بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

تفاوت دیدگاه !

شاید یکی از بزرگترین اسرار زندگی آدمها دانستن این باشد که در فکر و ذهن جنس مقابل مسائل به چه شکل است و آیا دیدگاه او نسبت به جریان زندگی ، اتفاق ها یا حوادث ،  تا چه حد متفاوت از خودش میباشد.

از دید من ، خیلی زیاد ! خیلی خیلی زیاد !  ولی خوب و لازم !

برای مثال میخواهم یک میهمانی را در نظر بگیرید :

دیدگاه مردانه - مرد به این فکر میکند که چند نفر خواهند آمد ، این میهمانی چقدر خرج برمیدارد؟ ، چه مقدار باید میوه یا مواد اولیه غذایی خرید کند ، آیا امکانات پذیرایی مناسب است؟ مبل یا صندلی به تعداد وجود دارد؟ کسایی که با ماشین می آیند ، جا برای پارک خواهند داشت ؟ مرد به کمیت ماجرا فکر میکند.

دیدگاه زنانه- کی برم آرایشگاه؟ چه کسی را دعوت بکنیم یا نکنیم ! از آمدن فلانی خوشم نمیآید ، چه غذایی بپزم و کی از چی خوشش میاد، چه لباسی خودم یا همسرم بپوشیم؟ ، سرگرمی چی باشه ؟ نحوه پذیرایی و ترتیب سرو آنها چطور است ،  میوه یا موادی که برای غذا میخواهم از بهترین نوع باشد تا شان خانواده حفظ شود ،  زن به کیفیت فکر میکند.

در این اتفاق 2 دیدگاه کاملا متفاوت و مقابل هم ولی در عین حال مکمل هم وجود دارد و این عالیست !

درست است کیفیت در نقطه مقابل کمیت قرار میگیرد ولی برای برگزاری مناسب یک میهمانی به هر دو آنها با هم نیاز است.

منظور من از این نوشته این است که افکار مقابل و دیدگاه متفاوت زن و مرد با کاربرد و استفاده درست نه تنها بد نیست بلکه تقریبا در تمامی موارد میتواند تکمیل کننده همدیگر باشد، چیزی که در حقیقت زندگی واقعی به آن نیاز دارد ، مرد منطقی و زن با احساس ، مرد زمخت و زن لطیف ، مرد مقتصد و زن اهل خرید و  ...

نظرات 2 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 3 تیر 1399 ساعت 11:43 http://15azar59.blogsky.com

من به هر دو مورد زنانه و مردانه اش فکر میکنم حتی به اینکه از کجا میز و صندلی اضافه سفارش بدم چند تا بچه توی مهمانی هست و براشون چکاری میشه کرد که کمتر سر و صدا کنن .. غیر از جای پارک ماشین ...راستم میگیدا چرا تا حالا بهش توجه نکرده بودم ؟؟

کسایی که تک سرپرست خانواده هستند معمولا هر دو نقش را میبایست بازی کنند هم جای تحسین دارد و هم خطر فرسودگی و بعد از مدتی دور شدن از ذات خود.

تیلوتیلو سه‌شنبه 3 تیر 1399 ساعت 11:08 https://meslehichkass.blogsky.com/

همینه که زن و مرد مکمل هم هستند
و همین زیباست
مکمل هم بودن
نه شبیه هم بودن

دقیقا تاکید من در این نوشته بر روی همین قضیه بود.
ممنون از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد