بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

حریم کودکانه !

از دید من لازمه به بچه ها اول از همه راستگویی را یاد بدهیم ، زمانی هم میتوانیم اینکار را بکنیم که خودمان صداقت داشته باشیم ، روح کودکان بسیار حساس تر و ظریف تر از روح ماست ، صبح که میخواهیم از خواب بیدارشون کنیم ، وقتی ساعت 8 است ، نگیم ساعت 9 شده بیدار شو ! از دید آنها این خلافگویی هست و از دید ما چیز مهمی نیست !

بهشان بیاموزیم که بدنشان حرمت دارد و هر کس تحت هر عنوان بخواهد به آن دست بزند و حتی خیره نگاه کند ، دارد به حریم آنها تجاوز میکند ، این هر کس حتی به نزدیکترین افراد فامیل هم گسترش پیدا میکند ، انها را نترسانید و اجازه دهید تمام مسائل هرچند بزرگ را بتوانند براحتی با شما مطرح کنند و از این نگران نباشند که تنبیه یا توبیخ میشوند.

اگر سوالی کردند که از دید ما ناپسند است ، حس دانستن آنها را سرکوب نکنیم و شفاف و واضح پاسخ دهیم و یا تاکید کنیم که در فرصت و زمان مناسب حتما پاسخ داده خواهد شد و زمانش که رسید حتی اگر خودشان هم فرآموش کرده بودند ، شما یادآوری کنید و  پاسخ مناسب را در اختیارشان بگذارید.بگذارید این حس را داشته باشند که صحیح ترین و دقیق ترین پاسخ را از شما دریافت خواهند کرد و شما را بعنوان مرجع بشناسند نه افراد غریبه و دیگران را .

وقتی متوجه مشکلی از ایشان شدید یا به رفتار نامناسب خاصی اعتراف کردند ، شماتت و نکوهش را بکناری بگذارید و حتی بخاطر صداقتشان تشویقشان هم بکنید و موضوع را بزبان ساده برایشان باز کنید.چیزی که ممکن است از دید ما بسیار بی اهمیت باشد ، ممکن است در دنیای کودکان خیلی مهم باشد ، به درخواست های کودکانه آنها احترام بگذارید و اهمیت دهید.

گاهی به همراه آنها رفتار کودکانه داشته باشید و مانند ایشان شوید ، بگذارید بچه ها با شما دوست باشند !

نظرات 2 + ارسال نظر
بارون چهارشنبه 5 شهریور 1399 ساعت 15:09

دنیای کودک یه لوح کاملا پاک و سفید هست، فکر میکنم در مقابل هر چیزی که اونجا مینویسیم، خط خطی میکنیم، میکاریم، سرکوب میکنیم و... مسئولیم.
همیشه و علی الخصوص در جامعه ما، تاکید شده به مسئولیت و احترام فرزند در مقابل پدر و مادر، بدون شک این مسئله الزامی و واجب هست و همه ما وظیفه داریم رعایت کنیم، اما خیلی کم اشاره میشه به اینکه همون اندازه هم پدر و مادر در رابطه با شکل گیری و رشد شخصیت فرزندان و احترام به اونها وظیفه دارند، اینکه به دنیا بیاری و بزرگ کنی یه بحثه و اینکه چطور بزرگشون کنی و به فکر پرورش درست روح و روان و جسم و هر آنچه متعلق به اونهاست باشی یه بحث دیگست.

از دید من سخت تر از زن یا شوهر شدن ، پدر یا مادر شدن هست !
ممنون از نظر درست و خوب شما

تیلوتیلو چهارشنبه 5 شهریور 1399 ساعت 11:08 https://meslehichkass.blogsky.com/

سلام
چرا حس کردم این متن را در حالی نوشتید که به هیچ کودکی نزدیکه نزدیک نیستید؟
لازم نیست به کودکان راستگویی بیاموزیم ، آنها راستگویی را خیلی خوب بلدند
همین که به آنها دروغگویی نیاموزیم کافیست
بچه ها با ان فطرت پاکی که دارند کافیست که به آنها بدی نیاموزیم
آنچنان رفتارهای خوبی از خودشان بروز میدهند
من که از دیدن مهربانی و قلب کوچکشان واقعا لبریز میشوم

سلام
ممنون از نظر و ارتباط خوب شما با کودکان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد