بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

واقعا حق با مشتری است !

رفتی جایی حالا یا برای خرید کالا یا خدمات ، حس میکنی سرویس خوبی نگرفتی ، داری پول میدی و بعنوان مشتری حقی داری.

چرا خجالت میکشی که حق خودتونو درخواست کنید؟ چند روز پیش برای خرید به هایپر مارکتی رفتم ، جهت اطلاع شما ،  هر گونه ماده غذایی یا بهداشتی باید (الزام است) تاریخ مصرف  و تولید داشته باشد (حتی نمک !)، شاید بعضی صرفا به مواد غذایی مثل شیر یا گوشت و مرغ های بسته بندی دقت میکنند ، یه شامپو بدن بود ، که وقتی تاریخ مصرفش را نگاه کردم دیدم تا آخر ماه 8 سال 2020 نوشته ، حدود 10 روز از آن گذشته بود ، شاید هم مشکلی در مصرف آن بوجود نمیامد ولی از مسئول آن خط خواستم مدیر کل فروشگاه را صدا کنه ، گفت بالا در دفتر هستند ، به من بگید من بهشون میگم، گفتم  لطفا بگید ایشون بیاد پایین ، گفت شما؟ (فکر کرد بازرس هستم !) گفتم مشتری ! همونی که با خریدم درآمد فروشگاه و حقوق شما تامین میشه !

چند دقیقه بعد مدیر فروشگاه آمد ، نشونش دادم  ، گفتم شاید کسی دقت نکنه و به اعتبار اسم و رسم فروشگاه شما این کالای تاریخ گذشته را بخره ، از او توضیح خواستم ، عذرخواهی کرد و قول داد تکرار نشه و گفت حتما اشتباه شده (که باور نکردم !) و کل آن شامپو بدن ها را از قفسه جمع کردند.

اگر همه ما مشابه این رفتار را داشته باشیم ، به نظر شما ، کیفیت سرویس دهی مراکزی که مستقیما با خرید مشتری در ارتباط هستند ،ارتقا پیدا نمیکنه؟ وقتی ببینند که شما برای خودتان چقدر مهم هستید و هر کالای بی کیفیت یا مورد داری  را نمیخرید ، فروشندگان هم بیشتر به حق شما احترام خواهند گذاشت.

نظرات 5 + ارسال نظر
بلاگر یکشنبه 30 شهریور 1399 ساعت 09:46

چند نظر هم در رابطه با این نوشته در بلاگفای بلاگر گذاشته بودند ، چون موارد دیگری مطرح شده بود ، گفتم در اینجا هم قید بشه :
***
خواننده
شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۶:۲۴
چه خوب که بهشون گفتید و برخورد خوبی ام نشون دادند. تو فروشگاه های زنجیره ای تفاوت قیمت فاکتور و تخفیف های فیکی که تو قفسه ها زدند رو چندبار گفتیم، گفتند قیمت اتیکت قفسه ها آپدیت نشده و فاکتور درسته.
درحالیکه اون تخفیف عمدا زده شده که جنس فروش بره.

پاسخ:
دقیقا همینطوره ، یکی از مواردی که من همیشه کنترل میکنم ، قیمت فاکتور با نرخی است که روی قفسه ها زدند،من یک بار وادارشون کردم با قیمتی که روی قفسه زده بودند و دم صندوق میگفتند قیمت عوض شده ، به من بفروشند ، گفتم من وقت گذاشتم و انتخاب کردم ، اگر برای شما وقت دیگران ارزش نداره برای من داره !
ممنون از نظر و حضور شما
قاصدک
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ۸:۳۹
من هیچ وقت به تاریخ شامپو دقت نکرده بودم .احتمالا به خاطر انبارداری و احتکار کالاهایی از این قبیل بیشتر هم خواهد شد.

پاسخ:
متاسفانه بعضا تاریخ را جوری میزنن که به سختی میشه پیدا کرد ، مثلا رو قسمتی که نوشته ها هست و با همان رنگ ! این هم شاید ترفندی باشه برای اینکه بتونن محصولاتشون را حتی خارج از تاریخ مصرف هم بفروشند !
ممنون از نظر و حضور شما

آزیتا یکشنبه 30 شهریور 1399 ساعت 08:49

اکثر فروشگاه های بزرگ تو خارج که الزاما ناظر کنترل کیفی داره که همین تاریخ و اینجور چیزا رو چک میکنن و از رده خارج میکنن حالا یا نزدیک تاریخ انقضاها رو تو قفسه ای با قیمت کمتر میفروشن... تو ایرانم من چندین فروشگاه رو دیدم که دارن حداقل تو جذب بچه های صنایع غذایی برخورد داشتم دیدم که ناظر صنایع غذایی گرفتن. حالا دیگه بسته به اون فروشگاس ... فروشگاه های زنجیره ای اغلب برای اسم و رسم خودشونم شده باید داشته باشن حداقل.

فقط بحث تاریخ و نظارت بهداشتی نیست ، بعضی موقع من از مسئول آن قسمت اطلاعات راجب یه محصول میخوام که میگه نمیدونم !
منظورم اینه که اگر خدمات دهندگان و فروشندگان ، هر مشتری را بعنوان یک بازرس یا ناظر ببینند ، قطعا در سرویس هاشون تغییر بوجود میارن.
ممنون از حضور و نظر خوب شما

sheyda شنبه 29 شهریور 1399 ساعت 18:42 http://dokhtareshokolatii.blogfa.com

شماشانس اوردید پرتتون نکردن بیرون
من قهوه خریدم تاریخش مال یک سال قبل توضیح خواستم گفت قهوه مهم نیست تاریخش نمیخوای نخر برو

به سامانه ۱۹۰ ( از تمامی شهرهای ایران) اطلاع بدید ، فروشنده قطعا اگر موردی داشته باشه ، برای جلب رضایت شما اقدام خواهد کرد !
با حقوق خودتون آشنا شوید ، ممنون از حضورتون

بارون شنبه 29 شهریور 1399 ساعت 14:14

جدا" خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم،
آفرین به شما هموطن
همیشه همینه، ما باعث خیلی از مشکلات ریز و درشت نیستیم اما قطعا در ادامه دار شدن مشکلات و ماندگاریشون سهیم هستیم.

کاملا موافقم که خودمان هم بی تقصیر نیستیم ، اگر محصول یا خدمات بی کیفیت را نخریم و استفاده نکنیم ، قطعا تولید کنندگان و فروشندگان در نحوه سرویس دهی و بالا بردن کیفیت تلاش خواهند کرد.
ممنون از نظر شما

قاصدک شنبه 29 شهریور 1399 ساعت 13:25

جالب بود چه حساسیت بالایی! باید رو این مدل برخورد بیشتر فکر کرد
ذاتا آدم بیخیالیم شایدم الکی خوش تا کسی مستقیم دممو لگد نکنه میگم میشه دیگه اتفاقه چیزی نشده که و... ولی عقیده دارم دنیا رو آدمای حساس و دقیق به نظم کشیده و مرتب ترش کردن به عنوان یه عضو این جامعه باید از آدمای مدل شما تشکر کنم.

کار ساده ای هست ، وقتی با آرامش و مودبانه ولی قاطع حقتونو درخواست کنید ، مطمنن باشید فروشندگان کالا یا خدمات هم از آن به بعد بیشتر توجه میکنند.
ممنون از اینکه با ما هستید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد