بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

طلبکارِ عشق !

از کسی برای به نتیجه نرسیدن روابط عاطفیش با شما طلبکار نباشید!

عقیده دارم که اشکال از درون خودمونه ، گاهی آدم وعده هایی که خودش به خودش میده را نمیتونه عمل کنه ، چه انتظاری از وعده دیگران دارید؟ میاد بهتون میگه میخوام باهات ازدواج کنم و زیرش میزنه؟ یعنی هر کی هر چی بگه قبول میکنین؟ یعنی اگه من الان بگم میخوام ببرمت قطب جنوب یه دوری بزنیم و بیاییم ، قبول میکنی؟  یا خودتون میخواهید که قبول کنید؟ زیرش هم نزنه و ازدواج هم بکنه ، عقیده دارم مشکلاتتون حل نمیشه ، اول خود واقعیتون ، خود با ارادتون ، خود شادتون  ، خود قدرتمندتون ، خود با فکر و عقلتون  و ... را پیدا کنید ، میبینید که دیگه به دیگران انگ بی وفایی و بدعهدی نمیزنید.

اینکه بگید عمرم رفت ، جوونیم را به پای تو ریختم یا حرفای مشابه ، از دید من قابل قبول نیست ، مگه جبری در کار بوده؟ مگه بزور مجبورت کرده بودن عاشق کسی بشی؟ اصلا از شما بپرسن عشق چی هست و چی شد که عاشق شدی ، میتونی جواب بدی؟

میدونید چرا بعضیا میگن ، عشق چرا نداره؟ چون جوابی براش ندارن ، نه اینکه چرا نداشته باشه ، شاید روشون نمیشه بگن ، هوس بود ، تنها بودم ، یکی را میخواستم که مال خودم باشه و خواسته های  منو تامین کنه و ... !

از دید من عشق یعنی شادی ، لذت ، ازادی ، خوش بودن ، خندیدن ، وقتی میبینی همه روز و شبت شده آه و ناله ، حال روحی و جسمیت خرابه ، بدتر از قبل شدی ، چرا اسمشو میذاری عشق؟!  خب قبلش که حالت بهتر بود !

از دیگران برای اینکه میان و میرن طلبکار نباشیم ، در حقیقت در اکثریت قریب به اتفاق روابط عاطفی انسانها اگر ضربه ای هم خوردیم ، بدونیم که کار کار خودمون بوده ، خودمون خواستیم که بهمون وعده داده بشه ، حتی میدونستیم واقعی هم نیست ، هیچکس دیگه ای را مقصر ندونیم .

نظرات 6 + ارسال نظر
قاصدک پنج‌شنبه 27 شهریور 1399 ساعت 08:16

"یه جایی میبینه که عمرش را داره به هدر میده ،حالا هر جایی از زندگی هست ،رابطه را تمومش کنه ! " اگه عقیده و نظر آدم مطابق این جمله ای که گفتید باشه با یه بیماری و یا برشکستگی و یا دیدن یه فرد با موقعیت بهتر و... و .... باید حق داد طرف مقابل تصمیم به جدایی بگیره اینجوری که درست نیست! اگه این مدل زندگی خوبه که همون سبک زندگی بی تعهد کشورهای دیگه محسوب میشه که هر دو طرف هر روز با یکی زندگی می کنن و تعهدی هم به زندگی با فرد خاصی ندارن خانواده مفهومی نداره و تنها ملاک خوشگذرانی در زندگی به هر طریقی محسوب میشه تو این مدل زندگی ممکنه یه نفر مایل به ادامه زندگی باشه و طرف مقابل از نظر خودش فردی بهتر رو پیدا کرده و ....اصلا هم مهم نیست که فردی که باهاش زندگی میکرده چقدر با رفتنش افسرده و داغون بشه تو این مدل زندگی هر کی عاطفی تره باید بره بمیره چون اصلا عاطفه معنا نداره بلکه مهم برتری افرادِ.
البته شایدم من برداشت درستی از این جملتون نداشتم؟!.

عنوان نوشته طلبکارِ عشقه ! منظورم از اون جمله که در ابتدای نظرتون نوشتید اینه ، کسانی هستند که فقط فکر میکنند عمر و زمان خودشون را گذاشتند و طرف مقابل براش عمرش بی ارزشه !
اگر حس میکنند که عمرشون داره تلف میشه میتونن با کسی باشن که این احساس را نداشته باشن ، این جمله که عمرم را برات گذاشتم ، مثل سوهانیه به روح طرف مقابل .
متاسفانه نوشتار لحن نداره و مانند کفتکوی رودررو مجال چندانی هم برای توضیحات نداره.
ممنون از نظر شما

بارون چهارشنبه 26 شهریور 1399 ساعت 17:37

معلومه که میشه، عمر و لحظه های هر آدمی برای خودش باارزشه، طرفین هر رابطه ای هم همینطور.
ما انسانیم و زندگیامون به همدیگه متصله، هر عملی که انجام میدیم روی زندگی بقیه تاثیر گذاره، اگر در سیاره ای تنها زندگی میکردیم میشد گفت سهمی در گذر عمر دیگری نداشتیم اما در واقعیت و برای دنیایی که خطای یک نفر میتونه تمام دنیا رو درگیر کنه میشه همچین چیزی گفت؟؟
در پست قبل از مسئولیت گفتین، مسئولیت با انسان خلق شده و اگر در هر زمینه ای بخوایم نادیده بگیریمش قطعا تاثیر مخربش زندگی هایی رو خراب میکنه و امیدهایی رو ناامید میکنه و اعتمادهایی رو ویران میکنه که نباید...
میشه به اینها فکر نکرد؟ باور کنید نمیشه، به حرف راحته اما در عمل هرگز.

چیزی که از این زندگی میشه فهمید اینه که اگه خودت تونستی خودتو به آغوش بکشی و نفر اول زندگیت باشی تا همیشه مثل برنده ها سرت بالاست در غیر این صورت نه، اما هیچگاه نمیشه تاثیر خوب یا بد دیگران رو ندید گرفت،
در هر موضوعی تصمیم گیرنده نهایی خودمون هستیم اما این دلیل نمیشه سقف اعتماد و اطمینان همدیگه رو نابود کنیم، روح آدمها ارزشمنده، اینکه به هر دلیلی بخوایم نادیده بگیریم چون خودش خواسته اشتباهه، یا حداقل انسانی نیست.
شرایط آدمها، نوع دیدگاه، نحوه زندگی و میزان آگاهی، منطق و احساس و حتی میزان درکشون از مسائل با همدیگه متفاوته، ممکنه یک نفر در یه برهه ای دچار تصمیم گیری اشتباه بشه، درسته که در نهایت مسئولیت تصمیمش با خودشه اما من که عاقل و بالغم و از همه چی اطلاع دارم و میدونستم هدفم چیه و چرا دارم این مسیر رومیرم چرا باید خودخواهانه فقط به خودم فکر کنم؟ ما همه در برابر هر کاری که انجام میدیم مسئولیم.

لطفا پست بعدی را بخوانید !

بارون چهارشنبه 26 شهریور 1399 ساعت 15:36

نظر شما محترم، ولی ما آدمها به هم مربوطیم..دقیقه های زندگیامون به هم گره خورده.. این دقیقه ها، عمر ما محسوب میشه، غیر اینه؟

دقیقه های طرف مقابل عمر محسوب نمیشه؟

بارون چهارشنبه 26 شهریور 1399 ساعت 14:52

در بحث روابط بی سرانجام( روابطی که خودمونم می دونیم درست نیستن)حرفتون کاملا درسته، اما اگر کلی گفتین منصفانه نیست.

با احترام به نظر شما ، کلی گفتم ! کلا کسی باعث تلف شدن عمر کسی نمیشه ، یه جایی میبینه که عمرش را داره به هدر میده ،حالا هر جایی از زندگی هست ،رابطه را تمومش کنه ! در این زمونه (به استثنا موارد معدود) کسی بزور نمیتونه عمر کسی را ازش بگیره.
یا اگر میخواد ادامه بده دیگه کسی را غیر خودش مقصر ندونه .
ممنون از حضور و نظر شما

قاصدک چهارشنبه 26 شهریور 1399 ساعت 13:38

حرفاتون خیلی از نظر من قابل قبول و درسته ولی یه نکته ایم این وسط هست و اضافه میکنم. روراست بگم از نظر من وقتی یکی رو بررسی و انتخاب کردیم و باهاش شروع به زندگی میکنیم باید دنبال بهتر از اون نگردیم شاید تو مسیر زندگی فردی زیباتر و یا با اخلاق بهتر و .... و.... ببینیم و اگه دنبال این چیزا باشیم از زندگی خودمون غافل میشیم و... پایبندی به زندگی چیز دیگه ایه در واقع ما باید سعی کنیم زندگی خودمون رو بهتر کنیم و این از نظر من خیلی مهمه.
قدرت و توانایی افراد تو هر زمینه متفاوته یکی شدیدا هوش و استعداد و ظرفیت بالایی داره و یکی کمتر وقتی فردی یکی ضعیف تر از خودش برای زندگی انتخاب کنه باید انتظار این رو هم داشته باشه بعضی جاها طرف مقابل هم پای اون نمیتونه حرکت کنه پس این موارد رو هم مد نظر قرار بده اگه تحمل این چیزا رو داشت اون فرد رو انتخاب کنه
از نظر من هر انتخابی تبعات خودشو داره و هیچ کدوم اوج خوشبختی نیست و باید تبعات هر مدل انتخابی رو از قبل سنجید و پذیرفت.

این نوشته بیشتر برمیگرده به کسانی که خودشون میرن جلو ، احساس عاشق بودن میکنن و شاید میدونن که ممکنه سرانجامی هم نداشته باشه و پس از پایان ماجرا طلبکار میشن که عمرمنو تلف کردی ! البته کسانی هم که صرفا با عشق ازدواج میکنن و منطقی در رابطه ندارن هم همین حرفا را میزنن ، از دید من کسی عمر آنها را تلف نکرده ، غیر از خودشان !
ممنون از نظر خوب و حضورتون

سارا چهارشنبه 26 شهریور 1399 ساعت 12:27 Http://15azar59.blogsky.com

خب حرفتون برای دوستی های قبل از ازدواج و روابط هیجانی درسته ولی برای شرایط خواستگاری نه زیاد درست نیست مگر قول های محیر العقول که زمان خواستگاری داده میشه

اگه به خواستگاری بکشه که پای بزرگترها هم وسط هست و به این سادگی نمیشه وعده داد .ولی در هر صورت اعتقاد دارم کسی نمیتونه کسی را فریب بده مگر اینکه خود طرف هم بخواد که فریب بخوره !
ممنون از بودنت با ما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد