بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

بدبینی خوب !

میخواهید کاری انجام دهید ، شراکتی بکنید یا خانه ای بخرید و موارد مشابه ...

از دید من اینکه صرفا به این فکر کنیم که همه چیز خوب میشود و  مشکلی بر سر راه ما قرار نمیگیرد ، کار درستی نمیباشد. وقتی به یک مسئله مادی فکر میکنید (بحث مسائل اجتماعی - عاطفی جداست) فکر کردن به اینکه همه چیز خوب و خوش خواهد بود شما را از مشکلات احتمالی غافل خواهد کرد، اگر همه چیز خوب پیش برود که نیازی به فکر کردن ندارد !

شما میبایستی در شروع یک کار احتمال به مشکل خوردن را در نظر بگیرید و برای آن شرایط خود را آماده نمایید.به عقیده من کمی بدبینی و احتیاط در اینگونه موارد میتواند آمادگی لازم را برای مواجهه با شرایط سخت و غیر قابل پیش بینی به شما بدهد.

نظرات 2 + ارسال نظر
بارون سه‌شنبه 4 شهریور 1399 ساعت 12:51

خیلی موافقم، کمی بدبینی در این شرایط خیلی لازمه، در واقع این مدل بدبینی واقع بینانه هست و اصلا هم بد نیست، فقط کنار این بدبینی خوب، باید کمی آگاهی در مورد مسئله مورد نظر هم داشته باشیم تا دچار اشتباه نشیم، یه مورد برای من پیش اومد که بدبینی لازم رو داشتم ولی تاثیر خوش بینی بیش از حد اطرافیان و آگاهی و اطلاعات کم خودم در اون باره باعث شد به مشکل بخورم، اعتماد به دیگران خصوصا در شراکت و خرید وفروش و ... خیلی اشتباهه.

ممنون از حضورو انتقال تجربتون ، من هم موافقم که علم و اطلاع از هر موضوعی میتونه در رسیدن به نتیجه مثبت به ما یاری کنه.

تیلوتیلو سه‌شنبه 4 شهریور 1399 ساعت 11:12 https://meslehichkass.blogsky.com/

سلام
حتی در مسائل اجتماعی و عاطفی هم یه درصد کمی بدبینی میتونه کمک کنه که همه جوانب کار را در نظر بگیریم

سلام
از دید من ، در آن موارد بهتره که مبنا بر احتیاط و برائت باشه تا خلافش ثابت بشه !
ممنون از نظر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد