بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

بخدا !

مگر قرار است خلاف بگویید که لازم به ابراز قسم در میان صحبت دارید؟ مگر شکی در این دارید که شنونده حرفهایتان را باور نمیکند؟ آیا با قسم خوردن و آوردن اسامی مقدس یا جان عزیزانمان ، میتوانید به کسی که دارد حرفهایتان را میشنود ، چیزی را بقبولانید؟

مگر قرار است که وقتی حرفی میزنیم به آن پایند نباشیم که تاکید میکنیم "قول میدم" ، چرا نباید حرفهای ساده ما که زده میشه همان قول و قرار ما باشه؟

از دید من کسی که برای اثبات حرف یا تعهدش به قسم و قول متوسل میشه ، خودش از همه کمتر به درستی سخنانش باور داره ، بماند تا شنونده !

ساده صحبت کنید و به آنچه میگویید عمل کنید، اینگونه باورپذیری شما برای طرف مقابل بیشتر خواهد بود.

نظرات 6 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 17 تیر 1399 ساعت 21:16 http://15azar59.blogsky.com

البته لزوما همیشه قسم خوردن به معنای بی اعتمادی و عدم باور طرفین نیست گاهی تاکید و گاهی نشانه بزرگی و اهمیت مطلب هست چنانکه خداوند بزرگ اینکار را انجام دادن در قران کریم
در آیات بسیاری از قرآن کریم، خدای متعال به چیزهایی سوگند یاد کرده، از جمله ذات پاک خویش، روز قیامت، فرشتگان، ماه، خورشید و... در حالی که خداوند بی نیاز از سوگند بوده ولى سوگندهاى قرآن همیشه داراى دو فایده مهم است: اول تاکید روى مطلب و دیگر بیان عظمت چیزى که به آن سوگند یاد مى‌شود؛ زیرا هیچ کس به موجودات کم ارزش سوگند یاد نمى‌کند. و اهمیت برخی از مطالب آنقدر بالاست که خداوند در یک سوره یازده مرتبه قسم یاد نموده است و از طرفی این سوگندها که خطاب به انسان است، جهت تفهیم ارزش و منزلت او بوده تا انسانها به ارزش وجودی خود پی برده و خود را به بهایی اندک نفروشند و در برابر نعمت های فراوانی که خداوند برایشان ارزانی داشته، جهت رسیدن به قرب الهی تلاش کنند
....
بماند که خب انسان خطاکار همواره از همه چیز سواستفاده هم کرده ...

بحث من بر سر هر موضوع بی اهمیتی است که به سادگی برای آن قسم میخوریم یا قول میدهیم، استفاده زیادی یا بدون پشتوانه در روزمره ما بقدری شده که به نحوی برای شنونده شاید بجای اطمینان حس بی اعتمادی بوجود می آورد.

دختر غریبه سه‌شنبه 17 تیر 1399 ساعت 19:37

دیگه گاهی مصلحتی میاد به زبون!
ولی من از دوستم یاد گرفتم که دیگه به زبون نیارم.... شما هم استفاده نکنین ... کار بدیه

ممنون از راهنمائیتون ، نهایت سعی خودم را خواهم کرد !

مریم سه‌شنبه 17 تیر 1399 ساعت 17:43 http://golebahari98.blogfa.com

بله بعضی ها صبح تا شب قسم میخورن...عادت دارن...به خودشون هم شک دارن

برای بعضی عادت شده که برای هر چیز بی اهمیتی هم قسم بخورند، متاسفانه !

بارون سه‌شنبه 17 تیر 1399 ساعت 15:07

(لبخند)

بهاره سه‌شنبه 17 تیر 1399 ساعت 12:45

منم بخاطر همینه ک بلاگفارو دوسش دارم

در وبلاگها تاکید بر روی متن (اندیشه) میباشد تا بر روی عکسهایی از مدل ماشین یا لباس و نحوه آرایش و ... ، کسانی که توان این را دارند که فکرشان را بنویسند ، قطعا در مکانی برتر قرار میگیرند.
ممنون از حضورتون

قاصدک سه‌شنبه 17 تیر 1399 ساعت 12:33

لایک

سپاس از حضورتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد