بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

کارهای طاقت فرسای خانه !

خیلی راحت تر از آنچیزی هست که فکر میکنید ، نکنه یه موقع بخاطر اینجور کارهای به ظاهر طاقت فرسا بخواهید زن بگیرید !

البته که خود دختر خانمهای محترم هم همینو میگن که انگیزهِ زندگی این چیزا نباید باشه ، چون خودشون هم میدونن آشپزی(خوردن پیتزا و ساندویچ و ماکارونی و مرغ) و ریختن لباس تو ماشین لباسشوی یا ظرف در ماشین ظرفشویی یا کشیدن جاروبرقی بمدت 10 دقیقه در روز کارِ مهمی نیست و زندگی بسیار فراتر از این حرفاست... البته خوشحال میشیم که توضیحات اضافه را از زبان خانمهای گرامی بشنویم !!!

از نگهداری بچه فعلا صحبت نکنید که در مبحثی جداگانه به آن میپردازیم!

صرفا از زحمات مافوقِ بشری که خانمهای گرامی پس از ازدواج در زمینه کارِ خانه میکشند صحبت شود لطفا !

نظرات 8 + ارسال نظر
اشک سرخ پنج‌شنبه 20 آذر 1399 ساعت 14:50

مافعلا به اون قسمتش نرسیدیم
ولی کارخونه سختی داره حتما

هنوز نرسیده داری غر میزنید که سختی داره ، برسید چه میکنید؟! (لبخند)

بارون پنج‌شنبه 20 آذر 1399 ساعت 12:20

مراقب باشین پاتون به دسته مبل گیر نکنه، قطعا آه تمام خانمهای خانه دار و زحمتکش در پرواز به سوی شماست

کلِ پا مهم نیست ،برخورد انگشت کوچیکه پا را به پایه مبلُ بگو ! (لبخند)

.. پنج‌شنبه 20 آذر 1399 ساعت 11:12

امیدوارم خانوما هم به خاطر مسائل مالی ازدواج نکنن چون کار بیرون رو هم خانوما تجربه کردن و تفریحی بیش نیست مردا الکی بزرگش کرده بودن تجربه خانوما هم اینو نشون داد بعد جالبه که بعضیاشون میگن طاقت فرساست و خسته شدیم (ما هم فهمیدیم این قضیه نمایش و لوس بازی ای بیش نیست)
این به اون در
ولی در کل ازدواج واسه هر دو طرف یعنی مسئولیت و هر دو طرف قبل ازدواج تو یه زمینه هایی قبلش راحت تر بودن اگه آدما با تنهایی مشکلی نداشتن و یا نیاز دیگه ای نداشتن ازدواج واسه هیچ کدومشون خوب نبود

من نگفتم کار بیرون برای مردها یا خانمها سخته ، فقط فرق عمده ای که با کار خونه داره اتفاقات پیش بینی نشده در کارِ بیرون از خانه است ، ولی کارهای خانه معمولا قابل پیش بینی و روزمره هستش.
بعضی از آقایون ممکنه بگن کار بیرون سخته ولی همه خانمها از کارِ خونه گله دارند !
ممنون از نظرتون و یادآوری کارِ بیرون

سارا پنج‌شنبه 20 آذر 1399 ساعت 10:32 Http://15azar59.blogsky.com

پست های خطرناک میزارید لطفا مراقب خودتون باشید
شخصی از عناصر غیر ذکور با شمشیر سامورایی و حرکات محیرالعقول فیلیپینی منتظر شماست

شخصی یا کلیه اشخاص غیر ذکور؟ (لبخند)
ولی حقیقت اینه کارهای خونه آنقدر هم که گفته میشه سخت نیست ، همیشه فکر میکردم درست کردن قورمه سبزی خیلی کار داره، تا اولین باری که خودم درست کردم و دیدم کلش نیم ساعته ، بقیشم که رو اجاق میپزه !

Mahsa.sh پنج‌شنبه 20 آذر 1399 ساعت 00:48

یک نکته ای که خیلی مهمه اینه که چیزی که از نظر شما دسته ی گله, از نظر یک خانوم نهایتا در شرایط قابل تحمل به سر میبره و اگر یه قسمت رو یه مرد تو ۲۰ دقیقه مرتب کنه، همون قسمت ۲ ساعت از خانم وقت میگیره تا رضایتشو کسب کنه

ضمن احترام به نظرِ شما ، اصولا عقیده دارم که خانمها کند تر از آقایان کار میکنند .
مردهای خوش سلیقه و بسیار مرتب کم نیستند !
ممنون از نظر شما

.. پنج‌شنبه 20 آذر 1399 ساعت 00:33

من قبول دارم که واسه آقایون این کارا چیزی نیست ولی از نظر من واسه خانوما همین کارا پر زحمت و سخته به خصوص وقتی مردا دنبال بهانن ایراد بگیرن چون طرف مقابل داره کارا رو انجام میده و همه چی جای چون و چرا و بهانه داره،
با توجه به اینکه خانوما از نظر شما کار مهمی انجام نمیدن مسئولیتای خونه رو هم که کلا هیچی نیستو میسپاریم به آقایون
(منم واسه خودم بخوام کاری انجام بدم دقیقا میدونم چی میخوام و سریع تموم میشه و عیب و ایرادی در کار نیست شاید اگه کار مهمی داشتمم خیلی وقت واسه غذا نذارم و با یه فست فود سر و ته همه چی رو هم بیارم پس اونجوری کار خونه واقعا هیچیه ولی وقتی یه تعداد آدم وجود داشته باشه که هر کدوم یه مدل غذا سفارش میدن و ... پدر آدم در میاد یعنی تو یه خونه باید چند مدل غذا درست کنی و سلیقه همه رو در نظر بگیری آخرشم باز غر غر افراد سرجاش باقیه تو بقیه کارای خونه هم باز همینه)
به هر حال همه چی به سبک زندگی بستگی داره اگه همه چی حاضری و بیرونی باشه کار خانوم سبکه و اگه خانوم اهل خیاطی و پخت و پز حسابی و خیلی چیزای دیگه باشه قضیه متفاوته.

ضمن تشکر از همنشین های محترم ، برای اینکه وقت میذارن و نظرشون را مطرح میکنند ، توی هیچکدام قانع نشدم که کار منزل (بدون در نظر گرفتن نگهداری فرزند) برای یک خانم شهرنشین آنچنان سخت باشد.
مسئولیت کار بیرون که با آقایان هست ، مسئولیت کار خانه را هم به ایشان میدهید، لطف میکنید بفرمایید نقش خانمهای محترم در زندگی چیست؟
نظرتون چیه که وقتی آقا دارن ظرف میشورن و کارهای خانه را میکنند ، شما هم به کلاس ایروبیک و استخر و سونا و دوره با دوستان عزیزتون برسید؟ (لبخند)
حداقل دیگه غر نزنید کار خانه طاقت فرساست !

آزیتا پنج‌شنبه 20 آذر 1399 ساعت 00:06

شما زندگی یه نفرتونو در نظر نگیر... برای یه زندگی 5 نفره شما این زمان 2 ساعته رو ضرب کنی میشه ده ساعت چون به همون نست زحمت تمیز کردن و ست وشو بیشتره... تازه بچه کوچیک ده برابر یه فرد بالغ زحمت شست و شو و نگهداری داره... بعد همه اینارو به اضافه هزینه کدبانو گری و درست کردن وسایل دیگه زندگی در نظر بگیر... شما به نسبت بیشتر وقت سر کاری و اونقدری در میاری که به راحتی مایحتاجتو تامین کنی خیلی از افراد برای حداقلا باید زحمت بکشن... شاید حتی باورتون نشه همون مرغی که شما اماده میگیری خیلیا برای این که براشون بصرفه تر در بیاد با پر میگیرن و درست میکنن خب همه این وقتا رو در نظر بگیر در کوچیک ترین چیزاش... ببین بعضیا با چه زحمت و مشقتی زندگی میکنن... بعلاوه اون تفریحاتی که مشا هر از چند گاهی برای خودت قائل میشی 80 درصد توانشو ندارن... و همین روز به روز فرسودشون میکنه... زندگی تک نفره و حساب کردن خیلی بی انصافیه ...

خلاصش کردم!

درود به همنشین های محترم با نظرهای متفاوت

.... xy چهارشنبه 19 آذر 1399 ساعت 23:29

هههه
اولین زحمت مافوق بشری=خواهرم یک زن بیست ساله است. ظرفا رو تو حیاط میشوره حتی تو زمستون تو (یه منطقه نیمه کوهستانی) بدون اینکه شوهرش بهش کمک کنه.
دومین=تموم لباس ها رو با دست میشوره
سومین=همپای شوهرش کار میکنه
چهارم=کار های خونه تکونی رو خودش انجام میده
شام و نهار و بقیشم که نیازه بگم کی انجام میده یا هوشتون تا اون حد میکشه؟
هزار تا مثل این زن ها رو میشناسم البته گفتید منهای بچه داری. هههه اونو هم اگه خواستید حساب کنید.
اصلا کار ها در حدی باشه که شما میگید بهتره بفهمید که همین کار ها انجام دادنش به صورت مداوم ادمو فرسوده میکنه بخصوص اگه برای شوهر و بچه بیلیاقت انجامش بدی.
بهتره از کرسی فالیسیزمیتون بباید پایین.

زنی که اینجور کار میکنه مردش هم تو همون منطقه داره کار میکنه ولی بازم آفرین به غیرت این زن ، من روزی 2 ساعت کار کنم خونه و زندگی دسته گله ، بهترین غذا ، لباسهای تمیز و مرتب ،و خوب میدونید منظورم زنهای زحمتکش شهر های کوچک و روستاها نیست .
عنوان کردن کسایی که موضوع این نوشته نیستند باعث نمیشه حرفهای من اشتباه باشه ، میدونید چه کسایی را میگم و این استثنا ها باعث نمیشه کل موضوع عوض بشه.
کار خونه سخت نیست و مردهایی که تجربش کردن میدونن من چی میگم.
ممنون از نظر و وقتی که گذاشتید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد