بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

کلام شفاف !

وقتی در اول رابطه شفاف و واضح خواسته ها و نخواسته هاتو بگی  و از او هم بخوای که اینکارو بکنه ، بعدا جایی برای گله و شکایت باقی نمیمونه.

کلام مبهم باعث میشود هر طرف به دلخواه خود تفسیری از شرایط آن رابطه داشته باشد. از این نگران نباشید که با کلام شفاف او را از دست خواهید داد ، بهتر است که این رابطه شکل نگیرد تا بخواهد به چیزی تبدیل شود که سوهان روح و مایه آزار شما و شخص دیگری باشد !
نظرات 2 + ارسال نظر
بارون شنبه 1 شهریور 1399 ساعت 16:42

حرف شما درست،
در اینکه تمام خواسته ها گفته بشه هیچ شکی نیست،
صداقت شرط لازم و حیاتی و اولین قدم در هر ارتباطی هست،
ولی در خیلی از مسائل زندگی نمیشه خط کش برداشت و محاسبه دقیق انجام داد، تمام خواسته ها نه، ولی یه چیزهایی به مرور زمان و در موقعیت های مختلف و با حضور طرف مقابل ممکنه تغییر کنه و کم کم شکل و رنگ دیگه ای بگیره، فکر میکنم آدمها باید کمی منعطف تر باشند، ما کنار هم قرار میگیریم که همدیگه رو درک کنیم و هوای دل همو داشته باشیم و در هر شرایطی همراه باشیم، حالا ممکنه این وسط خواسته ای تغییر کنه یا خواسته ی جدیدی شکل بگیره، اصل اینه که بتونیم همدیگه رو بفهمیم و بهتر بخوام بگم زندگی رو بلد باشیم و طرف مقابل رو هم همینطور.
قرار نیست خواسته ما باعث آزار دیگری بشه و قرار هم نیست ما موافق تمام خواسته ها و نخواسته های طرف مقابل باشیم، و قرار هم نیست آدمی پیدا بشه که با تمام خواسته و نخواسته ما هماهنگ باشه.
زندگی با آدمی که برای هر چیزی میخواد دوتا دوتا چهار تا کنه و بگه من همون اول گربه رو دم حجله کشتم که الان همه چی طبق اصول و خواسته های اولیه پیش بره سخت خواهد بود و از عهده هر آدمی بر نمیاد.
کلام شفاف کاملا مورد قبوله اما باید همه چی رو با هم دید.

بیچاره این گربه هایی که دم حجله میکشن ! کاری هم ندارن به کار کسی .(لبخند)
متوجه منظور شما شدم و موافقم ، ولی باز حرف تجربه هست و گفتن این حرفا که بیانش لازم هم هست از نگفتنش بهتره ، حداقل خواسته های فعلیتونو شفاف و واضح بگید.از دید من پنهان کردنشون از خلاف گفتن بدتره !
سپاس از نظر شما

تیلوتیلو شنبه 1 شهریور 1399 ساعت 14:42 https://meslehichkass.blogsky.com/

خیلی از این دستورالعمل ها درست هستند و وقتی مینویسیمشون دقیق و عاقلانه
اما در عمل خیلی ریزه کاری و نکته وجود داره
بله خیلی چیزها را در اول رابطه میشه شفاف و روشن کرد
ولی خیلی از رفتارها و درخواستها و خواسته ها و ....وجود دارند که بعدها به وجود میان
خیلی نکاتی بعدها به وجودمیاد که باعث گله و شکایت میشه
صداقت و رو رواستی ، شفاف بودن همه چیز خیلی کمک میکنه به شکل گیری رابطه درست
ولی این دلیل نمیشه که صرفا اون رابطه درست پیش بره

بحث سر درست پیش رفتن یک رابطه نیست ، سر گله و شکایت و تو به من اینو نگفته بودی وگرنه من اونطوری میکردم و اگه از اول میدونستم فلان کارو میکردم یا نمیکردم هست !
هیچ چیز بهتر از زیر یه سقف بودن اونم به مدت کافی (چند سال) نمیتونه ارزیابی درستی از اون زندگی بده ، تازه خیلیا میبینی بعد 10-20 سال بازم به مشکل برمیخورند، ولی میشه با یه راهکارهایی اختلاف ها را به حداقل رسوند ،از دید من ، حداقل شروعش اصولی باشه، برای حق انتخاب هر دو طرف هم خوبه .
در شروع یک رابطه گفتنی ها و ناگفتنی ها را بهم بگین و شاید طرف مقابل هم وسوسه بشه و چیزایی بگه که برای شما جذاب باشه یا نباشه .
کلام شفاف ، حرف تجربس ، امتحانش کنید !
سپاس از نظر متفاوت و خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد