بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

آشپزی مردانه : آموزش کباب کوبیده !

تا سالها پیش همیشه برام سوال بود که وقتی کباب کوبیده درست میکنم چرا از روی سیخ میریزه ، تا اینکه متوجه شدم رمز و راز کار در کجاست !

با این روش با هر گوشتی کباب کوبیده را درست کنید دیگر از روی سیخ نمیریزد.

ترکیب مناسب برای سلیقه من ، 400 گرم گوشت مغز ران گوساله و 600 گرم قلوه گاه گوساله است (از طعم گوشت گوسفند خوشم نمیاید) که با هم چرخ شوند و بخوبی ورز داده بشن ، کمی فلفل سیاه و نمک اضافه میکنیم و بدون دستکش گوشت را حدود یک ربع بهم میزنیم ، 2 عدد پیاز متوسط را رنده میکنیم و آب آن را را بخوبی میگیریم ، پیازهای رنده شده را با گوشت مخلوط و حدود 10 دقیقه هم آن را ورز میدهیم ، میگذاریم حداقل 2 ساعت در یخچال بماند تا طعم مواد به هم وارد شود.توصیه میکنم مواد یا ادویه های دیگر مثل زعفران نزنید ، وگرنه مزه آنها غالب شده و طعم واقعی کباب را از دست خواهید داد.

کبابها را به سیخ کشیده و سر و انتهای سیخ را با حالتی شیب دار به سمت سیخ میبندیم. حداقل یک ساعت سینی کباب را در مقابل باد یک پنکه یا یک ربع در مقابل باد سشوار (باد سرد) قرار میدهیم (با این روش کباب دیگر از روی سیخ نمیریزد) ، این کار باعث میشود آب تبخیر شده و گوشت به سیخ بچسبد.

منقل ذغالی یا گازی را روشن و اجازه میدهیم به حداکثر حرارت برسد و سپس کبابها را روی آن میگذاریم و وقتی آخرین کباب را گذاشتیم ، اولی را برمیگردانیم ،توصیه میکنم گوجه ها را زودتر از کباب بگذارید چون زمان بیشتری میبرد و اگر با کبابها با هم بگذارید ممکن است گوجه ها هنوز آماده نشده و کبابهای آماده شده سرد شوند.

من این کار را نمیکنم ولی کسانی که مایل هستند دقیقا طعم کبابشان رستورانی شود میتوانند وسط پختن کبابها را برداشته و با چنگال مقداری کره روی آنها بمالند و مجددا روی منقل بگذارند. نون سنگک یادتون نره !


ناهار امروز بلاگر (قبل از کباب کردن) :

http://s16.picofile.com/file/8411791068/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B5_%DB%B1%DB%B0%DB%B4%DB%B6%DB%B0%DB%B3.jpg

نظرات 2 + ارسال نظر
بارون یکشنبه 4 آبان 1399 ساعت 12:53

کوبیده بلاگر پز
نوش جان، ما هم که اصلا دوست نداریم

مجبورین دوست نداشته باشید ، شاید اگر دستتون میرسید ، نظرتون هم این نبود (لبخند)
دستورشو واسه چی نوشتم؟ خب بفرمایید درستش کنید،

توسن یکشنبه 4 آبان 1399 ساعت 12:19 http://mehrnaz19brz.blogfa.com/

اقای بلاگررررررر
مگ شما نمیدونی تک خوران ب جهنم میروند :

باور ندارم ،تا حالا اینکارو کردیم و جایی هم نرفتیم (لبخند)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد