بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی
بلاگر

بلاگر

تجربه های مردانه زندگی

بازم گول خوردم !

این گول چیه که مردم اینهمه میخورنش و بازم سیر نمیشن؟ لابد خیلی خوشمزس ،  یه بار لازمه منم امتحانش کنم ! (لبخند)

زیاد به گول خوردن اعتقاد ندارم حقیقتش تا حالا هم برام پیش نیومده چه مادی چه معنوی ،مرد یا زنی که بالای 20 سالشه و دیگه کودک نیست  ، برام  باور پذیر نیست که کسی با اینهمه وسیله اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی و دسترسی آسان به اخبار و کنترل و تجربه والدین و بزرگترها ، و از همه مهمتر عقل و فکری که داریم ، گول بخوره !

چرا این تصور را داریم که گول خوردیم؟

در روابط اجتماعی و عاطفی وقتی به کسی نزدیک میشیم (بدون نگاه جنسیتی) یه چیزی از هدفِ آن رابطه توی ذهنمون هست ، نمیبایست اینجور تصور کنیم که دقیقا همون هدف توی ذهن و فکر اون طرف هم هست ، این آرزوهای شماست نه او ، او یه فکر و اندیشه دیگه داره ، شاید یه موقع هایی هم همون هدفِ شما را داشته باشه ولی شما از کجا مطمئن هستید؟ نمیشه ذهن خوانی کرد و فکر دیگران را خواند ولی میشه نشانه هایی از آنچه در فکر داره را از رفتار و بیانشان متوجه شد ، میشه از تجربه دیگران استفاده کرد ، میشه زمان داد و بیشتر بررسی کرد ، وقتی رعایت نمیکنید و حسی که خودتون دارید را به دیگران تعمیم میدید و انتظار دارید او هم دقیقا مثل شما فکر و عمل کنه و تو مسیری که شما ترسیم کردید حرکت کنه و وقتی اینجور نمیشه ، اسمشو گول خوردن نذارید.


نظرات 4 + ارسال نظر
سارا یکشنبه 30 آذر 1399 ساعت 16:13 Http://15azar59.blogsky.com

بازم گول خوردم ؟!
ادم یاد جمله معروفه "بازم مدرسه ام دیر شد " میوفته

قدیمی هستیا سارا ! (لبخند)

من یکشنبه 30 آذر 1399 ساعت 13:57 http://me2020.blogsky.com

در مورد مسائل غیراحساسی نتیجه خوب فکر نکردن به موضوعه ولی در مورد عاطفی نتیجه کنترل نکردن احساساته گاهی وقتا خود فرد هم متوجه میشه ولی نمیتونه دست بکشه انگار

در مورد مسائل عاطفی شما به نحوی حرفِ منو زدید ، کنترل نکردنِ احساسِ کی؟ خودمون !
این ما هستیم که در دنیای احساس برای خودمون یه چیزایی درست میکنیم و فکر میکنیم طرفِ مقابل هم میبایستی همون باشه ، که در اکثرِ موارد اینطور نیست ، از نظرِ من وقتی حسی به کسی داریم اصلا درست نیست که تصور کنیم او هم بهمان شدت به ما علاقه داره و حاضره برای این احساس هر کاری بکنه ، خوبه که وقتی درگیر روابطِ عاطفی میشیم ، پیشِ خودمون تکرار کنیم ، این احساسه منه نه او !
ممنون از همراهیتون

lili یکشنبه 30 آذر 1399 ساعت 12:55

سلام
درحقیقت گفتن"گول خوردم" یک نوع توجیه وفرافکنی برای اطرافیان است که اورا مورد مواخذه قرار داده اند و اینجوری دلیل میارند تا بتونن خودشونو راحت کنن ولی به قول شما با این همه وسیله اجتماعی و تحقیق کردن حداقل برای سنین جوان که همه چیز را بلدن معنی نداره. ولی سنین پیر وقدیمی را شاید بتوان گول زد

سلام
زوایه دیدِ دیگری بود "عنوان کردن اینکه گول خوردم تا از خودش رفع اتهام بشه"
از نظر من آدمها وقتی فریب میخورن که از دنیای واقعی فاصله میگیرن و از منطق دور میشن.
کسی داشت براتون دنیای رویایی میساخت (نشانه) کمی بیشتر دقت کنید ، آنجا فریب دادن خیلی آسونه !
ممنون از نظرِ خوبتون

.. یکشنبه 30 آذر 1399 ساعت 12:46

من جور دیگه ای فکر میکنم
به نظر من هر چقدر اطلاع رسانی بیشتر میشه تکنیک های کلاهبرداری و ... هم بیشتر میشه به هر حال یه تعداد گول میخورن و بعد کشف میشه که جدیدا کلاهبردارا از تکنیک جدید فلان استفاده میکنن
مثلا ساختن دستگاه پز تقلبی ، پول تقلبی ، عابر بانکای جعلی و... که بعد از کلی کلاهبرداری متوجه شدن و اطلاع رسانی کردن
........

و اما در مورد رابطه با دیگران اینکه نگاهمون رو به دیگران تعمیم ندیم درسته چون هر کس از زاویه دید خودش به زندگی نگاه میکنه ولی گاهی بنابه دلایلی مثلا هم خوابگاهی و یا هم اتاقی بودن کسی نقاط ضعف آدم رو بهتر متوجه میشه چون داره باهاش زندگی میکنه و از همون طریق وارد عمل میشه. برای من این مسئله پیش اومده بود و تنها راه حلم این بود که از چنین فردی که بعدا شناختمش فاصله بگیرم و اتاقمو واسه ترم بعد عوض کنم حتی ساعت رفت و برگشتم به محل تحصیلم که اتفاقا هم شهری هم بودیم عوض کردم. چون هم تو کلاس و هم تو خوابگاه واسم خیلی حاشیه درست میکرد و تلاش میکرد همه با من مشکل پیدا کنن (شاید فکر کنید مشکل اساسی داشت ولی تنها مشکلش حسادت و رقابت ناسالم از نوع حاد بود) الان اون فرد رو بهتر میشناسم و زیاد بهش نزدیک نمیشم یعنی دلم نمیخواد چیزی ازم بدونه و وقتیم که ببینمش فقط در حد احوالپرسی سطحی باهاش صحبت می کنم.

فاصله گرفتن از او بهترین راه بود که انتخاب کردی ، مقابله به مثل و تلافی کردن بخودتون بیشتر صدمه میزد.
ممنون از انتقال تجربۀ خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد