بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

مُسَکنِ اختلاف !

مگر میشود یک زندگی بدون اختلاف نظر وجود داشته باشد ؟ قطعا نه ، 2 انسان با نحوه و سبک مختلف زندگی در موارد گوناگون به زیر یک سقف میروند ، مشخص است که برخورد خواهند داشت ، تمام صحبت این است که این موارد کنترل شود و باعث ایجاد مشکلات بزرگتر نشود.

از دید من یکی از مواردی که میتواند به حل اختلاف کمک کند ، پیدا کردن ریشه و خشکاندن آن است ، نه اینکه سطحی با آن برخورد شود ، اگر دردی وجود داشته باشد و قاطعانه آن را درمان نکنیم و صرفا بدنبال مُسکن های موقت باشیم، مزمن میشود و هر از گاهی با عوارض و نشانه های جدید سرباز خواهد کرد.

مصداق : همسر شما بنا به دلایلی به منزل خانواده (پدری یا مادری) شما نمیاید و هر بار چیزی را بهانه میکند و  سر آن بهانه ها با هم اختلاف خواهید داشت و ممکن است حتی شما بتوانید بهانه را از او بگیرید و او "مجبور" شود علی رغم میل باطنی با شما بیاید ، ولی این مسکن است و فقط برای این بار موثر است ، آنهم با اجبار ،   ریشه در اختلافی است که فرضا همسر شما با یکی از اعضا خانواده دارد و تا آن موضوع حل نشود ، همیشه این مشکل را خواهید داشت.بهتر است با آن عضو خانواده صحبت خصوصی یا در حضور همسر انجام داده و مشکل را ریشه ای حل نمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
بارون سه‌شنبه 11 شهریور 1399 ساعت 15:21

حرف شما کاملا درسته ولی هستن آدمهایی که هر کاری هم بکنی رویه نادرست خودشون رو ادامه میدن، با حرف زدن و رفع اختلاف هم مشکل کاملا برطرف نمیشه و همیشه انگار منتظر یه جرقه هستن که آتیش به پا کنند.
متاسفانه احترام و مراعات و گذشت خیلی کمتر دیده میشه، انگار صبور بودن و پذیرش حرفی که به هر دلیلی دلخواه ما نیست بیشتر برای قدیمی ها بوده و هر چه میگذره کمرنگ تر میشه.

در هر حال درمان اگر سخت هم باشه از مسک بهتره ، از دید من البته.
ممنون از نظر متفاوت شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد