی که عاشق چشم وزغ میشن؟؟؟؟
اونا کجای این رابطه هستن؟
همیشه نمیشه منطقی بود
هرچند من نگاه کردم دیدم یواشکی از منطق هم فراتر رفتم ... ولی ....

این موارد ملاکهای منطقی است نه ملاکهای احساس ، در یک نوشته دیگر به آن 50 درصد احساس و ملاکهای آن هم میپردازم.
دیدین بعضی ها حرف میزنن و کلی گویی میکنن؟ مثلا میگن منطقی باش ، ولی نمیگن و دقیقا مشخص نمیکنند چه مواردی هست ، در این پست سعی کردم مواردی که از دید من میتونه یه نگاه منطقی باشه را مشخصا" قید کنم که مخاطب بهتر متوجه موضوع بشه که وقتی میگم نگاه منطقی ، منظورم چه چیزهاییست.
***
عاشق چشم وزغ را نشنیده بودم ، به چه مفهوم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد