بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

کلام ، دریچه فکر ما !

از دید من کلام ارزشمنده و دریچه خروجی افکار ماست ، شاید کمی دقت کردن یا نکردن در سخن گفتن ، دید دیگران را نسبت به ما عوض کنه ، بهتر کنه و یا بدتر !

 

از دید من رعایت این موارد به ما کمک میکنه بهتر فکرمون را منتقل کنیم :

1- اصولا زیاد حرف نزنید ، با خودتون کار کنید ، اگر از آن دسته افرادی هستید که موقع حرف زدن عادی هم سخرانی میکنید ، با فشار به اراده خودتون شروع کنید به کم حرف زدن یا تمرین سکوت ، این یک رفتار اشتباه و قابل اصلاح است .

2- قبل حرف زدن فکر کنید ، بذارید طرف مقابل فکر کنه شما کند ذهن هستید ، بهتر از اینه که حرفی بزنید که فکر کنه کلا ذهنی ندارید! بعد از مدتی قادر خواهید بود سریعتر فکر کنید و حرف بزنید و میزان مکث شما کمتر خواهد بود.

3- ببینید حرفی که میزنید اصلا لازم هست که گفته بشه؟ کلا نگفتن حرفهایی که لزومی نداره بزنید از گفتنش بهتره !

4- حرف زدن را در زمینه مسائلی که تخصص و تسلط ندارید متوقف کنید و براحتی بگید نمیدونم ، اظهار فضل در اینگونه موارد باعث تمسخر شما توسط دیگران خواهد شد. گفتن نمیدونم خیلی بهتره از دادن اطلاعات نادرست یا خنده دار میباشد.

5-اجازه بدید طرف مقابل حرفش را تمام کند و سپس حرف بزنید ، شاید در میان حرفهایی که میزند نکته ای باشد که جهت سخن شما را عوض کند.

6- موقع خوردن چیزی حرف نزنید چه پای تلفن چه حضوری ، حس بسیار بدی را به طرف مقابل منتقل میکنید ،

7- دو مدل مختلف حرف نزنید ! گاهی بعضی آقایان و یا خانمها موقع حرف زدن با جنس مقابل کلا لحن و تن صدایشان تغییر میکند و کاملا مشخص مصنوعی میشود.

8- شمرده واضح و با تن صدای مناسب حرف بزنید ، نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه ، مطمئن شوید که شنونده حرفهای شما را متوجه میشود.

9- سعی کنید لحن و کلمات تمسخر آمیز را یا استفاده نکید و یا اگر طرف مقابل پرسید : داری مسخرم میکنی ؟ بگید بله و منکرش نشید ! (لبخند)

10- در میان حرف زدن سعی کنید از کلمات مثبت بیشتر استفاده کنید ، از دید من این دو سوال با اینکه مفهوم یکسانی دارند بار متفاوت گویشی هم دارند : میخوای بیای پیش من؟ نمیخوای بیای پیش من؟ ، اولی را ترجیح میدم.

11- پیچیده و سخت صحبت کردن و استفاده از لغات نامانوس در همایش های تخصصی قابل قبوله ، در محاوره های روزمره ، ساده و روان و صمیمانه صحبت کنیم.

12- موقع صحبت کردن به چشمهای طرف مقابل نگاه کنید و با قدرت و اعتماد به نفس حرف بزنید ، بدانید که کلام شما نشانه دیگری از ضعف و یا قدرت روح شما نیز خواهد بود و در صورتی اثر گذار میباشد که منشا آن سخنان (فکر شما) خود به آنچه میگوید باور و ایمان داشته باشد.

***

قطعا موارد زیاد دیگری هست که همنشین های خوب مجازی میتونن یادآوری کنند.

نظرات 8 + ارسال نظر
میس ام دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 21:11 http://chlorophyll.blogfa.com/

خوووب بود

ممنون از حضورتون !

مهسان دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 19:06 http://warrior-75.blogfa.com

عالی بود ممنون

ممنون از شما

فاضله دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 17:25 http://golneveshteshgh.blogsky.com

نظر مبسوطی بود !
ممنون از حضورتون

بارون دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 16:58

داشتم با این موارد خودمو به چالش میکشیدم ببینم کدوما رو رعایت میکنم؟ در کدوم موارد ضعف دارم یا کوتاهی کردم و باید تمرین کنم که در فکر و کلام تقویت بشه؟ کلام آدمها برای من خیلی خیلی خیلی مهمه، باید ببینم من هم همینقدر در برخورد با آدمها سعی میکنم کلام خوب و با فکری داشته باشم یا نه؟ به قول شما باید ببینم خروجی فکرم رو چطور بیان میکنم؟ میخواستم بعد از چالش به خودم نمره بدم البته نمرمو به هیشکی نمیگم، خصوصیه
هیچی اندازه کلام بجا که به پشتوانه فکر به زبون بیاد نمیتونه در روابط آدمها تأثیرگذار باشه، و چقدر حرف شما درسته که کلام جدا از فکر و اندیشه نیست.
حتی شدیدترین انتقادها اگر با کلام درست منتقل بشه سازنده ترینه، زبون یه تیکه گوشت بیشتر نیست اما با درست و غلط چرخوندنش و اینکه چقدر از فکر و مغز فرمان بگیره قطعا هم توان آبادی داره هم خرابی.

تبادل اندیشه و به اشتراک گذاری افکارمون ، هدف از این مطالب و نوشته هاست ، خوشحالم که حضور شما و دوستانی که فکر ها را میخوانند و مینویسند باعث به جریان افتادن اندیشه میشه.
ممنون از نظر و حضور شما

دختر غریبه دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 15:54

نگاه کردن و زل زدن به لب ها هم موقع صحبت کردن اصلا حس خوبی نداره ....

من وقتی صحبت میکنم کسی به لبام فقط نگاه کنه دیگه نمیتونم ادامه بدم به صحبت ....

توصیه میکنم ، مسائل خارج از موضوع صحبت ، رشته افکار و سخن را از دستتان خارج نکند ، وقتی با حرفی که پشتوانه تفکر به همراهش هست مشغول صحبت هستید ، سعی کنید به حواشی فکر نکنید و سررشته را از دست ندهید.

من دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 15:53 http://me2020.blogsky.com

بله منم با شما موافقم که حرفی که به زبان میاری برگرفته از فکر آدم باشه نه این که هر چیزی رو به زبون بیاری ولی نوع بیان به همون اندازه مهمه این که چطور این سخن رو ادا کنی

همینطوره ، حرفی که با فکر و نحوه درست بیان بشه قطعا تاثیر خوبی بر روی شنونده خواهد داشت.
ممنون از شما

دختر غریبه دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 15:43

من گزینه ۱۰ رو خیلی رعایت میکنم

کار خوبی میکنید و حتما نزدیکانتان از این جنبه مثبت شما حس خوبی خواهند گرفت.
ممنون از حضور و نظرتون

من دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 15:27 http://me2020.blogsky.com

نحوه کلام خیلی هم موثره و به شدت نقش داره در حسی که به اطرافیان منتقل میکنه،گاهی یه جمله با لحن و کلام نادرست میتونه سبب رنجش حتی نفرت دیگران از ما بشه برعکس اون هم زیاده کلام درست و به جا میتونه جلوه ویژه ای از ما در ذهن بقیه بسازه

از دید من گزینه 2 مهمتر از بقیه موارد هست ، ظاهر و امکانات میتواند نمای بیرونی ما را تشکیل دهد و کلام نشانی از فکر و درون ما باشد.
با سپاس از حضور و نظر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد