بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

انتقال تجربه آشپزی

من از برنج هندی خیلی خوشم میاد ، قد میکشه و دانه درشته ، برای غذاهای پلویی مثل لوبیا پلو و باقالی پلو و ... خیلی عالی میشه ، اشکالش اینه که عطر و طعم برنج ایرانی را نداره ، ولی چون غذاهای پلویی توش چاشنی داره مثل ادویه هایی که به لوبیا پلو میزنیم یا سبزی که توی سبزی و باقالی پلو هست ، بی عطر بودنش زیاد خودشو نشون نمیده.

من مدتهاست مخلوطشون میکنم ! نصف نصف برنج ایرانی و هندی ، خیلی خوب میشه ، هم ظاهرش (بخاطر قد کشیدن برنج هندی) هم عطر و طعمش (بخاطر برنج ایرانی)

گفتم نتیجه تحقیقاتم را منتقل کنم شاید شما هم دوست داشته باشین امتحان کنید ، ضمنا اینکه میگن برنج هندی مشکل داره ، اصلا این حرفا نیست ، توی اروپا برنج ایرانی فقط تو فروشگاه های ایرانی پیدا میشه ، همه فروشگاه های دیگه و رستورانها، برنج باسماتی هندیه.

***

من برعکس تصور بعضی ها خیلی هم احساساتی و دلرحم هستم ! بازم دلم نیومد دلِ همنشین های محترم را آب نندازم ! بوی قرمه سبزی پیچیده ، چه عطری داره ! ، چکار کنم بلاگر میخواد با این کارا باعث بشه مخاطبین محترم کمی بخودشون بیان و زندگی را جدی بگیرند!

ناهار امروز بلاگر چهارشنبه 26 اذر 99

https://s16.picofile.com/file/8417733892/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B2%DB%B1%DB%B6_%DB%B1%DB%B2%DB%B0%DB%B5%DB%B3%DB%B6.jpg

نظرات 12 + ارسال نظر
مسافر چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت 23:54

اینهمه گوشت قرمز برای سن و سالتون ضرر داره!
اونها لوبیان اینقدر بزرگن

ممنون از توصیه خوبتون ، تجربه های خوبی دارین از این مسائل ! (لبخند)
ممنون از همراهیتون

توسن چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت 20:36

خشکه
ابشو چیکار کردی

از خورشت غلیظ خوشم میاد ، و برنج اگر آبکی بشه نمیشه طعم خود برنج را حس کرد.
ممنون از همراهیتون و سوالات تخصصی

scammer doll چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت 13:46

دیگه ریزبینی برای یه خانم تا این حد بعید نیست

من یه دونه برمیدارم بقیه بجنگین

واقعا پست آخر (زیر و رو) را دقیق بخوانید ، مصداقش را میبایست جنگ قورمه سبزی مینوشتم که در ظاهر همنشین های گرامی پشت هم هستند و در باطن برای قورمه سبزی چه ها که نمیکنند !

Mahsa.sh چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت 13:33

نفس کششششش
حاجیییی جو شما رو فراگرفتهههه
فک کنم باید یه کم ضدحال بزنم بهتون، اینجوری نمیشههه

بفرمایید ، شاهد از غیب آمد ! کی میگفت باید به همنشین های گرامی تعارف کنم؟ هنوز هیچی نشده دعوا شده ! (لبخند)

بارون چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت 13:21

(قورمه سبزی)
تازه امروز معنی احساساتی دلرحم رو متوجه شدم

بازم خوبه ، دیر نشده ، میبینی ؟ وبلاگ بلاگر چقدر میتونه با مفاهیم آشناتون کنه ! (لبخند)

scammer doll چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت 13:16

۸ یا ۹ تیکه گوشت برای یه نفر زیاده
میشه به همنشین هاتون تعارف کنین

نشستید گوشتای قورمه سبزیِ منو میشمرید ؟ مگه من با غذای شما کاری دارم؟
نخیر نمیشه ، تازه اگر هم میشد با تعدادی که هستند ، کی میخورد کی تماشا میکرد ، کی حمله میکرد ، کی صف رو رعایت نمیکرد ، کی دعوا میکرد ، کی میخواست مجروحین را ببره بیمارستان و ... ! (لبخند)

Mahsa.sh چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت 11:34

دیگه کم کم داره میشه وبلاگ آشپزی اینجا
ما برنج ایرانی و عنبربو رو نصف نصف میزنیم و ظاهر به اندازه طعم برامون اهمیت نداره

باعث شرمندگی من هست یا خانمها؟ حالا متوجه شدید چرا شوهر کمیاب شده؟ اینهمه تو وبلاگهاتون حرفهای پیچیده و میو میو میزنید ، بجاش برین آشپزی و خانه داری را درست کنید که ... ! (لبخند)
ممنون از انتقال تجربه و همراهیتون

سارا چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت 11:29 Http://15azar59.blogsky.com

منم از ای تقلب ها میکنم

تقلب؟ این برنج هندی (آوازه) که من میخرم کیلویی 23 هزار تومنه و ایرانیش هم حدود 30 تومن ! قیمتش فرقی نداره آنچنان ، بحث سر ظاهرشه که من خوشم میاد.
البته شاید شما بلغور قاطی میکنی ، اگر اینجوره که بله ، تقلب محسوب میشه ! (لبخند)
ممنون از اعترافتون !

lili چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت 10:55

سلام
درسته خیلی تجربه خوبیه مامان منم این کارو انجام میده ولی من نه.چون همسرم دوست نداره.

وقتی میبینم کسی چیزی را بدون امتحان کردن نمیخوره حساس میشم !
یبار لوبیا پلو با گوشت تیکه ای (ترجیحا گل ماهیچه گوساله) ، لوبیا پلو را با چرخکرده نمیپسندم ، با برنج هندی خوب (من برند آوازه میگیرم) درست کنید و بزور هم که شده (لبخند) بذارید امتحان کنه ، خوشش میاد ، من مرد هستم و با سلیقه آقایان آشنا !
سپاس از همراهیتون

تیلوتیلو چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت 08:44 https://meslehichkass.blogsky.com/

من که اصلا برنج هندی دوست ندارم
اصلا جز گزینه هام نیست
و تا برنج ایرانی هست چرا برنج هندی؟؟؟؟؟
اگه مدل پخت و قد کشیدن برنج براتون مهم هست ، برنجهای ایرانی داریم که پخت عالی دارن...
البته که سلیقه ها با هم فرق داره و هرکسی سلیقه ای داره

برنج ایرانی ندیدم به اندازه برنج هندی قد بکشه ، برای غذاهای پلویی امتحان کنید ، حصوصا لوبیا پلو که با برنجهای ایرانی گاهی خمیر میشه ولی با برنج هندی عالی میشه .
ممنون از نظرتون

توسن سه‌شنبه 25 آذر 1399 ساعت 19:47

برنج ایرانی بوش مست کنندس
چرا محلوطش میکنی ؟
سفارش بده برات از شمال بیارن
برنج هاشمی هم عالیه

هم عطرش هم ظاهرش خوب میشه وقتی مخلوط میشه

scammer doll سه‌شنبه 25 آذر 1399 ساعت 15:57

من با برنج هندی مشکل دارم
انگار که برنج جادویی هست و منو سیر نمیکنه ...

من کلا 7-6 قاشق برنج بیشتر نمیخورم و خوب هم سیر میشم ، فکر کنم خود شما جادو شده باشید، مشکل از برنج نیست ! (لبخند)
ممنون از همراهیتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد