بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

شعار !

پول برام مهم نیست ! شخصیت طرف برام مهمه / این جمله را زیاد شنیدم ، خصوصا از طرف خانمها ، نمیگم شخصیت مهم نیست ولی پول هم مهمه ، همچین حرفی را بشنوم ، احساس میکنم در همان قدم اول گوینده خلاف میگوید یا هنوز به آمادگی مناسب برای زندگی نرسیده و در دنیای احساس غوطه ور است.

ما یه مجموعه از داشته ها و نداشته ها هستیم و هر چه که داریم و نداریم "من" را میسازد.حداقل گفته بشه هم پول برام مهمه هم شخصیت ،این پذیرفتنی تره ،  از دید من شعار ندیم و جوری حرف نزنیم که شنونده توی دلش به ما بخنده !

نظرات 5 + ارسال نظر
قاصدک یکشنبه 2 شهریور 1399 ساعت 20:02

نه همونجوری که گفتم ملاک اصلی من پول نبود
حتی خواستگار من که الان همسرم شده گفته بود هیچی نداره نه ماشین نه خونه و هیچی. در مقابل خواستگار دیگه ای داشتم که همه اینا رو داشت. شغل و تحصیلات هر دو نفر یکی بود ولی من همسرم که مورد بی پول بود رو انتخاب کردم ملاک من که پول نبود
ملاک اصلی من اعتقادات بود و داشتن تحصیلات خوب و با جربزه بودن و داشتن یه شغل. و تفاوت همسرم با اون یکی خواستگار داشتن اعتقادات مشابه من بود.

ممنون از انتقال تجربتون

قاصدک یکشنبه 2 شهریور 1399 ساعت 17:06

من هم با نظر تیلو تیلو و هم با نظر شما موافقم این که پول کلا مهم نباشه امکان نداره چون ما واسه زندگی نیاز به آب و غذا و سرپناه و ... داریم یعنی یه حداقلی باید باشه ولی اینکه یکی رو به خاطر پول آدم دوست داشته باشه یعنی با بی پول شدنش باید طرفو رهاش کرد و این مدل دوست داشتنو فکر نکنم کسی بخواد به نظرم همه دوست دارن زندگی مشترک تشکیل بدن که هم تو سختی ها و هم تو خوشیا یکی کنارشون باشه. مثلا یکی ممکنه آدمی باشه که چیز زیادی نداره ولی میبینی با جربزست یعنی از پس زندگی بر میاد ممکنه اینجا دارایی ملاک نباشه ولی اینکه آدم توانمندیه کفایت کنه از یه طرفم حالا خود من اگه یکی پول باد آورده داشته باشه یا از اول بچه پولدار باشه ولی اگه اون نفر رو توانمند ندونم همه اون موارد تقریبا واسم هیچه. تقریبا همه چی مهمه و آدم دنبال کسی میگرده که کفه ترازوش به سمت ملاکای اصلی که واسه زندگی در نظر داره سنگینی کنه.

و یکی از او ملاکهای اصلی ، پوله !
ممنون از حضور و نظر شما

بارون یکشنبه 2 شهریور 1399 ساعت 16:19

پول مهمه خیلی هم مهمه ولی مبنای زندگی نیست( میگن داشتنش خوشبختی نیست اما نداشتنش عین بدبختیه واقعا درسته)
و هر آدمی باید با توجه به خواسته ها و انتظارات خودش میزان پول و مادیات رو مشخص کنه.
برای هر مردی لازمه که پول داشته باشه، و برای هر مردی که میخواد سایه سر یه خانواده باشه واجبه که پول داشته باشه!
بی پولی روی عزت نفس آقایان تاثیر بسیار زیادی داره و اونی که نداره حس میکنه ضعیفه، و وقتی حس کنه ضعیفه اعتماد بنفس نداره و این اصلا خوب نیست.
یه زندگی که همش نداری باشه چه خاطره قشنگی میشه باهاش ساخت؟ اصلا وقت و انرژی برای خوب زندگی کردن دارن؟
نه اونهایی که پول دارن و بازم پول روی پول میزارن و زندگی از یادشون رفته قابل قبولن و نه اونهایی که هیچ ندارند، چون کنار هر دو مورد هیچی از زندگی متوجه نمیشی، اونی که داره حتی اگر پولدارترین هم باشه بازم برای زندگی مشترک هیچ ارزشی نداره( این نظر منه) چون تمام زندگی فقط به پول فکر میکنند، و به اسم رفاه بیشتر زندگی و خانواده رو نادیده میگیرن.
و در نهایت، خواستن یه آدم معمولی با دارایی معمولی که زندگی رو بلد باشه، قطعا شعار نیست.
من نظر شخصی خودم رو گفتم و قطعا در این موارد نظرات افراد با هم خیلی متفاوته.

نظر واقع گرایانه ولی هنوز با طعم احساس بود ، در همین تعادل بمونید ، البته از دید من !
سپاس از حضور و نظر متعادلتون

تیلوتیلو یکشنبه 2 شهریور 1399 ساعت 13:15 https://meslehichkass.blogsky.com/

البته که روراست بودن خیلی خوبه
و البته که شعار هست که بگیم پول مهم نیست
ولی کسی را به خاطر پول خواستن به نظرم از اون طرف بوم افتادن هست
حتی اگه قسمتی از علاقه باشه
علاقه نیست این یه معیار هست برای انتخاب
اگه علاقه به خاطر پول هست یعنی اگه کسی پولدارتر ببینه ممکنه دیگه به شما علاقمند نباشه؟ یا اگه کسی پولدارتر باشه و بهش ابراز علاقه کنه ممکنه شما را رها کنه؟
یا حتی بیایم قشنگتر به قضیه نگاه کنیم ، ممکنه شما به هر دلیلی کل داراییتون را از دست بدید و بی پول بشید ، باید قسمتی از علاقش به شما را از دست بده؟
به نظر من بگیم پول مهم نیست ، شعار دادیم
مسلما در زمان انتخاب هم وجود پول بی تاثیر نخواهد بود
و البته درجه اهمیتش در افراد مختلف فرق داره
ولی علاقه مندی بهم دیگه به خاطر پول ... تامل برانگیزه
حتی اگه شعار به نظر بیاد ، حداقل من یکی آقای دکتر را به خاطر پول داشتن یا نداشتن مورد مهر یا بی مهری قرار نمیدم

با احترام به نظر شما ، ولی در دنیای واقعی جواب سوالاتتون اکثرا بله هست !
من جایی نگفتم صرفا پول ! منظورم از این نوشته اینه پول هم مهمه و بهش فکر میشه ، چرا در بیان و صحبت عنوان میشه برام مهم نیست ! این از دید من عدم صداقت هست.
ممنون از نظر شما

تیلوتیلو یکشنبه 2 شهریور 1399 ساعت 12:21 https://meslehichkass.blogsky.com/

البته که این حرف کاملا درست هست و کسی که این حرف را میزنه حتما داره از سر احساس حرف میزنه و پختگی لازم را برای زندگی نداره
اما کاش اونقدر پول مهم نباشه که روی همه چیز را سرپوش بزاره...
کاش بتونیم درجه اهمیت هرچیزی را مشخص کنیم
آدمیزاد موجود حریصی هست
در ذات اینطوری هست و این باعث پیشرفتش میشه
هرچی داشته باشه بیشتر و بیشتر میخواد
کاش به بعضی از خواسته های لجام گسیخته بتونیم افسار بزنیم

از دید من بد هم نیست که یه قسمتی از علاقه به کسی بر مبنای پول اون شخص باشه ، آدم را با داشته ها و نداشته هاش میخوان ، حتی عنوان کردنش را هم بد نمیدونم ، ولی اینکه آدمها موقع حرف زدن شعار بدن و ته دلشون به چیز دیگه فکر کنن را درست نمیدونم.
ممنون از نظر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد