بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

تعارف یا فریب؟ !

برای خرید به یه فروشگاه رفتم ، فروشنده خیلی اهل تعارف بود حتی وقتی قیمتِ اون وسیله را پرسیدم قسم میخورد (والله ) قابل نداره ، یه بار هم گفت باور کنید جدی میگم مهمون من باشید ، منم اون وسیله را برداشتم و تشکر کردم و تا دم در رفتم ، دیدم از پشت صدا میکنه ،  گفت یه چیزی یادتون نرفته؟ گفتم چی؟ گفت حساب نکردین ! گفتم مگه قسم نخوردین که قابل نداره و اینبار را مهمون من باشید؟ کاری ندارم ، اصلا ازش خرید نکردم و رفتم ولی فکر کنم تو یادش موند که تعارف زیادی هم ممکنه مشکل ساز باشه.

تعارف را یکجور فریب میدونم مگر اینکه حرف نباشه و واقعی و از صمیم قلب باشه.

نظرات 4 + ارسال نظر
آزیتا سه‌شنبه 18 آذر 1399 ساعت 20:03

پس همه اون چیزی که اتفاق افتاده تو متن بنویسین که برداشت دیگه ای نشه... یمت ناعادلانه یا من به شما نمیفروشمو شما الان مطرح کردین... ولی متنی که شما بالا نوشتید برداشت دیگه ای از برخورد شما میشد.

اینا را نگفت، بحث کلی کردم ، ولی متاسفانه بعضی از فروشنده ها آن حرفها را هم میزنند.تعارف پوشالی از دید من خلافگویی است.، از طرف هر کس باشد.

.. سه‌شنبه 18 آذر 1399 ساعت 18:35

منم تعارفی که الکی بین مردم رایجه و هیچ حس واقعی پشتش نیست دوست ندارم و خودمم نمیتونم الکی تعارف کنم
مثلا وقتی آمادگی پذیرایی از مهمون واسه شام ندارم الکی تعارف نمی کنم و وقتی تا حدودی آمادگی دارم مثلا میگم الان فلان غذا رو درست می کنم خوشحال میشم شامم بمونید تقریبا کسایی که با من آشنا هستن میدونن وقتی تعارف غذایی می کنم یعنی یا درست کردم و به حد کافی داریم و یا وسایل کافی و... در دسترس هست و بدون دردسر همه چی سریع آماده میشه و حتی تعارف کوچیک من کاملا جدی و واقعیه.

خوشحالم که میشنوم
ممنون از نظر خوبتون

آزیتا سه‌شنبه 18 آذر 1399 ساعت 18:05

با حال خوب مردم بازی نکنیم...

میدونیم این چیزا جا افتاده تو فرهنگ ما... قطعا اون حال بدشو رو نفر بعدی پیاده می کنه... اگه خوشتون نیومد به نظرم می تونین دیگه اون فروشگاه خرید نکنین ولی این رفتارا یکم آسیب زاست... شاید شما فکر کنی کار درست و آموزنده ای بوده... ولی آموزش برای همه به یه شکل نیس... اینو در نطر بگیرین... این رفتار برای یکی میشه خشم... برای یکی درس...

ضمن احترام به نظر شما، وقتی مجوز فروشگاه یا جواز کسب گرفته میشه یکی از موارد آن برخورد صادقانه با مشتری میباشد،وقتی درب فروشگاه را باز میکنه موظف هست کالای مورد نظر را با دادن اطلاعات کامل و قیمت عادلانه بفروشه ، هرگز هم حق نداره تا مشتری مودبانه ولی با قاطعیت حقشو میخواد بگه من به شما نمیفروشم و خیلی موارد دیگه که شاید خریداران از حقوق خود بیخبر باشند.
درود به مخالف نظر من و سپاس از نظر شما

بارون سه‌شنبه 18 آذر 1399 ساعت 16:40

حتما بعدش با خودش گفته تا من باشم دیگه تعارف، اونم از نوع الکی نکنم
تنبیه خوبی بود

تعارف همینجوری با خلاف گویی فرقی نداره.
ممنون از حضورتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد