بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

مدیر مسئول !

در یک روزنامه یا سایت خبری تعداد زیادی از افراد کار میکنند و لی فقط یک نفر مسئول میباشد و هرگونه خبر نادرست و مشکل دار از خروجی آن رسانه وارد دنیای خبر شود ، مسئولیت آن با مدیر مسئول میباشد.

در یک شرکت و کارخانه هم یک مدیرعامل وجود دارد که مسئولیت امور و پیشبرد اهداف آن مجموعه بعهده اوست.

دقت کردید سهام یک مجموعه اقتصادی میبایست به نحوی تنظیم شود که 51 درصد متعلق به یک طرف باشد ، تا بتواند در زمینه مسائل بوجود آمده . پیشبرد امور تصمیم نهایی را بگیرد؟

یک طناب را متصور شوید که 2 انسان با نیرویی کاملا یکسان از دو طرف آن را میکشند ، چه اتفاقی می افتد؟ دقیقا" هیچ چیز ! ساعتها هم اگر ادامه بدهند سکون و درجا ماندگی خواهد بود ، یا اگر نیروی زیادی از دو طرف وارد شود نهایتا آن طناب پاره میشود.

این مقدمه بخاطر آن بود که بگویم خانواده و زندگی هم نیاز به یک نفر تمام کننده و کسی که حرف آخر را میزند دارد ، در یکی از نوشته های قدیمی به این موضوع اشاره کرده بودم ولی یک نکته جدید به آن اضافه میکنم.

از دید من اگر قرار باشد در مجموعه خانواده (منهای بخش احساس آن) جریان زندگی به پیش برود نیاز به یک تصمیم گیر نهایی میباشد و از طرف دیگر زندگی واقعی منطق را میپذیرد نه برخورد احساسی را ، به عقیده من مردان نگاه منطقی تر به مسائل دارند تا خانمها !

حالا فرض را بر این میگذاریم که ما انتخاب کردیم که یک مدیر داشته باشیم ، اگر ابزار و امکانات و قدرت تصمیم گیری نهایی را به او ندهیم، آیا کارها به پیش میرود؟ آیا اگر در طول زندگی مدام با تصمیمات او مخالفت یا کارشکنی شود ، او توان پیشبرد مقاصد و هدایت آن زندگی را خواهد داشت؟

اگر قرار باشد هر کس در آن مجموعه کار خود را بدون هماهنگی و رای مدیر انجام دهد و وقتی مشکلی پیش آمد مسئولیت نپذیرد و یا مسئولیت آن را به مدیر مسئول زندگی واگذار کند ، آیا جریان زندگی حرکت طبیعی خود را خواهد داشت؟ آیا پیشرفتی وجود خواهد داشت؟

عقیده دارم در شروع زندگی این بحث مهم انجام و تکلیف مدیر مسئول زندگی کاملا واضح و بدون اما و اگر و شرطی ، مشخص شود.

نظرات 5 + ارسال نظر
دختر غریبه دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت 13:30 http://strangergirl66.blogfa.com

قانع کردنی که منتهی بشه به تصمیم مرد دیگه نمیشه اسمش مشورت!
مثلا بگه
قانع نمیشی پس من درست میگم!!!

نمیگم منتهی به تصمیم مرد نشه اما همیشه هم منطق نگر مرد نیست!

با نظر شما موافقم ، به هیچ عنوان عقیده ندارم همیشه مردها درست میگویند ، ولی مردها اکثرا منطقی هستند و اگر در مقابل منطق قرار بگیرند ، آن را میپذیرند .
ممکن است در پروسه مشورت مرد قانع شود و تصمیم نهایی نظر زن باشد.
بحثی نیست ، ولی در این حال هم مرد میبایست آن تصمیم را اعلام کند و آن را تایید نماید ، هر چند که آن تصمیم ، نظر زن باشد.
هستند زنانی که بهتر و منطقی تر تصمیم میگیرند و هستند مردانی که در هدایت زندگی موفق نیستند ،ولی اعتقاد دارم که اکثریت مردان برای مواجهه با مسائل منطقی زندگی موفق تر از زنان عمل میکنند.

دختر غریبه دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت 12:45 http://strangergirl66.blogfa.com

عجول که هستم اما نوشته های شما رو حداقل دو بار میخونم ...

اما اگر قانع نشدند ، مرد میبایستی تصمیم خود را اعمال کند
.
.
.
این قسمت رو بیان نکرده بودین
و اینکه حالا شدین همون آقای بلاگر

قانع کردن همدیگر ، قسمتی از روند مشورت میباشد.فکر میکنید وقتی انسانها در حال مشورت هستند ، چه میکنند؟ سعی میکنند همدیگر را در رابطه با نظرشان قانع کنند. غیر از اینه؟
متاسفم که تصورات شما در زمینه یافتن تناقض در نوشته های من ، چند دقیقه بیشتر طول نکشید !

دختر غریبه دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت 12:36 http://strangergirl66.blogfa.com

حتی عقیده دارم تا حدی هم نیاز به قانع کردن خانمها در رابطه با آن تصمیم وجود دارد
.
.
.

این حرف از آقای بلاگر بعید نبود؟.

اگر بدون عجله پاسخ های مرا بخوانید ، نوشته بودم تا حدی نیاز برای قانع کردن خانمها وجود دارد و این عقیده من هست ، اما اگر قانع نشدند ، مرد میبایستی تصمیم خود را اعمال کند.
وقتی عقاید به باور تبدیل میشه ، پیدا کردن تناقض در آنها ممکن نیست.

دختر غریبه دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت 12:24 http://strangergirl66.blogfa.com

مسلما بیشتر آقایون منطقی ترن ( بجز موارد احساسی مشاهده شده)

برای من منطق وقتی قابل قبول هست که با خودخواهی انجام نشه و گفته نشه چون من مردم و منطقی پس من مدیریت کنم و شما نگاه کن!

باید با مشورت اینکارو انجام داد... اینکه گفت چون آقا منطقی هست پس انجام کار بعهده آقا
بدون مشورت و همفکری با خانم درست مثل بچه ای هست که دست تو دست مادرش بدون اینکه کجا میره باهاش همراه شده بدون اینکه بدونه مسیر به کجا ختم میشه ...
و حالا مرد دست زن رو بگیره و بگه بیا که من میدونم چی درسته چه اشتباه ...
زن هم باید تو این تصمیم های منطقی دخالت داشته باشه و با هفکری یه مدیریت خوب دو نفره داشته باشن ...

در نهایت من خودم دوست دارم که مرد تصمیم گیرنده باشه و راحت باشم مثل خواهرم

دقیقا ، من هم معتقدم بدون مشورت اصلا شدنی نیست ، حتی عقیده دارم تا حدی هم نیاز به قانع کردن خانمها در رابطه با آن تصمیم وجود دارد ، بحث من حرف آخر و تمام کننده است که اگر هر دو در تصمیم گیری به یک میزان قدرت داشته باشند ، حرکت رو به جلوی زندگی متوقف میشود .

دختر غریبه دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت 11:49 http://strangergirl66.blogfa.com

خیلی روی این موضوع تاکید دارین
دیگه برای من دیکته شده تو ذهنم که هر چی مرد بگه همون بشه و خلاص

بحث تاکید نیست ، بحث منطق و واقعیت های زندگیست ، زندگی واقعی و چالش های اون قطعا یک مدیر منطقی لازم داره. از دید خود شما آقایون منطقی تر هستند یا خانمها؟ (اکثریت را در نظر بگیرید)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد