بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

ملاقات اولی ها !

از دید من وقتی اولین باره کسی را میبینید و با او آشنا میشید ، میشه با یه سلام شروع کرد ، از اینکه حال طرف مقابل را بپرسم زیاد خوشم نمیاد ، وقتی باهاتون قرار گذاشته قطعا حالش خوبه !

از ابراز عقیده راجب ظاهرش هم دست بردارید ، او خیلی بهتر از دیگران نکات مثبت و منفی خودش را میدونه !

به لباس و نحوه پوشش هم کاری نداشته باشیم که سلیقه است و دلیل نمیشه چون شما خوشتون نیومده ، بد باشه !

بهتره از مفاهیم حرف بزنید ، سعی کنید بدنبال طرز فکر او باشید ، خوبه که مجال بدین حرف بزنه ، کمتر سوال کنید ، خصوصا سوالات شخصی ، مثلا درآمدت چقدره ،ماشینت چیه ،  کجا زندگی میکنی ، خانواده یا ... نمیگم اینا مهم نیست ، ولی بستگی به هدف از آشنایی داره و هم اینکه از اینا مهمتر مسائل دیگریست که تا با آنها به تفاهم نرسین دانستن بقیه موارد بی مورد است.

بهترین حرفی که من به ذهنم میرسه اینه که بگین " تا آنجایی که دوست دارید از خودتون بگید" و اجازه بدید که او بگه ، وسط حرفاش حتی اگر سوالی به ذهنتون رسید آروم باشید ، مطمئن باشید وقتی کسی بصورت اختیاری از خودش میگه ، بیشتر از آنچیزی خواهد گفت که شما با سوال کردن بهش خواهید رسید.

براحتی در چشمانش نگاه کنید، ارتباط مستقیم چشمی نشان از اعتماد به نفس شما دارد و در ضمن  زیاد هم نخندید ! (لبخند)

اگر دوست داشتید که ادامه بدید و یا ندید ، بهش بگید ، کسی را در وضع بلاتکلیفی نذارید ، شفاف و واضح از خواسته هاتون و هدف از این آشنایی حرف بزنید یا بگید به ملاقاتها و زمان بیشتری برای شناخت نیاز دارید و تاکید کنید این به منزله ادامه رابطه نیست و هنوز برای ادامه نیاز به دانستن بیشتر از او دارید.

به هدیه در ملاقات اول اعتقاد ندارم ، حتی یک شاخه گل ! برای کسی که ممکنه دیگه نبینمش خاطره  درست نمیکنم.

اگر مطلبی را نمیخواهید بگویید ، مستقیم و راحت بگویید مایل به گفتنش نیستید (مهارت نه گفتن ) و حتی فکر خلاف گفتن را هم نکنید هر چند که تحت فشار بگذارنتون.

نظرات 3 + ارسال نظر
❤مونا❤ سه‌شنبه 15 مهر 1399 ساعت 18:19 http://monaarmy.blogfa.com

سلام بله کاملا درسته

ممنون از اینکه با ما هستی

بارون سه‌شنبه 15 مهر 1399 ساعت 14:40

عموما همه در ملاقات اول بهترین خودشونن، یجوری مثلا ما همه خووووب.
ایراد گرفتن ها باعث میشه خودمون نباشیم و جوری جلوه بدیم که شخص مقابل دوست داره، که قطعا اشتباهه.
در هر ارتباطی چه اولش و چه هر زمان دیگه ای لازمه که همون چیزی باشیم که همیشه هستیم، طرف مقابل هم مثل ما. اینطور نباشه که با ایراد گرفتن بخوایم دیگری رو مجبور کنیم که خودش نباشه، حداقل در ملاقات اول اگر ایرادی هم بود که فکر میکنیم جا داره برای بهتر شدن میشه در جلسات بعدی با لحن درست نظرمون را منتقل کنیم و البته منتظر نباشیم حتما هم تایید بشه.
اگر اصل و بنای هر ملاقاتی صحبت از مفاهیم و دیدن طرز فکر و درک متقابل بود همه الان همون خوووووبی که اول گفتم بودیم، ولی اگر واقعا اینطور بشه بی شک بهترین ملاقات خواهد بود حتی اگر نتیجه ای نداشته باشه.


+ حالا یه احوالپرسی کوچولو خوبه دیگه، من وقتی می پرسم و طرف مقابل جواب میده خوبم، واقعا حس خوبی میگیرم، در واقع خوب بودن حالش رو از زبون خودش شنیدن دوست دارم

ممنونم مطلب خیلی خوبی بود.

ملاقاتی که بشه در آن به شناختی از یک مفهوم در طرف مقابل برسیم ، خودش یک نتیجه هست !
***
من نظر خودمو گفتم ، شما میتونید همونی باشید که مایل هستید و یه دستگاه فشار سنج و تب سنج هم همراه خودتون ببیرسد که مطمئن بشید حالش خوبه ! (لبخند)
سپاس از نظر خوبتون

lili سه‌شنبه 15 مهر 1399 ساعت 11:47

سلام
درسته موافقم وانشااله که همه بتونن این مسائل را یاد بگیرن .فرهنگ سازی خیلی مهمه ک هنوز توی این مسائل عقبیم.

سلام
ممنون از نظر و حضور شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد