بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

مبنای تصمیم ؟

وقتی بر مبنای منطق تصمیم میگیری ، داری به مسائل واقعی فکر میکنی ، معمولا واقعیت یک چیز است و از هر طرف و در هر حالی باشی و بهش نگاه کنی همان یک چیز را میبینی و بعد ها هم تغییری در تصمیمت بوجود نخواهد آمد.

مصداق تصمیم منطقی: بعد از فرصت دادنهای بسیار ، بخاطر اعتیاد یا مشکل عمده  دیگری که داشته از او جدا شدی ، مسئله هم قابل حل نیست ، دیگر به او بر نخواهی گشت و از هر طرف به این قضیه نگاه کنید ، جدایی تصمیم درستی به نظر میرسد و گذر زمان یا دلتنگی و نیازهای دیگر  باعث تغییر آن تصمیم  نمیشود.

***

وقتی بر مبنای احساس تصمیم میگیری کافی است بادی از سمت مخالف بیاید و جریان  احساس شما را تغییر دهد ، به همان نسبت تصمیم شما هم عوض خواهد شد .

مصداق تصمیم های حسی : بخاطر یک سری مسائل کوچک و بی اهمیت با او وارد بحث شدی و چون میخواستی نشان دهی که اهل کوتاه آمدن نیستی ، از او جدا شدی با اینکه به او علاقه داشتی و حتی نزد وجدان خودت گاهی هم حق را به او میدادی ! یک روز که تنهایی و دلتنگی بهت فشار میاره و از کرده خود پشیمان هستی و به این نتیجه رسیدی که تصمیمی که گرفتی بر مبنای شرایط روحی و حسی آن زمانت بوده به بهانه ای به او زنگ میزنی و به نحوی درخواست برقراری مجدد ارتباط را میدهی !

نظرات 2 + ارسال نظر
بارون دوشنبه 21 مهر 1399 ساعت 14:44


این منم بین منطق و احساس!!

هنوز بر سر دوراهی؟ ! (لبخند)
امیدوارم تصمیم درست را بگیرید.

lili دوشنبه 21 مهر 1399 ساعت 10:20

سلام
درسته وقتی از روی احساس وعجولانه فقط برای رهایی از اون لحظه تصمیم میگیریم احتمال خیلی زیاد پشیمانی خواهد داشت وممکنه تمام پلهای پشت سر خراب شده باشه و راه برگشتی نباشه.که متاسفانه اکثرمون احساس بر عقلمون سنگینی میکنه ونمیذاره درست تصمیمی بگیریم.نمونه اش را دیدم. امیدوارم هممون عاقبت به خیر باشیم در هر کاری.

سلام
همینطوره که میگین ، تصمیمهایی که پایه حسی دارند با کوچکترین تغییرات در احساس ، تغییر خواهند کرد .
سپاس از حضور و نظر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد