بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

انتقاد و تشویق !

کارهای خوب را هم میبینید؟ بموقع تشویق میکنید؟ یا فقط منتظرید که طرف مقابل یه اشتباه کنه و انتقاد کنید؟

شاید اثری که تحسین یک کار خوب روی انسان میگذاره خصوصا از سمت کسی که برامون مهمه ، بهترین انگیزه برای ادامه دادن آن باشه.

از دید من انتقاد هم لازمه ، انسان ذاتا جوریه که وقتی کار اشتباهی میکنه و مانعی برای خودش نمیبینه ، اونو با شدت بیشتر ادامه میده !

اگر کسی که به مهر و علاقه او بخود اعتماد دارید انتقادی از شما کرد ، جبهه نگیرید ، نجنگید و اجازه بدید اون بتونه آزادانه حرفشو بزنه ، همون موقع با وجدان خودتون حرف بزنید و اگر انتقاد وارد بود آن را بپذیرید ، حتی اگر هم وارد نبود بدانید که او شما را دوست دارد و برایش مهم هستید که اشکال کار شما را از دید خودش میگوید .

از آن روزی نگران باشید که هر کاری (درست یا غلط) هم انجام دادید ، نگاهی بی تفاوت در مقابل شما باشد !

نظرات 2 + ارسال نظر
بارون شنبه 22 شهریور 1399 ساعت 16:21

تازه وقتی در مقابل نگاه بی تفاوت قرار میگیری قدر انتقادهایی که نشون دهنده دیده شدن توسط طرف مقابلت بوده میدونی.
به نظر من انتقاد بجا و درست بخشی از دوست داشتنه، ما نسبت به افرادی که برامون مهم نیستن انتقادی نداریم.
بهتره وقتی انتقادی میشنویم نخوایم همون موقع اثبات کنیم که اشتباه میکنن، به خودمون زمان بدیم و منصفانه فکر کنیم، برای خودم بارها پیش اومده که از انتقاد شنیدن در لحظه ناراحت شدم اما وقتی بعدا بهش فکر کردم به راحتی پذیرفتم و خیلی خیلی برام مفید بوده.

تشویق هم که مشخصه، هر آنچه خوبی هست همه رو با هم داره یه تشویق واقعی از یه آدم واقعی..

ممنون از اینکه با ما بودی ، سپاس از نظر خوبتون

قاصدک شنبه 22 شهریور 1399 ساعت 11:08

خیلی لایک
آره من و همسرم هم سعی میکنیم همیشه اینجوری باشیم. انتقاد آدمو کمی اذیت میکنه ولی سعی میکنم واقع بین باشم و روی انتقادی که به عملکردم شده فکر کنم و اگه وارد بود بپذیرم و اگه وارد نبود دلایلم رو توضیح بدم تا در کل به نتیجه مشترک برسیم.

ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربه خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد