بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

توهم یا واقعیت؟

فکر میکنی دوسش داری؟ عملا چکار کردی که نه به اون ، به خودت ثابت بشه که چیزی به اسم دوست داشتن توی وجودت هست؟  چکارِ خاصی براش کردی؟ فداکاری بزرگت را پیشِ وجدانِ خودت بازگو کن ، هر کاری هم کردی خودت هم دوست داشتی بکنی! اگر با وجدانِ خودت کنار نیومدی ، جهت اطلاع توهمِ دوست داشتن را داری ، کارِ خاصی نکردی ! یکی بیاد اینجا  و کارِ بزرگی را که برای کسی که ادعای دوست داشتنش را داره ، مطرح کنه ، حداقل من از اشتباه میام بیرون یا شما از توهم خارج بشید !

هر کاری هم کردی ردِ پای خواسته های خودت را میتونی توش پیدا کنی ، برایِ همینه از دیدِ من سخت یا ناشدنیه به کسی بگم دوستت دارم ، همه خودمون را دوست داریم  و توهمِ دوست داشتنِ کسِ دیگه رو!

نظرات 8 + ارسال نظر
scammer doll شنبه 15 آذر 1399 ساعت 17:38

درسته که هر دوست داشتنی به دوست داشتن خودمون ختم میشه

اما خب
توهم دوست داشتن هم قشنگه
اگه بخواهیم به ریز به دوست داشتن ها فکر کنیم لذتش از بین میره و یه حس معمولی که به دیگران داریم رو باید همش درک کنیم ...

شما راحت باش ولی توهم یه روزی عذابتون خواهد داد !

توسن جمعه 14 آذر 1399 ساعت 22:44

بنظرم تا وقتی که کسی رو برای خودمون بخایم نمیتونیم بگیم که عاشقیم و به قول خودت فقط توهم عاشقیه چون وقتی ادم واقعا عاشق میشه از خودش دور میشه و خودش رو برای اون طرف میخواد و نه اونو برای خودش و این بدون هیچ توقعی این کارو انجام میده و عاشقی مثل قمار کردنه بنظرم چون تو همه چیزی که داری رو فدای عشق میکنی و تو این قمار ممکنه هیچی هم بدست نیاری .

با احترام به نظرِ شما ، اصولا معتقد به این نیستم که در هر حالی میشه که بدون توقع کسی را دوست داشت و در نهایت باز به خواستنِ خودمون برمیگرده.
ممنون از همراهیتون

تیلوتیلو جمعه 14 آذر 1399 ساعت 21:27

ممنونم از تیلو ، با اینکه از شرم گونه هاش قرمز شده ولی تایید میکنه منو ! (لبخند)

.. جمعه 14 آذر 1399 ساعت 20:51

اونجوری باشه من هیشکی رو تو عمرم دوست نداشتم چون حتی اگه یه کاریم واسه کسی انجام داده باشم و به ظاهر به نفع خودم نبوده حس خوشحالی تو من ایجاد شده که به نفع منه پس به نفع خودم کار کردم!!!! پس هیشکی از اول خلقت هیشکی رو دوست نداشته و نداره!!!!!!
بریم به ادامه زندگیمون بپردازیم

دقیقا همینطوره ، شما به یه فقیر کمک میکنید ، لذتی که از این کار میبرید به شما تعلق داره و برای همین این کار را میکنید ، اگر به خودتون لذت نمیداد و حسِ خوب پیدا نمیکردید ، اینکارو میکردید؟ !
چرا ، دوست داشتن بوده ولی یه جورایی آخرِ همه این دوست داشتنها به خودمون برمیگرده ، دقت کنید ، متوجه میشید !
شام درست کردی یا کسی که دوستتون داشته براتون درست کرده؟ چون خودم را دوست دارم ، بهتره منم برم برای کسی که خیلی دوسش دارم (خودم) یه غذایی درست کنم ! (لبخند)
ممنون از همراهیتون

بارون جمعه 14 آذر 1399 ساعت 20:34

کاملا حق با شماست.
دوست داشتن جدا از خواسته های ما نیست، وقتی انتخاب یه آدم بر مبنای خواسته ها و معیارهای ما صورت میگیره پس دوست داشتن و علاقه ای هم که شکل میگیره همه اون خواسته ها رو درونش داره، با این وجود معتقدم دوست داشتن وجود داره و شخصا به قدرت دوست داشتن و دوست داشته شدن باور دارم، هر چند خودخواهی یا توهم یا هر چیز دیگه ای تلقی بشه.

من هم به دوست داشتن اعتقاد دارم ، ولی دوست داشتنِ خودمان !
هر کسی را دوست داریم بخاطر حسی هست که درونِ وجودِ خودمون داریم و دقیقا برمیگرده به خودخواهی هامون ، ما همه خودخواهیم ، اصلا کسی هست که خودشو نخواد؟!
در هر حال همچنان منتظرم یکی از همنشینانِ محترمِ مجازی بیاد و از فداکاری بزرگش برای کسی که دوسش داره بگه بدونِ اینکه ردِ پایی از خودخواهیهای خودش توش باشه !
سپاس از نظرِ شما

یه بنده خدا جمعه 14 آذر 1399 ساعت 20:08

جناب بلاگر،توهم دوست داشتن یعنی من یک جسم یا هرچی رو فکر میکنم دوست دارم.اما این دوست داشتن نیست.نیاز به دسترسی به اون هدفه.
خیلی وقتا ما فلان چیز یا فلان ماشین رو دوست داریم داشته باشیم.اما وقتی بهش دسترسی پیدا کردیم از چشممون میوفته و بعدا هیچ حسی بهش نداریم.این مثال برای بدست آوردن یک فرد هم صادقه..
این میشه توهم دوست داشتن از نظر من
اما اگه واقعا از ته دل و باعشق یک فرد یا جسم یا هرچیزی رو دوست داشته باشیم،وقتی هم بدستش بیاریم،ازش دلزده نمیشیم که هیچ..علاقه و دوست داشتن ما صد برابر هم میشه.
البته
این نظر و تجربه منه.

شما هر چی را دوست دارید بخاطرِ حس خودتونه ، نه اینکه واقعا او را دوست داشته باشید ، اتفاقِ واقعی و عملی از دید و نظرِ من اینه.
تجربه دارید که از تهِ دل کسی را دوست دارید و 20 سال گذشته و همچنان درجه دوست داشتنِ شما مانندِ روزِ اول هست یا صد برابر شده؟ واقعا؟ البته لزومی نداره به من ثابت کنید ، خودتان میبایست آن را بپذیرید ، که ظاهرا پذیرفتید.
ممنون از انتقالِ تجربۀ رویاییتان

یه بنده خدا جمعه 14 آذر 1399 ساعت 19:52

هیچ کاری نیست که من نوعی برای کسی انجام بدم که داخلش رد پایی از خواسته خودم داخلش نباشه.
حالا ممکنه اون رد پا خواسته ی بزرگی مثل علاقه یا ارضای هر گونه نیازی باشه یا خواسته ی کوچک مثل حس نوع دوستی یا خشنودی خدا و این گونه موارد
پس نمیشه گفت من فلان کار رو برای کسی انجام دادم و جهت انجامش هیچگونه اثر و رد پا از نیاز یا خواسته خودم داخلش نبوده‌.چون این حرف دروغه جناب بلاگر
فرض کن یک پول خیلی ناچیز رو به یک نیازمند میدی..اصلا امکان نداره اثر یک خواسته درونی داخلش نباشه.حالا از رضای خدا تا کمک به هم نوع یا خدانکرده ریا..
توهم دوست داشتن اینها نیست بلاگر جان.

تا خط آخر با دلیل و مدرک نوشتۀ منو تایید کردی و در خط آخر گفتی ... اینا نیست؟!
ممنون از نظرِ شما !

توسن جمعه 14 آذر 1399 ساعت 19:50

مطمئنم توهمش نداری

من ندارم ، میدونم اگر حسی هم به کسی میاد سراغم بخاطر اون نیست ، بخاطرِ خودم هست ، یخورده دقت کنیم میبینیم هر کاری که میکنیم و اسمشو دوست داشتن میذاریم ، بخاطرِ خودمون بوده ، ما اول خودمون رو دوست داریم ! فرقش اینه من اینو متوجه شدم و میگم ، بعضی هنوز در توهم دوست داشتن کسِ دیگه هستند !
سپاس از حضورتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد