بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

سالار؟ !

کمتر مردی پیدا میشه که از زن قدر قدرت و مسلط  به مرد خوشش بیاید ، مردانی هم که اینگونه هستند شخصیت ضعیف  و لرزانی دارند.

کمتر زنی هم پیدا میشه که از مرد ضعیف خوشش بیاد ، زنانی هم که از اینگونه مردان خوششان میاید ، معمولا در خانواده هایی بزرگ شده اند که زن سالاری در آنجا حکمرانی میکرده و عادت به این دارند که حرف آخر را خانمها بزنند .


در هر دو صورت فوق، زندگی از حالت معمول خارج است و غیر عادی  ، دوست دارید سوار ماشینی شوید که موتورش غیر عادی کار میکند؟ یا دوچرخه ای که تعادل ندارد؟

از دید من حتی دیدن مردی که در یک عکس سرش را روی شانه زنی گذاشته هم عادی نیست و برعکس آن را مناسب میدانم.

حتی از خود زنانی که قدرت دوست هستند و زن سالار هم بپرسید، آنها نیز ته دلشان رابطه عادی و مرد قدرتمند را مطلوب خود میدانند.

میخواهم یک نتیجه بگیرم ، خانمهای محترمی که بدنبال قدرت در زندگی مشترک هستید ، اگر فرضا روزی هم به آن برسید ، اولین نفری که مشکل خواهد داشت و از آن مرد ضعیف شده متنفر میشود، خود شما خواهید بود، مطمئن هستید توان برخورد و مقابله با مشکلات زندگی را خواهید داشت؟ آیا مانند یه مرد میتوانید از پس مسائل زندگی بر بیایید؟ ایا وقتی تصمیم گیرنده نهایی شما باشید  و با تصمیم شما مشکلی بوجود بیاید ، روح ظریف و زنانه شما دچار بحران نخواهد شد؟

اعتقاد دارم هستند زنانی که در زندگی بهتر از مردان آن را هدایت میکنند ولی باز در نهایت مطمئن باشید فشار مشکلات، زنان را بسیار بیشتر از مردان فرسوده میکند ، سعی کنید از ابتدا روند انتخاب شریک زندگی جوری باشد که همه چیز در جایگاه متناسب و عادی خودش قرار داشته باشد.


نظرات 5 + ارسال نظر
سارا چهارشنبه 21 خرداد 1399 ساعت 18:01 http://15azar59.blogsky.com

ترجیحم شراکت هست اینکه زن و مرد هر کدوم یه گوشه از زندگی را بگیرند و به اون یکی کمک کنن نه مردانه مطلق نه زنانه مطلق و البته که زنان بسیار قوی تر از انچه هستند که میپندارید و انقدر که مردان به اونها وابسته اند زنان کمتر به مردان وابسته اند ..پستتون بسیار چالش انگیز هست و هزاران نظر میشه براش داد با افرادی که هزاران تجربه دارن ..فقط این وسط جای دوتا چیز را هیچکدوم نمیتونن پر کنن یه زن میتونه فقط مادر باشه و یه مرد میتونه فقط پدر باشه نقش پدر و مادری بسیاااار اختصاصی هست در حالیکه زن زن و مردی بسیارکمتر از اون اختصاصی هست ..زنی که مجبوره هم مادر باشه هم پدر بسیااار خسته و ناتوان میشه و مردی که هم پدر و مادره بسیااار مستاصل و زودرنج میشه ..اما گاهی چاره ای نیست و مجبوری این نقش ها رو همزمان داشته باشی

غیر از شراکت هم زندگی آرام، امکان پذیر نخواهد بود ولی از دید من هر مجموعه ای نیاز به یک مدیر که تمام کننده باشد دارد، زن و مرد ۲ نفر هستند و نمیشه رای اکثریت را در آن منظور کرد و اگر ۵۰ و ۵۰ قدرت تقسیم شود ، کارها ممکن است به پیش نرود.
***
قطعا فرزند به پدر و مادر همزمان نیاز دارد و هر کدام در جایگاه خودشان میتوانند نقش بازی کنند و بسیار سخت یا اصولا نشدنی خواهد بود اگر هر یک بخواهند تواما هم پدر و هم مادر باشند.اثرات زیانبار اینگونه زندگی آینده کودکان را متاثر خواهد نمود.

اشک سرخ چهارشنبه 21 خرداد 1399 ساعت 10:47

سلام
مطالبتون بسیار آموزنده هست من می پسندم
میتونم لینکتون کنم؟

باحرفای خوبتون موافقم فشار مشکلات، زنان را بسیار بیشتر از مردان فرسوده میکند ولب با مرد سالاری هم مخالفم

سلام
میتونید و لطف دارید.
من با مشورت مرد و زن و گرفتن تصمیم نهایی توسط مرد موافقم ، زندگی واقعی و منطقی ، تصمیم های احساسی را قبول نخواهد کرد ، مبنای برخورد مردان با مسائل زندگی اکثرا منطقی است و در خانمها پایه احساس دارد.

تیلوتیلو سه‌شنبه 20 خرداد 1399 ساعت 18:50 https://meslehichkass.blogsky.com/

من حرف شما را قبول داشتم
نگفتم قبول ندارم
ولی از یه زاویه دیگه بهش نگاه کردم
من خودم متاسفانه یا خوشبختانه با این که مدیریت رابطه با آقای دکتر باشه کاملا موافق بوده و هستم و اگه جایی اون اتفاقی که شما میگین بیفته و اختلاف نظری وجود داشته باشه حرف آخر را ایشون میزنن.. اما ... نه از سر قدرت و زور... میدونید این کلمه با بار منفی ای که همراهش هست بیشتر افراد را وادار به عکس العمل میکنه...
ما توی رابطه پذیرفتیم که حرف آخر را مردِ رابطه بزنه، کما اینکه پیش اومده که برای اون حرف آخر آقای دکتر کوتاه اومدن و حرف منو پذیرفتند... (خیلی قضیه را پیچیده نکنیم - جاهای منطقی و جاهایی که اشتباه میگیم و ... وجود داره ... دارم خیلی ساده و عامیانه موضوع را بررسی میکنم) ...

پذیرفتم که شما پذیرفتین !

تیلوتیلو سه‌شنبه 20 خرداد 1399 ساعت 17:02 https://meslehichkass.blogsky.com/

وقتی زن و مرد مکمل هم باشن
اون محکم ایستادن ها روبروی هم نیست ، دقیقا کنار هم و به پشتیبانی از همدیگه و خانواده ست
نه زن باید خیلی ضعیف باشه و نه مرد زیادی احساس قدرت کنه
انسان باید قوی باشه ، ورای زن و مرد...
اما وقتی زیر یک سقف قرار میگیری و میشه قصه زن و مرد و همسر بودن، باید مکمل بود... هرکسی نقطه ضعف و قوت هایی داره... باید همپوشانی وجود داشته باشه

یه سوال ساده ، یک موضوعی هست که هر دو اختلاف دارن و قاعدتا وقتی کسی روی یک نظر پافشاری میکنه با علم به این میگه که به درستی آن نظر باور داره ، توی این اختلاف حرف آخر را کی میزنه؟اگر میخوای بگی اونی که حرفش درست تر یا منطقی است؟ کی تعیین میکنه که حرف کی درسته یا منطقی تره؟
این مسئله ساده که من اینجا گفتم ، معضل بزرگ خیلی از زندگیهاست ، یا باید قدرت مرد و البته نه هر مردی ، مرد زندگی منظورمه ، را پذیرفت یا زندگی از حالت طبیعی خارج خواهد شد.
با دقت به اطرافیان و نزدیکانتون نگاه کنید ، خصوصا در زندگیهایی که تازه شروع شده ، این مسئله خیلی واضح دیده میشه.

تیلوتیلو سه‌شنبه 20 خرداد 1399 ساعت 16:01 https://meslehichkass.blogsky.com/

به نظر من همه جا تعادل خیلی خوبه
رعایت تعادل و برقراری تعادل
زن و مرد مکمل هم هستند
اسمش شاید قدرت نیست ... در بعضی از تصمیم گیریها مردان قوی ترند و درست تر عمل میکنند و در برخی تصمیمات خانم ها...
اسم اینکه زن و مرد هم را تکمیل میکنند را قدرت و حرف آخر نمیگذارم... اینکه در یک سری از امور زندگی مردان مهارت بهتری دارند و در یک سری خانم ها ، قدرت در زندگی نیست... بلکه تعادل هست
من خودم ترجیح میدم طرف مقابلم آدم قوی و محکمی باشه
فکر نمیکنم طرف مقابل من از آدم ضعیف خوشش بیاد
ولی ظرافت های زنانه به جای خودش باید باشه ، همونطور که تصمیمات مردانه و اون استواری هم لازمه...
من در جایگاه خودم ، خودم را یک انسان قوی و محکم میدانم ، ظرافت های زنانه هم دارم ... به جای خودش کوتاه میام ، در جای لازم هم محکم می ایستم و حرفم را میزنم...

ممنون از نظرتون ، اینکه چه کسی تعیین خواهد کرد که "در جای لازم هم محکم می ایستم" کجا خواهد بود؟ از دید من میتواند در آینده موردی برای مناقشه باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد